Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kantti740 - 07.08.2018, 09:34:43
-
No nii, otetaas uudestaan eli samainen -95 farkku oireilee edelleen.
kokeiltu varaosavaunun sytkäboxia, sillä toimii, mutta ei juuri mitään eroa kulkuun.
kokeiltu on myös varaosapelin ecuboxii, silläkään ei muuta vaikutusta paitsi että sähköflekti ei sammu ollenkaan kun virrat sammuttaa, vaan tuntuu pörräävän niin pitkään kun virtaa riittää.
tulpanjohdot on uusittu, vanhat olikin jo ihaan loppu
virranjakaja puhdistettu
tulpat uudet
kaikki sähköliittimet tsekattu
samoin alipaineletkut ja tk-moottori on uusi
käynnistyy ihan hyvin ja kun lämpenee niin pikkuisen humppaa ja toisinaan tuntuu kuin yksi pytty vähän potkisi eritahtiin. Maantieajossa pitelee tasaista nytkytystä ja satanen on maksimivauhti mitä suostuu meneen.
polttoainesuodatinta ei ole varmaan koskaan vaihdettu kun alle kurkkasin niin näytti olevan sen näköinen, että oisko bensapuolella aineensaanti ongelmaa. Kiihdyttäessä panee hanttiin, mutta paikallaan kaasuttaessa ottaa kyllä jenkaa ja ei hyydy.
Mitään lastuvirityksiä ei ole ja tubro on myös vakio
alkaa loppua jo omat neuvot ja taidot että mitähän vielä kokeilisi, joten lisää vinkkejä kaivataan
-
Pölläyttääkö kuumana mustaa jos paikallasi ryntäytät?
Vastaavia oireita joskus tullut vastaan viallisen ECUn lämpöanturin kanssa.
-
Onko ilmansuodinkotelon kannesta vaahtomuovi lärpähtäny imm aukon eteen.
Jännästi vaikuttaa kulkupuoleen kun ajossa imee ittensä tukkoon ja kuormattomana toimii loistavasti.
-
Ei pölläyttele ja ei haise pakokaasut tai polttoaine. Tällähetkellä on 740:sen sytkäboxi kiinni ja sillä kulkee hieman paremmin, mutta nytkyttää vähemmän ja kiihtyvyys on edelleen laiskaa. Tulpat tsekkasin eilen ja kakkos ja kolmospytyn kynttilät olivat löysällä kun kierteissä on näköjään sanomista. Laitoin putkiteippii ja kiersin takaisin niin tiukkaan kuin sain ja koeajolla kulki hiukan paremmin. Pitänee hakea Biliteemasta kierteen korjaussetti ja koittaa entrata ne.
Tosiaan, mystiseltä alkaa vaikuttaan, mutta kyllä se vika sieltä vielä löytyy.....tutkitaan lisää
-
Niin, unohtui mainita että lämpöanturi on hiljattain uusittu, joten vika ei ole ainakaan siinä.
-
Niin, unohtui mainita että lämpöanturi on hiljattain uusittu, joten vika ei ole ainakaan siinä.
Ja se lämpöanturi on Bosch, ei FAE tms tarvike?
-
15 vuotta Lh jeteillä kulkeneena ongelmat ovat olleet:
-bensaregut
-imuvuodot
-pakovuodot
-pa pumppu
-pumpun rele
-vauhtipyörän anturi
Kolme ensimmäistä aiheuttaa epätasaista käyntiä.
-
Testimielessä kokeilin 740:sen vaparin ecu-boksia. Käynnistyi hienosti ja vikavalo sammui. Testiajoa valtatiellä noin 100km ja pelasi aivan mainiosti, kunnes taas takaisin samaan nytkyttävään menoon, mutta ei syttynyt vikavalo kuitenkaan. Mistähän sitten seuraavaksi koettais etsiä vikaa, testaisko sytkän pääteasteen. Niin ja lämpöisenä kun käynnistää niin kierrokset humppaa hetken aikaa ja tasaantuu, tosin tyhjäkäynti jää tuhannen kierroksen tuntumaan. Vikakoodeja silloin kun valo paloi, ei saanut luettua tolla hyppylanka/lamppu systeemillä, joten ei tietoo mitä siinä oli.
-
Sen verran saatu nyt probleemia ratkaistua, että ecu-boksissa on jotain vikaa, joten oma boksi hakuseen ja kokeillaan sitten uudestaan. Nyt olen ajellut jonkin aikaa 740sen boksilla ja ei sillä toimi kuin pitäisi, joten sen arvot lienee erilaiset kuin turbossa. Tyhjäkäyntikin on turhan korkea, siinä 1100 paikkeilla mutta ei seilaa vaan pysyy suht tasaisena ja käyntiin lähtee normaalisti.
-
Nyt hommattu Tonilta toimiva ecu-boksi ja tyhjäkäyntikierrokset nyt normaalitasolla, mutta edelleen laiskaa nypyttävää menoa, joten kipinäpuolella vielä pientä hiplattavaa. Vikavaloa ei enää sytyttele, joten suurin vika oli tossa ecussa.
-
Onko Puola missä kunnossa se on aika helppo ja halpa kokeilla ainakin :P