Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvomies68 - 28.07.2018, 16:09:27
-
Minulla on seisonnassa Volvo 960 tulevia jälkipolvia varten.
Käytän sitä kuukauden parin välein.
Olisiko parempi käyttää pienkonebensaa?
Siinä ei ole alkoholia (tiettävästi), joka hapettaa seisoessaan kaasaria.
No, 960 on tietty ruisku, mutta tankkiin ei kertyisi vettä.
Pois käytöstä vielä 3 vuotta ainakin.
-
Tuskin tulee tavallisella bensallakaan mitään ongelmia vielä 3-vuodessa. Parikin ruiskukoneista autoa seissyt käyttämättä välillä 3-4 vuotta, ja aina lähteneet ongelmitta käyntiin kun kokeillut. Yksi B19A koneinen 240 Volvokin oli varmasti yli 10-vuotta käyttämättä ja sekin lähti vanhoilla bensoilla ongelmitta käyntiin.
Motonetistä saa tuollaista lisäainetta bensan sekaan, jonka pitäisi estään vanhentuminen.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/Motul-Bensiinin-sailytysaine-250-ml
-
Jos 1-2 kk:n välein käytät autoa, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Hankaluuksia muodostuu ainakin siinä vaiheessa, kun bensa pääsee pitkässä säilytyksessä haihtumaan järjestelmästä. Jäljelle jää sakkaantunutta tahmaa, mikä sisältää noita haihtumattomia komponentteja, kuten hartseja. Mopon kaasarin putsasin aikanaan asetonilla, kun se oli jähmääntynyt. Liuotti sakat osista loistavasti, mutta kannattaa otta huomioon, että jotkin muovit ja kumit tuhoutuu sillä. Isopropanoli tai etanoli saatta toimia liuotuksessa, mutta en ole päässyt kokeilemaan.
-
Säilytykseen löytyy ihan kyseiseen tarkoitukseen olevia aineitakin: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/Motul-Bensiinin-sailytysaine-250-ml
-
Samaa ainettahan tuossa ylemmässä linkissäkin on.
Motonetistä saa tuollaista lisäainetta bensan sekaan, jonka pitäisi estään vanhentuminen.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/Motul-Bensiinin-sailytysaine-250-ml