Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: aof - 09.08.2018, 16:03:56
-
Morjesta.Nyt olis hyvät neuvot paikallan kun pitäis asentaa v60 autoon vetokoukku.
Miten saa puskurin irti.Sähkösarja on volvon oma alkuperäinen mutta vihreän liittimen johdot on katkaistu.
Koukku on irrotettavaa mallia.Kaikki on siis orgis juttuja.
Auto on T3 2011 ja ihan mukavasti pelittävä.
-
olisko tästä apua
https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-465574-1/fi-fi/V60/2011/T3 (https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-465574-1/fi-fi/V60/2011/T3)
-
Jooo onhan tosta apuu yllinkyllin.Asennus tapahtuu viikonloppuna ja sen jälkeen täytyis selvittä noi sähköliitännät.
Sähköihinkin varmaan löytyy joku yhtäpätevä ohjeistus.
-
Jooo onhan tosta apuu yllinkyllin.Asennus tapahtuu viikonloppuna ja sen jälkeen täytyis selvittä noi sähköliitännät.
Sähköihinkin varmaan löytyy joku yhtäpätevä ohjeistus.
jo vain
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-501452/2011/T3 (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-501452/2011/T3)
ja tuolta kaikkea muutakin
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/2011/T3 (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/2011/T3)
-
Koukku asennettu ja meni kaikki hyvin,ainoastaa sulakerasialle menevä johdin oli sitten super hankala.
Viilaa apunakäyttäen ja kaksi ukkoa tarvittin tähän.Koukun asennus onnistuu yksinkin.
Testi viellä tekemättä kun kärry ei ole kotona.
-
Ainakin Brink koukun sähkösarjalle oli valmis liitin 2015 mallisessa V60:ssä.
Helpoin koukun sähköjen asennus mitä mulle on tullut vastaan. Maajohto kiinni, ja yksi liitin paikoilleen. Eli mitään "kiinteää" ei tarvinnut irroitella auton sisältä.
-
Tarviiko koukun asennuksen jälkeen käydä vielä tekemässä jokin ohjelmointi vai alkaako toimia ihan suoraan?
Tuolla ohjeissa kun lukee:
"Huom!
Oikean toiminnan varmistamiseksi on vetokoukun ohjausyksikköön (TRM) ohjelmoitava ohjelmisto, ennen kuin tarkastus voidaan suorittaa."
Vai onko tämä vain pelkästään tuota testaamista varten.
-
Tarviiko koukun asennuksen jälkeen käydä vielä tekemässä jokin ohjelmointi vai alkaako toimia ihan suoraan?
Tuolla ohjeissa kun lukee:
"Huom!
Oikean toiminnan varmistamiseksi on vetokoukun ohjausyksikköön (TRM) ohjelmoitava ohjelmisto, ennen kuin tarkastus voidaan suorittaa."
Vai onko tämä vain pelkästään tuota testaamista varten.
Tuossa mun asentamassa Brinkin johtosarjassa on se "joku loota" piuhojen välissä. En tiedä mitä "älyä" se sitten silsältää.
Mutta en minä ainakaan tehnyt muuta kun pistin kärryn perään ja aamusta kiiruusti Leviä kohden hiihtolomareissulle. ;D
Ja hyvin pelaa kaikki. Kärrystä paloi joskus keväällä polttimo, ja ilmoitus siitä tuli mittariin.
Takatutka pitää ottaa napilla pois päältä jos kärryn kanssa peruuttaa, eikä jaksa kuunnella piippausta. Mutta niin se oli asennusohjeessa mainittuna, eli sekin kuuluu asiaan.
-
Koukku asennettu ja meni kaikki hyvin,ainoastaa sulakerasialle menevä johdin oli sitten super hankala.
Viilaa apunakäyttäen ja kaksi ukkoa tarvittin tähän.Koukun asennus onnistuu yksinkin.
Testi viellä tekemättä kun kärry ei ole kotona.
Tänään ohjelmoitavana mutta ei saaneet ajettua ohjelmaa kun vida ei löytänyt sitä.
Täytyy etsiä toinen s.sarja mitä ei tartte ohjelmoida.Kytkennät on kyllä ohjeen mukaan tehty.
-
Asensin viikonloppuna Steinhofin tekemän koukun ja sähkösarjan V60 2014. Tässä tuli joku boksi mukana ja kytkennät tehty ohjeen mukaan. Mutta jostain syystä mittaritauluun tulee joka käynnistyksellä herja takasumuvalosta. Takasumari toimii kyllä kun sen laittaa päälle. Jos kärry on kytkettynä niin valo palaa kärryssä ja auton sumari on pimeänä, eli ihan niin kuin on tarkoituskin.
Tässä sähkösarjassa sumuvalon johto katkaistaan ja kytketään kiertämään boksin kautta.
Onko tullut kellään vastaan tällaista ongelmaa?
