Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Valotolppa - 13.08.2018, 17:53:20
-
Autoon vaihdettiin suuttimet huoltoliikkeessä pari viikkoa takaperin, ja vaihdon jälkeen kulutus on pyörinyt ajotietokokeen mukaan matka-ajossa vakkarilla jopa seitsemän litran seuduilla, kun ennen remonttia kulutus oli viiden litran molemminpuolin vakkarilla ajaessa. Jalkakaasulla kulutus laskee lähemmäksi entisiä lukemia, mutta pysy n.1l suurempana kun aiemmin, ja heti vakkarille vaihdettaessa hetkellinen kulutus nousee 1.5l korkeammaksi.
Suuttimia tutkiessa huomasin, että ympyröity numero on kolmessa suuttimessa 2, yhdessä 1 ja viimeisessä ei ole ympyröityä numeroa, mutta sarjanumero päättyy neloseen. Voiko tämä aiheuttaa nousseen kulutuksen, tai onko mahdollista, että vaihdon yhteydessä ohjelmoimatta jääneet suuttimet aiheuttaa tällaista?
-
Kannattanee laskea ihan itse auton todellinen kulutus. Itsellä ollut kolme näitä D5 volvoja ja kaikissa ajotietokoneen antama kulutus valehtelee. ;)
-
Joihinkin bensavolvoihin olen nähnyt suosituksena "nollata" auton purkit alkuarvoihin. Akku irti ja akun irtioleva plus-kaapeli johtimella maihin noin minuutiksi (tyhjää varaukset korttien konkilta). Sitten akku takaisin ja auto opettelee jonkin aikaa ja optimoi itseään. En tiedä yhtään voisiko auttaa sinun tapaukseen enkä ota vastuuta mitä ongelmia akun irrotuksesta saattaisi seurata. Sehän on melko normaali toimenpide kuitenkin, eikä mitään muuta pitäisi tapahtua kuin kellon ja ehkä radion kanava-asetusten katoaminen.
Paljonko suuttimien vaihto tuli maksamaan ja paljonko on mittarissa kilometrejä? Oliko uudet suuttimet vai "vaihtosuuttimet"?