Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jariha - 05.09.2018, 18:34:46
-
-97 ja tosiaan ilmaantunut sellainen vika/omituisuus että puhaltaa kuskinpuolelta normaalisti lämmintä/kuumaa/kylmää mitä säätönupista sille puolelle säätää mutta vänkärin puolelle vain kylmää? Säätökytkimen kun käyttää vänkärille kuumimmassa asennossa voi sen jälkeen hetken puhaltaa normaalistikkin mutta pääsääntöiseti puhaltaa kylmää suoraan ulkoa ilmeisesti ainakin siltä tuntuu? onko siellä joku ohjausmokkula vai toimiiko läppäkoneisto jotenkin alipaineella? niin ja tää on automaattisäätöinen malli
-
-97 ja tosiaan ilmaantunut sellainen vika/omituisuus että puhaltaa kuskinpuolelta normaalisti lämmintä/kuumaa/kylmää mitä säätönupista sille puolelle säätää mutta vänkärin puolelle vain kylmää? Säätökytkimen kun käyttää vänkärille kuumimmassa asennossa voi sen jälkeen hetken puhaltaa normaalistikkin mutta pääsääntöiseti puhaltaa kylmää suoraan ulkoa ilmeisesti ainakin siltä tuntuu? onko siellä joku ohjausmokkula vai toimiiko läppäkoneisto jotenkin alipaineella? niin ja tää on automaattisäätöinen malli
Taitaa läppämoottorit pelleillä, kun ne on sähköiset tässä versiossa..
-
Niistä raitisilmasuuttimistahan saa aina kylmää (=ulkoilmaa?) halutessaan (se toinen rulla keskisuuttimien vas. puolella). Ei varmastikaan ollut tästä silti kyse.
Naksuuko kojelaudan sisällä tai vilkutteleeko niitä ilmastoinnin merkkivaloja?
-
kojelaudan sisällä naksuu joo, kuulee parkissa kun kuuntelee radioo ja ei oo auto käynnissä, merkkivaloja ei vilkuttele yleensä? parikertaa viimetalvena vilkutti kylmänä käynnistäessä.
-
Taitaa läppämoottorit pelleillä, kun ne on sähköiset tässä versiossa..
onkos näille jotain tehtävissä?
-
Matkustajan jalkatilan puolelta lämmityslaitteen kyljestä läpänkääntömoottori otetaan irti, avataan ja taivutetaan pikkuhitusen verran asentoa haistavan potentiometrin liukukoskettimia tai yhtäkin niistä kolmesta, ja sitten laitetaan takaisin. Muistaakseni säätöläppä läpsähtää ala-asentoonsa, kun moottorin vetää irti läpän akselin neliöreiästä, joten pitää vähän päätellä, mihin kohtaan moottorin akselin laittaa, jotta se menisi takaisin oikeaan asentoonsa, eikä väännä itseänsä risaksi. Moottorin kiinnitysruuveja taisi olla kolme ja niihin käsiksipääsy vaatii peiliä, notkeata selkää ja paria ylimääräistä niveltä käsivarteen.
-
kiitokset tiedoista, täytyypä tutkia tilanne kunhan saan auton takaisin käytööni.