Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Clunch - 25.07.2018, 18:45:40
-
Auto: V70 MK2 -00 2.4 bensa 103kw.
Auto on toiminut hyvin aina tähän päivään saakka, kunnes...
Vaihdoin autoon bensansuodattimen mitä ei ole vaihdettu ainakaan 70 tkm/4 vuoteen mitä auto on minulla ollut. Suodattimen kyljessä olevat nuolet laitoin osoittamaan auton keulaa kohti. Tämä ok?
Tämän jälkeen aloin asentamaan peruutustutkaa, enkä siis testannut autoa suodattimen vaihdon jälkeen muuta kuin sen verran, että avaimesta pumppasin muutaman kerran bensaa tyhjentyneeseen letkuun ja kokeilin käyntiin. Toimi.
Asentelin peruutustutkat ja akku oli työskentelyn ajan irti eli noin 3-4h. Auto kasaan ja kokeilua parkkipaikalle, että tutkat toimii kuten pitää. Tämän jälkeen lähdin testilenkille ja huomasin heti ensimmäisenä automaatin toimivan eri tavalla kuin ennen remonttia? Nollaako laatikko kuitenkin itsensä akun pitkäaikasella irroituksella? Olen kuullut että ei, mutta tämä osoittaa muuta.
Sitten se oikea ongelma on tämä: Volvo toimii kevyellä kiihdyttelyllä ja ajolla suht normaalisti, mutta yhtään kovempi kiihdytys niin auto ei meinaa jaksaa kiertää ja röpeltää. Välillä saa "virta"piikkejä ja taas mennään mutta omituista nykimistä ajo on kokoajan. Paikallaan N ja P -vaihteella auto ei myöskään oikein kierrä vaan mietiskelee hirveästi. Nollautuuko akun irroituksessa jotain moottorin ohjaukseen liittyvää?
Vai onko vika uudessa polttoainesuodattimessa?
-
Bensansuodatin vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Auto jatkaa nykimistä ja välillä kaasua painaessa tuntuu ettei tapahdu mitään. Tasakaasulla ajellessa tulee välillä nykimistä.
Meneekö kaasuläppä sekaisin akun irroituksella?
-
Enpä ole kuullut että menisi. Omasta dieselistä ei ainakaan huomaa kuin mittariston kellosta että akku kävi irti.
Onko vikakoodeja
-
Opetitko laatikon?
Ohjeet löytyy vaikkapa ohjekirjasta.
-
Opetitko laatikon?
Ohjeet löytyy vaikkapa ohjekirjasta.
Ei ole ohjekirjaa tallessa. Viitsitkö laittaa ohjeen tulemaan?
-
Vikakoodeista löytyi nyt ilmaisella Torquella koodi joka ehkä viittaisi jompaankumpaan Lambdaan. Tarvitsee kunnollisella lukijalla vielä katsoa, että kertoisko se kumpiko kyseessä.
-
Kun vikavalo syttyi ja vikakoodi tuli esille alkoi autokin toimia normaalisti. Ohittaako Volvo tuon lambdan jotenkin, kun alkoi toimia normaalisti vikakoodin ilmettyä?
-
Kun vikavalo syttyi ja vikakoodi tuli esille alkoi autokin toimia normaalisti. Ohittaako Volvo tuon lambdan jotenkin, kun alkoi toimia normaalisti vikakoodin ilmettyä?
Veikkaan että tehdasasetukset ja arvot päällä ajelet. Kyllähän se vikavalo yleensä viasta kielii, saattaa hetkellisesti vikakoodin kanssa toimia normaalisti
-
Auto: V70 MK2 -00 2.4 bensa 103kw.
Auto on toiminut hyvin aina tähän päivään saakka, kunnes...
Vaihdoin autoon bensansuodattimen mitä ei ole vaihdettu ainakaan 70 tkm/4 vuoteen mitä auto on minulla ollut. Suodattimen kyljessä olevat nuolet laitoin osoittamaan auton keulaa kohti. Tämä ok?
Tämän jälkeen aloin asentamaan peruutustutkaa, enkä siis testannut autoa suodattimen vaihdon jälkeen muuta kuin sen verran, että avaimesta pumppasin muutaman kerran bensaa tyhjentyneeseen letkuun ja kokeilin käyntiin. Toimi.
Asentelin peruutustutkat ja akku oli työskentelyn ajan irti eli noin 3-4h. Auto kasaan ja kokeilua parkkipaikalle, että tutkat toimii kuten pitää. Tämän jälkeen lähdin testilenkille ja huomasin heti ensimmäisenä automaatin toimivan eri tavalla kuin ennen remonttia? Nollaako laatikko kuitenkin itsensä akun pitkäaikasella irroituksella? Olen kuullut että ei, mutta tämä osoittaa muuta.
Sitten se oikea ongelma on tämä: Volvo toimii kevyellä kiihdyttelyllä ja ajolla suht normaalisti, mutta yhtään kovempi kiihdytys niin auto ei meinaa jaksaa kiertää ja röpeltää. Välillä saa "virta"piikkejä ja taas mennään mutta omituista nykimistä ajo on kokoajan. Paikallaan N ja P -vaihteella auto ei myöskään oikein kierrä vaan mietiskelee hirveästi. Nollautuuko akun irroituksessa jotain moottorin ohjaukseen liittyvää?
Vai onko vika uudessa polttoainesuodattimessa?
Löytykö tähän ikinä ratkaisua? Itsellä tismalleen samat ongelmat. v70 2.4t awd