Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: KalliistiVolvolla - 22.08.2018, 01:38:25
-
Moi kaikki.Ostin tuos vanhan,mutta vähän ajetun 850 2,4 20V 170hv Volvon.No siitä oli jo mulle tullessa kampikammion huohotusjärjestelmä rikki ja siitä puuttuu osia:molemmat kumiletkun "mutka"osat putkesta,joka kulkee imusarjan alla öljynloukosta ilmanputsarille liekkilukon kautta.Saako näitä osia Suomesta,Palinilta kysyin ja tilaustavaraa,toimitusaika jopa yli 2vkoa...kuinka paljon tälläinen moottori yleensä saa huohottaa,kun mielestäni puskee liikaa höyryjä ulos? auto on kuulemma aina välillä ollut seisonnassa,joten tuli ajatus mieleen,että joko alle 300tkm täytyis kone avata,olisiko mahdollista,että esim .männässä öljyrengas jumittunut pohjaan?Tehoja kyllä on tallella...ja ainakin yksi venttiilin-nostin naputtaa...vastauksia sp. pasijuntunen70@luukkku.com,kiitos
(https://thumb.ibb.co/nzRn0z/20180510_090342.jpg) (https://ibb.co/nzRn0z)
niin vm -92
-
Niitä kumimutkia saa varaosana ihan Volvon liikkeestä. Ja todennäköisin syy huohottamiseen on kovettuneet venttiilinvarren kumit. Nuo saa jotenkin vaihdettua vaikka kansi on kiinni autossa, mutta helpoin tietysti on irroittaa kansi.
-
Kyllä se huohotus tulee männän ja sylinterin välistä eikä venttiilinvarsista.
-
Volvon liikkeen jälkeen Skandix, josta löytyy osat kätevästi suoraan Volvon tuotekoodeilla, joten tulee ainakin oikeat osat oikean malliin. ;) Tuli alle viikossa itselle sieltä DHL kyydissä. Varmaan sattui sopivaan koloseen tilaus.
Skandixin jälkeen katselisin ipdusa.com sivustoa.
-
Kyllä se huohotus tulee männän ja sylinterin välistä eikä venttiilinvarsista.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73770.0
-
Niitä kumimutkia saa varaosana ihan Volvon liikkeestä. Ja todennäköisin syy huohottamiseen on kovettuneet venttiilinvarren kumit. Nuo saa jotenkin vaihdettua vaikka kansi on kiinni autossa, mutta helpoin tietysti on irroittaa kansi.
Eikai venavarsien kumit sentään huohotukseen vaikuta, öljynkulutukseen kylläki?
-
Jumiutuneet ja-/tai kuluneet männänrenkaat voivat hyvinkin aiheuttaa huohotuksen.
Mikäli auto on seissyt pitkään eikä esim. viimeisestä huollosta tietoa, niin ihan ensin vaihtaisin öljyt ja seurailisin tilannetta.