Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kaasuvolvo - 26.08.2018, 19:41:35
-
Sisäilmakierron napissa on vasemmalla Manual ja oikealla Auto. Kummankin voi valita tai sitten kummassakaan ei pala valoa. Mikä toi automaattiasento on?
-
Automaatilla se osaa ainakin tunnistaa ulkoilman laatua ja laittaa tarvittaessa sisäkierron päälle. Esimerkiksi ite kun välillä ajaa yhden tehtaan ohi niin ei kertaakaan oo tullu se haju sisälle, toisinkuin muilla autoilla missä on ollu jatkuvasti ulkoilma päällä
-
Automaatilla se osaa ainakin tunnistaa ulkoilman laatua ja laittaa tarvittaessa sisäkierron päälle. Esimerkiksi ite kun välillä ajaa yhden tehtaan ohi niin ei kertaakaan oo tullu se haju sisälle, toisinkuin muilla autoilla missä on ollu jatkuvasti ulkoilma päällä
Oho, onpa fiksu systeemi. Käyköhän siihen tavallinen raitisilmasuodatin?
-
Käyköhän siihen tavallinen raitisilmasuodatin?
Käy, siellä on paikat tavalliselle ja aktiivihiili-suodattimelle..
-
Vidalla ku lukee vikakoodit, ni melkovarmasti antaa vikakoodia ilmanlaadun tunnistimesta. Todella monessa vanhassa volvossa on tullut tunnit täyteen sillä anturilla. Pitää läpän aina auki ja sillon se järjestelmä ei toimi.
Tämä lähinnä vinkiksi, jos käryt tulee sisälle uuden raikkarin vaihdon jälkeenkin.
-
Vidalla ku lukee vikakoodit, ni melkovarmasti antaa vikakoodia ilmanlaadun tunnistimesta. Todella monessa vanhassa volvossa on tullut tunnit täyteen sillä anturilla. Pitää läpän aina auki ja sillon se järjestelmä ei toimi.
Tämä lähinnä vinkiksi, jos käryt tulee sisälle uuden raikkarin vaihdon jälkeenkin.
Ja sen verran tästä anturista, että käytettäessä muuta anturia kuin volvon omaa järjestelmä menee sekaisin..
Muutaman kerran vaihdettu edullisempi vw-konsernin anturi ja kappas, järjestelmä onkin sekaisin.
Hommasin aikoinaan ex-60:seen tuon anturin sinisen tiskiltä ja maksoi about 300€..
Eli etsii sen volvon oman anturin jos haluaa tuon kuntoon mutta mitään todellista tarvetta tuolle ei tosiaan ole kuin se läpän sulkeminen käryn sattuessa kohdalle.
-
Olishan tuo aika premium-varuste koffin tehtaan kohdalla, omassa -2003 sitä ei ole ja ei varmaan ihan helpolla enää saakaan.
-
Olishan tuo aika premium-varuste koffin tehtaan kohdalla, omassa -2003 sitä ei ole ja ei varmaan ihan helpolla enää saakaan.
Jaa, pitäs sen olla kun 2002-mallin S60:ssä oli tuollainen siellä tuloilma-kanavassa..
-
Jaa, pitäs sen olla kun 2002-mallin S60:ssä oli tuollainen siellä tuloilma-kanavassa..
Ennen faceliftiä tuo oli lisävaruste, mutta vasta faceliftin myötä taisi muuttua vakiovarusteeksi. :idiot2:
-
Ja sen verran tästä anturista, että käytettäessä muuta anturia kuin volvon omaa järjestelmä menee sekaisin..
Muutaman kerran vaihdettu edullisempi vw-konsernin anturi ja kappas, järjestelmä onkin sekaisin.
Hommasin aikoinaan ex-60:seen tuon anturin sinisen tiskiltä ja maksoi about 300€..
Eli etsii sen volvon oman anturin jos haluaa tuon kuntoon mutta mitään todellista tarvetta tuolle ei tosiaan ole kuin se läpän sulkeminen käryn sattuessa kohdalle.
Itse ostin Hellan valmistaman tarvikeanturin Ebaysta 77,6€ postikuluineen ja se on toiminut useamman kuukauden moitteetta.
Homma lähtee siitä, että aluksi tarkastaa alkuperäisosan numeron ja hakee sille sopivaa tarvikeosaa Hellan nettikatalogista. Jos numerolle löytyy tarvikeosa, niin sitten homma toiminnee, toimi ainakin itselläni.
Täällä lisää tarinaa: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62101.0
Tähän Hellan palveluun voi syöttää tuotenumeroksi Volvon alkuperäisosan numeron ja se antaa, jos antaa, vastaavan tarvikeosan numeron: http://ows.tecdoc.net/hella/index.jsp?country=FI&language=fi&articleCountry=FI
Suosittelen siis purkamaan ja tarkastamaan oikean numeron, koska noita ilmanlaatuantureita on ollut usealla eri numerolla.
Oma originaali oli 30676508 ja vastaava Hellan tarvike 6PX 012 684-061 (V70 -05 2.5T).