Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kunej - 09.08.2018, 20:02:17
-
Kyseessä vm.01 S60, ajettu 285000km, 2.4 vapari. Vaihdoin uuden ohjaustehostajan säiliön ja alaletkun sekä ohjaustehostajan pumpun, koska kaikki vuotivat. Nyt kuitenkin edelleen säiliö on märkä, eli jostain vieläkin vuotaa siihen säiliön päälle ja alaletkun päälle. Uusi korkki tuli myös säiliön mukana. Paluu putkea/letkua en vaihtanut, koska se näyttää pinnastaam kuivalta. Ostin tosin paluuputken jo valmiiksi.
Onko ideoita? Säiliö ja alaletku on tilattu Skruvatilta.
-
Ei siinä vaihtoehtoja ole, kun joko säiliön mukana tulleen korkin tiiviste on susi, tai sitten korkki ei ole kunnolla paikallaan. Et sanonut että mistä kohdasta, onko sivulta, päältä vai alta märkä :)
-
Oletko varma että on öljyä? Vpi olla myös jäähdytin nestettä koska säiliöt kylki kyljessä vierekkäin.
-
Oletko varma että on öljyä? Vpi olla myös jäähdytin nestettä koska säiliöt kylki kyljessä vierekkäin.
Samaa mieltä, koska säiliöön tuppaa tulemaan hiushalkeamia ja sumuttaa vasta kun tulee painetta ja nestepintakin voi laskea aika hitaasti. Korkki hieman löysälle että päästää painetta ulos ja tutkii uudelleen.
-
Mulla on kyllä uusikin säiliö vähäisesti hikoillut vuosia ilman muita oireita. Tahra korkin ympäristössä.
-
Meillä S60 hommasin tehostimen säiliölle uuden korkin siniseltä niin alkoi pysymään korkin ympäristö kuivana. Vanhassa korkissa tiivistyskohta kulunut säiliön täyttöputken tiivistyskohdalta syvälle uralle. Skruvatin laadusta en tiedä miten jämäkkä tiivistyskohta korkin kohdalta on.