Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: KaksNeliKymppi - 26.08.2018, 16:28:37
-
Hei
Muutama kysymys polttoaineen syöttöyksikköön liittyen.
Autoni on v70 t5 01'. Ostamani Bosch polttoaineen syöttöyksikkö näyttää eroavan autossa olevasta.
Osat näyttävät muuten samanlaisilta, mutta uudessa on paikka liittimelle.
Pystynköhän käyttämään tilaamaani osaa vai onko se palautettava ja tilattava uusi.
Jos on tilattava uusi osa niin osaako joku neuvoa mistä sellaiseen saan? Autovaraosa24:ssa näytti kaikki olevan varustettu juurikin tuolla liittimelle ja sen mukaan ne olisivat autooni sopivia.
Kiitos neuvoista jo etukäteen. Alla kuvat uudesta ja paikallaan olevasta osasta.
(https://thumb.ibb.co/jYWBJU/kuva2.jpg) (https://ibb.co/jYWBJU)
(https://thumb.ibb.co/gvcwk9/kuv1.jpg) (https://ibb.co/gvcwk9)
-
Autossa olevaan pumpun virta ja muut tankin sähköt tulevat oikealta puolelta takapenkin alla olevan läpiviennin kautta. Uusi tarvitsee sähköt tuohon liittimeen tai sitten pitäisi itse viritellä liitännät tankin sisällä sopiviksi.
Oletko vaihtamassa koko pakettia pumpun takia? Pelkän pumpunkin saa vaihdettua.
-
Sama homma edessä täällä. Ilmeisesti kanssa tuo liitin homma edessä, mistään ei ole tullut vastaan tuota pumppua missä ei olisi tuota liitintä vaikka tankissa olevassakaan ei ole. Kato mitä johtoja tuohon liittimelle menee tuon kannen alapuolella. Jos joutuu jotain muokkaamaan niin tuosta vanhasta näkee mihin liittää mitäkin.
Eikö sulla kuitenkin tuossa uudessa ole liittimet myös siinä letku hässäkässä mikä menee tankin vasemmalle puolelle?
-
Tänne saapui myös pumppuyksikkö. Liittimet näköjään menee kanteen joten rakentamiseksi menee sähköjen osalta, jos ei ole sitten niin että vasemmalta puolelta liittin yltää tuohon. Selviää kun pääsee asentamaan.
(https://thumb.ibb.co/edYTiU/20180827_141840.jpg) (https://ibb.co/edYTiU)
-
Helpoimmalta vaikuttaisi pelkän pumpun vaihtaminen. Tule sitten kertomaan kuinka toteutit tuon pumppuyksikön vaihdoksen jak900 :D Pitää perehtyä hommaan itsekin viikonloppuna...
-
Helppo olisi pelkkä pumppu vaihtaa mutta kun kannessa halkeama ja vuotaa niin ei siinä pelkkä pumpun vaihto auta. Tänään tai huomenna menee työn alle, ilmoittelen miten tuo sähköpuoli hoituu.
-
No pumppu tuli nyt vaihdettua. Tuon kannessa olevan liittimen voi unohtaa. Itse otin vanhasta pumpusta johdot pumpulle ja polttoainepinnan tunnistimen myös vanhasta, palikat kiinni ja siinä se. Tuo vasemman puolen anturin korkki olikin sitten kovin kiinni, tuossa hommassa pitää olla kunnon avain tuolle korkille mutten syntyy tuhoja, itse olen tehnyt avaimen tuolle korkille muovisesta viemäriputkesta johon tasa välein rälläkällä koloja.
-
Tämän pumppu yksikön vaihdon myötä auton käytös ei juurikaan muuttunut mutta pumpun jurinat poistuivat. Uutena ilmiönä kylläkin tyhjäkäynti kierrokset nousivat 900- 1000 kieppeille, aikaisemmin noin 200 kierrosta alemmat. Kaasu jää välillä "leijailemaan" ennen kuin tippuu tyhjäkäynnille. Olisko tuo kaasuläppäkotelo nyt vaan pois synkasta kun akku oli pitkään irroitettuna, ajettu nyt remontin jälkeen vaan noin 10-15km.
-
Tämän pumppu yksikön vaihdon myötä auton käytös ei juurikaan muuttunut mutta pumpun jurinat poistuivat. Uutena ilmiönä kylläkin tyhjäkäynti kierrokset nousivat 900- 1000 kieppeille, aikaisemmin noin 200 kierrosta alemmat. Kaasu jää välillä "leijailemaan" ennen kuin tippuu tyhjäkäynnille. Olisko tuo kaasuläppäkotelo nyt vaan pois synkasta kun akku oli pitkään irroitettuna, ajettu nyt remontin jälkeen vaan noin 10-15km.
Minulla tuli tuo sama ongelma, kun akku oli irti. Syyksi paljastui moottorin lämpötila-anturi, joka näytti liian matalaa lämpötilaa.
-
Noniin kiitokset vain kaikille neuvoja antaneille!
Pumppuyksikön vaihto onnistui mahtavasti jak900 ohjeilla. Tällä hetkellä vaikuttaisi, että auton oireetkin ovat hävinneet.
Ei meinannut auto aina käynnistyä etenkään kone lämpöisenä ja starttia sai sahata välillä pitkäänkin ennenkö hörähti käyntiin.
Ei tuo vieläkään kyllä välittömästi käynnisty avainta kääntäessä, mutta noin sekunnissa kuitenkin.
-
Sama täällä, tuntuisi toimivan. Toki samalla tein vidalla myös tuohon tuon "factory resetin" jonka vuoksi haki vähän käyntiä, sekin nyt ajamalla tasaantunut. Nyt täytyy sitten painia tuon pesueen toisen v70 kanssa, josko senkin saisi oireettomaksi.