Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: oh6dd - 10.08.2018, 13:36:56
-
Katsastin V70 D3:n keväällä normaalisti (vm 2011, otettu käyttöön 2010). Ei löytynyt vikoja mutta katsastusmies totesi pohjassa alkavaa ruostumista. Sanoi kylläkin Volvojen olevan hyvin ruostesuojattu. Kun kysyin koska tulee jotain korjattavaa, niin sanoi ettei aivan lähivuosina. Voi mennä 5 tai 10 vuottakin. Turhaa pelottelua?
-
Noh, onhan tuo jo 7-vuotias.
Ehkä uutena suojattu, mutta liekkö muutoin kuin maahantuojan toimesta?
Jos on alkavaa ruostetta (rusehtavaa pintaväriä), niin voi mennä äkkiäkin jos paha tuuri sattuu (3-4 vuotta).
-
8 vuotta tuli juuri täyteen. Normaali tehtaan tai maahantuojan suojaus.
-
Vanha aihe mutta ajankohtainen ainakin itselle.Talossa kaksi Vollea V70 vm 11 ja V60 vm 11.Molemmilla ajettu n250 tkm,eteläsuomen teillä joten suolakylpyä tulee talvisin runsaasti.Molemmissa on noita kiveniskemistä lähteneitä ruostepilkkuja keulassa ja katon etureunassa.Viikolla renkaita vaihtaessa kiinnitin huomiosta V70 takakaarissa oleviin ruostepilkkuihin,sen verran kiinnosti että raapasin tänään sisälokasuojat irti ja voi jumalauta takakaaren reunat aivan paperia,siis ei enää maalilla korjattavissa vaan tarvii jo peltiä jotta saa kuntoon.En oo tota 60 vielä ehtinyt katsoa mutta taitaa olla sama juttu.Tätäkä tuo voortin sotkeutumien Volvoon tehnyt?Useampi Volvo ollut aikakaudelta -99-06 joissa ei ollut ongelmia eikä niistäkään oltu suojattu ensimmäistäkään.Ihan mielenkiinnosta minkälaisia kokemuksia muilla on tuon ikäsistä Volvoista.
-
Niinpä, mk2 koppaset V70 ovat "lähes" ruosteettomia. MK3 V70 on laadultaan täyttä kuraa. Pohja ihan ruosteessa etupenkin kohdalta aina takapuskuriin asti. Itse puhdistin irtoruosteet pois ja laitoin kotelosuojan ja alustamassaa Kili Kali purkeista 5 vuotta sitten, selvästi hidastui ruostuminen ja uskon, että auto on paalissa aiemmin kuin katsastuksesta tulee hylky.
Muutaman kympin korjauksella saa lisäaikaa tuohon mutta kauniiksi pohja ei tule.
-
No joo kun noi lokarit oli pois niin putsasin pinnat ja vedin dinitrolia pintaan,enempi taitaa mieltä lämmittää,tuskin paljo enää ruostumiseen auttaa.
-
Teetin MY12 (210tkm) kärryyn Finikorin suojauksen, eikä mitään ihmeitä löytynyt, antoivat 4v takuuta.
Kiveniskemiä olen korjaillut, niiden tultua. Tuulilasin yläpuolella oli tiukassa, 1.korjaus kukki uudestaan parin kk. päästä, 2.kierros vaati tiivisteen alta puhtaaksi rapsuttamista ja rust-removeria - nyt on pysynyt kuosissa.
-
Itsellä oli vielä onneksi ihmeen hyvässä kunnossa pohja. Tankin alla oli jonkun verran jo ruskeeta. Tuulilasin yläreunaan laitoin lasin vaihdon yhteydessä kumi listan, samanlaisen kun vanhemmissa estämään kiven iskuja. Oli ihme kyllä ruosteetonta vielä reilun 400tkm jälkeenkin.
-
Olisi tarkoitus päivittää kalustoa. Tällä hetkellä mk2 kopan v70 2005. Ei ruosteesta juuri tietoakaan. Huutokaupat.com:ssa olisi seuraavan kopan eli v70 mk3:sta tarjolla halvalla. Mutta osassa merkittävää ruostevauriota. Onkohan jossain vaiheessa mk3 ruostesuojauksen taso parantunut? Ainakin 2008 malleissa on tullut katsastuksesta jopa hylkyjä ruosteisista helmoista.
