Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: tepa3 - 09.08.2018, 10:47:55
-
Jossain on tainnut juttua ollakin.Vaihdoin polttoainesuodattimen ja käynnistin auton.Hetken kävi hyvin ja sitten sammui eikä tunnu käynnistyvän ainakaan vähillä starttauksilla.Mikä neuvoksi? pitääkö vaan starttailla?Olis ollu autolle pian käyttöä.
-
laitoitko suodattimen täyteen ennen asennusta?
-
Virrat päälle useemman kerran ennen starttausta ja hetken aikaa pitää kaasua sekä antaa sen jälkeen käydä.
Virtoja laitellessa ainakin tähän astisista on kuullu kun pumppu ruikkaa linjaan ainetta
-
En huomannut täyttää suodatinta.kokeilin sitä virta juttua muutaman kerran.autossa neljännes tankillinen polttoainetta ja perä vielä vähän ylhäällä.kai pitäs saada ainetta tankista.pitäs kai koittaa täyttää se suodatin
-
Mistähän päin se pumpun ääni pitäis kuulua ku avain on kakkos asennossa ja kiitti vastauksista
-
kyllä se itsensä ilmaa ,mutta täyttää ensin suodattimen joten muutaman kerran voi joutua starttailemaan.
-
Suodatin täytetty.avain ollut kakkos asennossa muutaman kerran ja sahattu niin,että piti hakea uusi akkukin.mikähän tarkoitus sillä ilmaventtiilillä on konehuoneen puolella polttoaineputkessa?
-
Avaimesta on saanu käyttää monta kertaa virrat päällä, varsinkin jos on napannu linjastakin aineet. Ainakin edellis korisissa ja näissä on kuulunut surinaa ja sellanen tirskahduksen kaltainen ääni kun on ainetta pumpannu, se ei ihan heti tainnu kuulua kun virrat laittaa päälle
-
kyllä pitäisi käynnistyä suodattimen vaihdon jälkeen suoraan, toki saattaa vaatia pidemmän/useamman starttailun.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36080.15
-
Se ehti tosiaan vetää linjat tyhjiksi kun en huomannut täyttää suodatintakaan.Kävi vähän aikaa ja sitten sammu.Sitten täytin suodattimen ja virta-avainta pidettiin monesti kakkos asennossa ja sahattiin tosi moneen kertaan kunnes uudesta akusta alkoi potku loppua.Polttoaineen näkee konehuoneessa läpinäkyvässä putkessa,mutta ei nouse loppu matkaa n.30cm
-
Mikä moottori kyseessä? Ford/PSA sukuiset 1,6d ja 2,0d vaativat alipainepumpun ilmausta varten tai vaihtoehtoisesti linjat pitää täyttää aivan täyteen esim. injektioruiskulla. 2,4d ja D5 ilmaavat itsensä, kun virrat laitetaan päälle.
-
Aivan, vitos koneissa siirtopumppu, muisa ei. Sitä ei saa käyntiin sahaalla tai suodattimen täytöllä. Netissä on hyvät videot ilmaukselle.
-
Auto on tosiaankin 2.0 D sama kuin fordissa
-
No niin auto kunnossa.Kyllästyin sen kanssa, joten hinattiin auto tuohon paikalliseen merkkiliikkeeseen illalla.Ilmasivat sen kiireittensä lomassa jo aamulla.Ei tää malli ilmeisesti käytännössä käynnisty ilman kunnon ilmausta jos putket kokonaan tyhjenee.Ei ehkä kannata ajaa tankkia tyhjäksi.kiitti vastaajille.