Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: toppe - 19.08.2018, 13:48:34
-
V70 on ruvennut viimeisen öljynvaihdon jälkeen valittamaan öljyhuollon tarvetta. Kerran jo laskettu pari suodattimellista öljyä pois(n.2500km huollosta) ja nyt taas ilmoitus on ilmestynyt(jälleen ajettu n.3000km).
Autolla ajettu 315tkm ja moottorilla 40tkm, voiko tämä johtua hiukkassuodattimesta, vai mistä vikaa voisi ruveta etsimään. Voiko tämä kuuma kesä aiheuttaa jotain ongelmia hiukkaspoltossa niin, että dieseli päätyy öljyn sekaan.
Öljynä on motonetin Comma 0w20, voiko vika olla myös tässä? Mitä öljyä tuohon kannattaisi laittaa?
-
Minkälaisen herjan se heittää? Tuli ensimmäisenä mieleen että onhan nollattu se huoltomuistutin..
Öljyksi kannattaa laittaa luokitukset täyttävää öjyä. Itse käytän Castrolia kun sitä merkkihuollossakin käyttävät ja Volvo itsekin suosittelee. Kaikkein tärkeintä kuitenkin että luokitukset täyttyy
-
Tukkeutumassa oleva hiukkasloukku voi pyytää nokipolttoa niin usein, että dieseliä päätyy öljyn joukkoon. Siihen taas on useita syitä, miksi loukku tukossa. Ei vähimpänä tuo ajomäärä.
Sitä en tiedä, mikä herja liiasta öljystä tulee. Ihan uusissa syttyy moottorin vikavalo. Öljyn laatua en usko auton osaavan mitata.
Itse olen ainakin käyttänyt menestyksekkäästi tuota Comman öljyä.
-
Onko näistä dpf "käärmeöljyistä, forte tms." mitään hyötyä? Voisi kokeilla ennenkuin menee tuonne siniselle rahastettavaksi[emoji3]
Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla
-
Onko näistä dpf "käärmeöljyistä, forte tms." mitään hyötyä? Voisi kokeilla ennenkuin menee tuonne siniselle rahastettavaksi[emoji3]
Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla
Ei.
-
Onkos tähän 2014 vuosimallin V70:een ja ko. koneeseen olemassa jotain hyväksihavaittua testeriä, millä pääsisi kiinni dpf:n lämpöihin ja paineisiin. Torque ei ainakaan itsellä tuota mitään dataa dpf:ään liittyen
-
2014 vuosimalliin käy vielä kiinan ihmeet Vida&Dice tai Delphi DS150. Vm. 2015 => ei sitten oikein ole vielä saataavilla hyvää ja halpaa lukijaa. Isolla rahalla toki niihinkin...
-
Tuo comma 0w-20 täyttää luokituksen Vea koneeseen.
Tutulla kävi juuri tätä samaa kun oli moottori vaihdettu, öljymäärä lisääntyy, syy tähän oli vanhan moottorin öljysyönti joka pilannut dpf:än ja auto regeneroi pönttöä todella usein ja keskeytyy myös. Jolloin diiseli menee öljyn sekaan.
Siihen uusittiin pönttö ja ei ollu enää herjaa et olisi koneessa liikaa öljyä tai vaatii öljyhuollon.
-
Tuo comma 0w-20 täyttää luokituksen Vea koneeseen.
Tutulla kävi juuri tätä samaa kun oli moottori vaihdettu, öljymäärä lisääntyy, syy tähän oli vanhan moottorin öljysyönti joka pilannut dpf:än ja auto regeneroi pönttöä todella usein ja keskeytyy myös. Jolloin diiseli menee öljyn sekaan.
Siihen uusittiin pönttö ja ei ollu enää herjaa et olisi koneessa liikaa öljyä tai vaatii öljyhuollon.
Kiitos vastauksesta, tarvii vielä metsästää testeri, että saa varmuuden tuon dpf:n tukkoisuudesta ja sitten selvittää, että mitä sen vaihtaminen oikein kustantaa (saa kyllä kertoa, jos on heti heittää euromääräinen arvio:). Auto ei kyllä anna mitään herjaa, ainoastaan tuosta liiasta öljymäärästä.
Epävirallisesti tietysti kysyn, että mitäs jos sen vie ohjelmoitavaksi ja dpf poistettaisiin, vaikuttaako tuleviin katsastuksiin, kun päästöt on näitä EURO 6:ia
-
Jotkut sanoo et euro6 2016 alkaen ratsaa tulevaisuudessa vastapaineta ym. Mutta en itse ottaisi euro6 kanssa kokeiltavaksi jos dpf poistaa.
Olisko ollu mutu et dpf on 1200e luokkaa + työt.. Tää ei oo tietoa vaan mutu.