Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Perkkio75 - 29.07.2018, 16:12:44

Otsikko: 850 bensapumppu
Kirjoitti: Perkkio75 - 29.07.2018, 16:12:44
Pieni kysymys tuosta bensapumpun toiminnasta.Auto starttauttaa aamulla väliin melko pitkään ennen kuin hörähtää käyntiin vähän oireilis ettei tule soppaa .Muuten toimii moitteetta . Elikkä kun virrat kytketään ja paine nousee mittarissa hetkellisesti ja laskee heti sen jälkeen nollaan? Sama homma kun tulee ajosta ja sammuttaa auton niin paineet heti nollassa bensaputkistossa. Olen elänyt aina siinä uskossa että putkistosta laskee paine pikku hiljaa tankkiin pois eikä välittömästi??? Kertokaas viisaammat miten toi painepuoli toimii..

Onko tuossa tankinsisäisessä pumpussa jotain ns.takaiskuventtiiliä joka hidastaa bensan takaisinpaluuta?
Auto oli 850 t5r vm 1995
Otsikko: Vs: 850 bensapumppu
Kirjoitti: Xuppo - 29.07.2018, 17:45:04
Pumpussa on sisäänrakennettu takaisku ja toinen mahdollinen vikakohde on bensapaineen säädin. se saattaa hyvinkin vuotaa paineet paluulinjaa myöten tankkiin tai kalvon läpi ohjausletkunkautta imusarjaan.
joskus tullut vastaan myös vuotava ruiskusuutin.
Otsikko: Vs: 850 bensapumppu
Kirjoitti: Perkkio75 - 29.07.2018, 17:58:30
Bensanpaineensäädin on uusi ja säädettävä . Siis olenko oikeassa että paineet pitäisi pudota pikkuhiljaa bensalinjastosta vai saako se tipahtaa heti nollaan ??
Otsikko: Vs: 850 bensapumppu
Kirjoitti: Xuppo - 29.07.2018, 19:31:44
Ei pitäisi paineen pudota suutinkiskolta mitatessa vaikka auto sammutetaankin. Mikäli mikään ei vuoda niin siellä pitäisi pysyä jonkinlainen paine useita vuorokausia.