-
Asensin viikonloppuna Steinhofin tekemän koukun ja sähkösarjan V60 2014. Tässä tuli joku boksi mukana ja kytkennät tehty ohjeen mukaan. Mutta jostain syystä mittaritauluun tulee joka käynnistyksellä herja takasumuvalosta. Takasumari toimii kyllä kun sen laittaa päälle. Jos kärry on kytkettynä niin valo palaa kärryssä ja auton sumari on pimeänä, eli ihan niin kuin on tarkoituskin.
Tässä sähkösarjassa sumuvalon johto katkaistaan ja kytketään kiertämään boksin kautta.
Onko tullut kellään vastaan tällaista ongelmaa?
Otin nyt tuon sumuvalolle menevän kytkennän pois ja herja loppui. Sumarikin toimii ok, joten ehkä tuota johtoa ei sitten tarvi kytkeä ollenkaan.
-
Täytyisi itekkin tehdä kyseinen toimenpide. Huolettaa vain kun takapuskuri tuota R-desing mallia eikä innostaisi yhtään lähteä sitä leikkaamaan. Koittanut selailla kuvia ja puntaroida kuinka näkyvä aukko siihen todellisuudessa tulee, jos irroitettavan koukun asentaisi.
-
Täytyisi itekkin tehdä kyseinen toimenpide. Huolettaa vain kun takapuskuri tuota R-desing mallia eikä innostaisi yhtään lähteä sitä leikkaamaan. Koittanut selailla kuvia ja puntaroida kuinka näkyvä aukko siihen todellisuudessa tulee, jos irroitettavan koukun asentaisi.
Mulla on Biliassa jälkiasennettu koukku. Diffuusoriin tulee erillinen peitekappale ja alkuperäinen muovi leikataan edestä pois.
-
Vanhan aiheen nostoa.
Autona -11 V60
Onkos asenneltu Auto-hakin koukkua 7-pin sähkösarjalla, tilasin Ramederilta koukun ja mukana tuli Trail-tec tmv. sarja.
Lähinnä tuo muutama kytkentä sähköjen osalta ei nyt oikein lähde, vaikka sähkötyöt ihan vieraita olekkaan. Asennusohjeet kun on näin aamuviikon jälkeen vähintäänkin sekavan makuiset..
Kohta 7: Vihreä liitin löytyy autosta, mutta eri paikasta kuin kuvat antoi olettaa, joten kärrisarjasta se liitin jo katkaistu pois kuten kuvissa.
Hyppy kohtaan 11: Takavalolta etsitään jarruvalon johto, kytketään sarjasta vihreältä liittimeltä katkottu musta/punainen samaan.
Mitä ihmettä tapahtuu kohdassa 7-13? Liitintä katkotaan, musta/punainen teipataan ja sama johto kuitenkin toisessa kuvassa liitetään jarruvalon johtoon.. Kuvat 9 sekä 13.
Kohta 14: ennen sulakeboksia etsitään auton omista johdoista gy/or sekä or/pu, jälkimmäisestä ei kyllä havaintoa auton johdoissa, lilaa oli mutta mielestäni ruskean kaverina. Näihin pitäisi kytkeä sitten loput 2 johtoa mitkä jäi katkotulta vihreältä liittimeltä, eli oranssi/vihreä ja oranssi/ruskea
Sumari menee kohdan 20-22 mukaan, rasiassa on kytkettynä se mikrokytkin mutta 7-napaisen kuvassa ei noita johtoja ole kuitenkaan mainittu värin mukaan, ainoastaan 13-napaisen kohdalla. Pitäisi ilmeisesti jättää se kytkemättä.
Kohta 46: Takavalolta vielä sähösarjan musta samaan takavalon kanssa.
Virtapuoli löytyy rasiasta, siinä mitään.
Harvinaisen sekavaa kirjoitusta, mutta josko jotain tolkkua saisi näihin kysymyksiin. Liitokset tehdään ihan tinaamalla, rosvot on heitetty perinteisesti jo roskiin..
Alkuperäistä sähkösarjaa kävin jo kysymässä, mielestäni 500e pelkästä sarjasta on kovin kohtuutonta kymmenen vuotta vanhaan autoon.. Ulkomailta taitaa saada alkuperäistä johonkin 150e hintaan kun katsoin..
Linkki kytkentäkuviin: https://www.rameder.fi/out/media/167232-09124-1-samples-v2.pdf
Katsotaan saanko luurilla lisättyä vielä kuvakaappaukset väliin, hetki..
(https://i.ibb.co/Jc1vQwt/Screenshot-20210312-220840.jpg) (https://ibb.co/Jc1vQwt)
(https://i.ibb.co/cxNDqP9/Screenshot-20210312-220856.jpg) (https://ibb.co/cxNDqP9)
(https://i.ibb.co/tHYvt18/Screenshot-20210312-220933.jpg) (https://ibb.co/tHYvt18)