Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: magge - 10.08.2018, 12:49:28
-
Eli vaihdoin tuossa pari päivää sitten kuskin puolen vetarin uuteen (tosin vähän erilailla kuin pitäisi, vanha laakerimalja ei lähtenyt millään irti laatikosta 3 päivän yrittämisen jälkeen niin oli pakko saada auto takaisin tienpäälle. Vanhat hilut irti maljasta, putsaus, uudelleenrasvaus ja uudet hilut vanhaan maljaan) niin kun auto oli kasassa se pitää ihme vollotusta 40-60 vauhdissa kun veto on päällä :idiot2: Ei kait se laakerikaan nyt ykskaks mene kun siinä ei mitään vikaa ollut ennen vaihto-operaatiota, asetelmakaan ei ole kuin 1,5 vuotta vanha kun sen vaihdoin toissakeväänä. Ääni muistuttaa melkolailla samalta kuin tuuli ujeltaisi kaljapulloon ja ääni häviää kun vauhtia on 100. Ja ainoastaan veto päällä ujeltaa tuossa 40-60 vauhdeissa.
-
Eli vaihdoin tuossa pari päivää sitten kuskin puolen vetarin uuteen (tosin vähän erilailla kuin pitäisi, vanha laakerimalja ei lähtenyt millään irti laatikosta 3 päivän yrittämisen jälkeen niin oli pakko saada auto takaisin tienpäälle. Vanhat hilut irti maljasta, putsaus, uudelleenrasvaus ja uudet hilut vanhaan maljaan) niin kun auto oli kasassa se pitää ihme vollotusta 40-60 vauhdissa kun veto on päällä :idiot2: Ei kait se laakerikaan nyt ykskaks mene kun siinä ei mitään vikaa ollut ennen vaihto-operaatiota, asetelmakaan ei ole kuin 1,5 vuotta vanha kun sen vaihdoin toissakeväänä. Ääni muistuttaa melkolailla samalta kuin tuuli ujeltaisi kaljapulloon ja ääni häviää kun vauhtia on 100. Ja ainoastaan veto päällä ujeltaa tuossa 40-60 vauhdeissa.
Ainoa mikä tulee mieleen - olisiko laatikko saanut jonkin vaurion "3 pv yrittämisen aikana"? Työkalut ja voima varmaan lisääntyivät asteittain?
-
Ainoa mikä tulee mieleen - olisiko laatikko saanut jonkin vaurion "3 pv yrittämisen aikana"? Työkalut ja voima varmaan lisääntyivät asteittain?
Voi helkutti, toivottavasti ei. Se skenaario tästä vielä puuttuisikin. Ja kyllä työkalut muuttuivat järeämmiksi, ei ihan äärimmäisyyksiin sentään menty ja koitettu vetää toisella autolla liinan ollessa vetarin juuressa kiinni irti, joka tosin kyllä kävi mielessä mutta auto olisi varmaan tippunut pukeilta maahan :D Ainoastaan maljan juuresta koitettiin kammeta vääntöraudoilla irti
-
Voi helkutti, toivottavasti ei. Se skenaario tästä vielä puuttuisikin. Ja kyllä työkalut muuttuivat järeämmiksi, ei ihan äärimmäisyyksiin sentään menty ja koitettu vetää toisella autolla liinan ollessa vetarin juuressa kiinni irti, joka tosin kyllä kävi mielessä mutta auto olisi varmaan tippunut pukeilta maahan :D Ainoastaan maljan juuresta koitettiin kammeta vääntöraudoilla irti
Onko muuten man vai autom.? Lyhyen vetarin puoli?
-
Onko muuten man vai autom.? Lyhyen vetarin puoli?
Automaatti. Ja juu, lyhkänen puoli
-
Lisätään tähän, että mahdollisesti kuskinpuolen laakeri otti ehkä hieman itseensä kun akselin tripodi ei mennyt ekalla yrittämällä kunnolla maljaan niin laitoin paketin kiinni alimpaan kohtaan jousijalkaa sillä alimmalla pultilla ja koitin väkisin painaa akselia sisäänpäin sen ollessa kiinni pyöränlaakerin booreissa :-[ Kuinka herkkiä nuo laakeroinnit ovat jos saavat epäkeskeistä vetoa sisäänpäin? Jouseen ei muita värinöitä tunnun kuin kiero jarrulevy laahaa yhdestä kohtaa eikä napa ole kuuma pitkän ajon jälkeen. Pelkkä ujellus mikä on kovimmillaan 60 vauhdissa, vaihteesta riippumatta.