Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 28.08.2018, 17:13:26
-
Kävin tänään asennuksilla ja jäi avain ykkösasentoon, parin tunnin kuluttua ei enää lähtenyt käyntiin. Aloin tutkimaan tilannetta ja huomasin akun navassa merkinnän 11/05. Akku on siis miltei kolmetoistavuotias?? Onko tuo edes mahdollista?? Taidan tilata uuden akun.
-
Kyllähän tuo on mahdollista. Omassa V70:ssä alkuperäinen akku 14 vuoden takaa... :2funny:
-
Mulla oli kans 2005 leimattu akku joka sippasi 10v ikäisenä. Ei paha. Ja oli kovalla käytöllä eli ardic tohisi aamuin illoin.
Osta ilman muuta AGM uudeksi akuksi jos ardicia käytät.
-
Tuskin tarvii AGM:ää jos 14v vanhakin toimii ;) Mulla ardic-käytössä 6v vanha Varta silver, kerran viikossa ylläpitolatausta. En ehkä raaski vielä uusia, kun on toiminut.
-
No jos auto uudesta asti ollut ja akku noin kauan kestänyt niin ehkei AGM tarvi. Harvalla kuitenkin noin menee. Tyypillinen on et käytettynä ostetusta sippaa akku, ostetaan uusi ja kas se ei enää kestäkään 14v. Ei lähellekään. Sitten haukutaan akkumerkki ja laitetaan ylläpitolaturi. Mut miksei laittaa samantien AGM? Näin olen itse tehnyt jo kahteen autoon enkä laitaile ulkoisilla latureilla lainkaan. En ymmärrä miten immeiset jaksaa värkkäillä niin laturien kanssa ::)
-
Äitille pitäis pätkäajoon kyllä virittää ylläpitolaturi. En uskaltais agm:n kanssa kuitenkaan olla huoleton niin en jaksa maksaa siitä lisää.
-
Äitille pitäis pätkäajoon kyllä virittää ylläpitolaturi. En uskaltais agm:n kanssa kuitenkaan olla huoleton niin en jaksa maksaa siitä lisää.
Minkälaista pätkää? Meillä ei muuta ajetakaan kuin pätkää :) Joka aamu ja ilta noin 20min suuntaansa ja sitten iltaisin vastaavanlaista sohlaamista kyn tenavia kuskataan harkkoihin/harkoista. Hyvin latautuu AGM tollaisessa ajossa. Ilmeisesti ottaa virtaa vastaan niin hyvi. Kokeile ;)