-
Peseee pohjan.
Sitten Dinitrol ML kotelosuojasumute
Sitten päälle alustamassa
Kestää vuosia...
-
Olisi tarkoitus päivittää kalustoa. Tällä hetkellä mk2 kopan v70 2005. Ei ruosteesta juuri tietoakaan. Huutokaupat.com:ssa olisi seuraavan kopan eli v70 mk3:sta tarjolla halvalla. Mutta osassa merkittävää ruostevauriota. Onkohan jossain vaiheessa mk3 ruostesuojauksen taso parantunut? Ainakin 2008 malleissa on tullut katsastuksesta jopa hylkyjä ruosteisista helmoista.
Parhaan saa silloin kun ostaa pohjoisen auton tai sellaisen joka on suht tuoreena ruostesuojattu. Suojaamaton, suolatuilla teillä ajettu, reilummin kilsoilla oleva -12 mallikin hävittää helmapellit ihan siinä missä -08. Samalla tavalla piilossa etenee aika pitkälle kuten -05 ja uudemmissa kakkoskorisissa, mutta nopeammin.
-
Pitääkö nuo vuosiluvut kutinsa S malleissa?
S60-S80.
Esim. Ruostuuko -05 S60 helmoista?
-
Kyllä facelift MK2 on yleensä enemmän ruosteessa kuin ne ekat. Mutta sanoisin että silti niiden helmat on parempia kuin mk3.
-
Jos oli eka omistaja tunkenut koteloon kotelosuojaruiskun letkun ja sumutellut hetken niin ei ruostuis...
olis maksanut 10e.
-
Perhana kun kattellu vähän uudempaa S60, jotain -05 apaut. Eikö niitäkään nyt kannata katella. >:(
Se vaan kun niissä on melkeen järjestään tuo 2.5T... T5 tosi harvassa ja sitten farkussa ja ajettu yli 400.
Jotkut sitä 2.5T ylistää mutta onhan se vähän vaisu kun on T5 tottunu. Paperilla eivät oo kaukana toisistaan mutta käytännössä kyllä. Vai pitääkö munkin jo alkaa pappaileen ? :D Kai sit?
Saishan niihinkin ohjelman mutta eipä siitä paljoo uskalla ottaa. T5 ohjelmoituna on jo vähän eri juttu. Availeen en enää koneita ala, kyllä se saa mulla jo riittää.
Hyvä kun viittii korjaukset tehä.
Vai pitääkö vaan ottaa ruosteen kanssa riski? Onko porukoilla tuon ikäsistä ässistä kokemuksia? ELK
-
Tutki ennen ostoa tarkkaan, jos eheä niin äkkiä kotelosuojat sisään. Joku pohjoosen yksilö.....ei ne kokkola-suomussalmi yläpuolella enää juuri ruostu kun ovat jäässä koko ajan... ;)
-
Pohjooseen on pitkä matka. :o
Mulla auto pitää löytyä maks 200 km päästä.
Ilkee ajella muonioon kattoon ja jääkin sit sinne.
-
Vain henkilökohtainen mielipiteeni, mutta mahdolliset matkakustannukset Lappiin ovat huomattavan pieni menoerä suhteessa Lapin auton tuomiin etuihin korroosion osalta.
ITV-4 ja AKI-10 ovat kuin yö ja päivä tämän aiheen tiimoilta.
-
Onhan se noinkin mutta jos etsin muutaman tonnin autoa niin en kyllä lappiin lähde katsomaan. Ei vaan jaksa vaikka junalla pääsisinkin ilmaiseksi. ;)
Mulle pitää vaan vaivattomammin kulkupeli löytyä. Pitää varmaan etsiä vanha p2 millä ei ole vielä miljoonaa ajettu.
Mun kun ei tarvi naapureille autolla koreilla.
Katotaan nyt, tahtoo vaan olla hakusessa ehjät yksilöt. Aina on jotain pajotettavaa.
Eikä ihmiset luovu ehjistä. :knuppel2:
Se siitä.