Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jamppa77 - 13.08.2018, 18:06:31
-
Nämähän ei lopu koskaan. Eli kun oikein reilusti kun polkaisee jarrua niin jostain kuuluu kolahdus, yhtään en osaa sanoa mistä mutta itselle tuli ekana mieleen olisko väljät tukivarren puslat. Toki kohta on katsastus joten viimeistään siellä selviää. Mutta onko vastaavia kokemuksia.
-
Tukivarren puslat ja eivät katsastuksessa vikaa itseltäni löytäneen vaikka oli ihan loppu ja pyysin erikseen katsomaan mikä kolahtaa.
-
Tukivarren puslat ja eivät katsastuksessa vikaa itseltäni löytäneen vaikka oli ihan loppu ja pyysin erikseen katsomaan mikä kolahtaa.
Vaihdoitko puslat vai koko tukivarret.
-
Koko tukivarret, lemförderin osat oli muistaakseni 150e per puoli.
Pitäis olla hyvät.
-
Koko tukivarret, lemförderin osat oli muistaakseni 150e per puoli.
Pitäis olla hyvät.
Lamförderin tukivarret 83€/kpl, ehkä olisi viisainta uusia koko tukivarret. Mutta millainen projekti vaihtaa pelkkä takahela, onko kuitenkin irroitettava tukivarsi?
-
Pelkkien helojen vaihdossa on enemmän työtä kuin tukivarren vaihdossa. Joku oli vissiin onnistunut vaihtamaan helat irroittamatta tukivarsia mutta sekin vaatii kekseliäisyyttä ja hankalia työasentoja jne. Jos teet itse ja aikaa on runsaasti niin ehkä helojen vaihtoa kannattaa harkita, muuten ei.
-
Nämähän ei lopu koskaan. Eli kun oikein reilusti kun polkaisee jarrua niin jostain kuuluu kolahdus, yhtään en osaa sanoa mistä mutta itselle tuli ekana mieleen olisko väljät tukivarren puslat. Toki kohta on katsastus joten viimeistään siellä selviää. Mutta onko vastaavia kokemuksia.
Lisätään vielä sen verran että jarrutettaessa 80-100km/h jarrut täristää ja tuntuu ratissa, autossa on melko uudet levyt ja palat edessä. Juttuja lueskelin ja tulin siihen tulokseen että tilasin uudet etutukivarret, jospa tuo kolahtelu ja täristely loppuu.
-
Auttoiko tukivarsien vaihto? Itellä on omassa aivan samat oireet havaittavissa ja ~9tkm omistuksen aikana jo alkanut hieman pahenemaan ;D
-
Takahelathan näistä useimmin kuluu. Kumiosa murtuu irti ulkokehästä. Jos kolisee, niin on jo tosi huonot yksilöt kyseessä. Voihan siellä olla alapallonivel, r-pää tai etuhelakin väljänä, mutta on paljon harvinaisempaa kuin tuon takahelan kuluminen. Takahelat kannattaa vaihtaa jo siinä vaiheessa, kun renkaan sisäpinta kuluu muuta rengasta nopeammin. Sisäosa helasta ei silloin ole enää keskellä. Saa vaihdettua tukivarsi paikallaankin, mutta vaatii hieman väkivaltaa ja kirosanoja... jos nosturia ei ole käytettävissä, niin suosittelen ottamaan koko tukivarren irti heti alkuun. Onhan se vähän hintakysymyskin, laatuosana hela on n.40-50 e ja koko tukivarsi on siellä 150e hintaluokassa.
-
Auttoiko tukivarsien vaihto? Itellä on omassa aivan samat oireet havaittavissa ja ~9tkm omistuksen aikana jo alkanut hieman pahenemaan ;D
Ei ole vielä tukivarret tullut että pääsisi vaihtamaan, tänään käytin katsastuksessa ja ei mitään huomautettavaa. Katsuri jopa auttoi kolinan syyn aiheuttajaa, takapuslat oli kuulema aika väljät ja sisäosa liikkui reiässään. Kumit oli murtunut, mutta ei sanonut oliko totaalisesti revennyt. Osia odotellessa, kerron lisäinfoa kun saan vaihdettua. Kolahtaa muuten todella lujaa kuopassa
-
Auttoiko tukivarsien vaihto? Itellä on omassa aivan samat oireet havaittavissa ja ~9tkm omistuksen aikana jo alkanut hieman pahenemaan ;D
Nyt on tukivarret vaihdettu, autonvaraosat24 tuli tukivarret vaan ekoista oli alapallon suojakumi rikki. Vaihto-operaatio vähän venähti vaan lopulta tuli ehjät. Just äsken sain uudet vaihdettua ja ei kolise enää ja jotenkin jämäkämpi on alustakin. Kuskin puolelta oli takahela aika lopussa ja apukuskin puolelta oli kokonaan kumit revennyt irti. Nyt kelpaa ajella.
-
Nyt on tukivarret vaihdettu, autonvaraosat24 tuli tukivarret vaan ekoista oli alapallon suojakumi rikki. Vaihto-operaatio vähän venähti vaan lopulta tuli ehjät. Just äsken sain uudet vaihdettua ja ei kolise enää ja jotenkin jämäkämpi on alustakin. Kuskin puolelta oli takahela aika lopussa ja apukuskin puolelta oli kokonaan kumit revennyt irti. Nyt kelpaa ajella.
Samalla katosi ratin ravistus jota esiintyi maantiellä jarruttaessa.