Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: miro678 - 10.09.2018, 08:51:17
-
Eli ongelmana 740 vm.89 200ET koneella. Kylmänä käynnistyy surkean huonosti, parhaillaan (huonoimmillaan) saa vartti tunnin sahailla käyntiin.
Tähän on siis vaihdettu ft kone, edellinen omistaja ei viitsinyt vaihtaa et koneesta kantta joten tässä ei ole sitä kannen perimmäisintä lämpöanturia käytössä. Voisiko joku kertoa mikä sen todellinen tarkoitus on, vaikuttaako se kylmäkäynnistykseen? Onko siis järkevää vaihdella kansi paremman käynnistyvyyden toivossa?
-
Niin edelleen motronic vai lh-jet? Motronic tarvitsee lämpöaikakytkimen joka on vissiinkin juuri se puuttuva anturi ja se ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Kai sen voi lisätä tuohonkin koneeseen jonnekkin?
-
Niin edelleen motronic vai lh-jet? Motronic tarvitsee lämpöaikakytkimen joka on vissiinkin juuri se puuttuva anturi ja se ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Kai sen voi lisätä tuohonkin koneeseen jonnekkin?
Joo siis edelleen motronic. Kehtaisikohan kanteen tehä reijän ja jengan paikallaan.. :idiot2: Toimiikohan samalla vastusarvolla lämpötila-anturin kanssa? Eli kehtaisko siltä ryöstää singnaalin lämpöaika kytkimelle?
-
Joo siis edelleen motronic. Kehtaisikohan kanteen tehä reijän ja jengan paikallaan.. :idiot2: Toimiikohan samalla vastusarvolla lämpötila-anturin kanssa? Eli kehtaisko siltä ryöstää singnaalin lämpöaika kytkimelle?
Ei toimi.
-
Ei toimi.
Selvä, eli ei varmaan jää muuta vaihtoehtoa kun tehdä kanteen kierre taikka vaihtaa kansi.
-
Siinä kannessa kaiken järjen mukaan on ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 sylinterin välissä imusarjan alla. Sen anturin tilalle motronic anturi. Kierre on sama anturi on samannäkönen mutta toiminta erilaista.
Oot kirjoittanu et kone on ft. Siinä on anturinpaikka valmiina. Ehkä oot johdonkin siihen tuikannu kii.
-
Siinä kannessa kaiken järjen mukaan on ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 sylinterin välissä imusarjan alla. Sen anturin tilalle motronic anturi. Kierre on sama anturi on samannäkönen mutta toiminta erilaista.
Oot kirjoittanu et kone on ft. Siinä on anturinpaikka valmiina. Ehkä oot johdonkin siihen tuikannu kii.
Faq puolelta luettuna ruiskun lämpötila anturi ois motronicissa ja lh:ssa samanlaisia tai ainakin vastusarvot on samat. Puhun tässä siitä kolmannesta lämpötila anturista eli ensin on mittariston sitten ruiskun ja viimeiseksi se lämpöaika kytkin ja tämä viimeisin anturi ei ole paikallaan vaikka sen siellä kuuluisi olla, mutta kun ft koneessa sille ei ole paikkaa ja tässä on sen koneen kansi nii tässäkään ei ole sille paikkaa. Joten pohdiskelin vain että olisiko se mahdollisesti syyllinen tähän huonoon käynnistyvyyteen ja ymmärtääkseni oikein edelliset tekstit niin näin myös on.
Eli ei kait tässä kannata laittaa lämpöaika kytkintä lämpötila anturin paikalle.
-
Onkos siä tyhjä kohta jossa proppu ja kierre ehkä valmiina. Saattaa olla.
-
Mitäs jos mittarin lämpöanturin laittais vesiletkuun siihen sopivalla liittimellä ja motronic kytkimen sen tilalle kanteen?
-
Onkos siä tyhjä kohta jossa proppu ja kierre ehkä valmiina. Saattaa olla.
Tässä ei valitettavasti ole :-\
Mitäs jos mittarin lämpöanturin laittais vesiletkuun siihen sopivalla liittimellä ja motronic kytkimen sen tilalle kanteen?
Tätä en olekkaan tullu ajatelleeksi, eli oiskos niissä sama kierre?
-
Se kytkin toimi mulla vuosia ihan vaan klemmarilla kiinnitettynä siihen lämppärin vesiletkulähtöön ja liitin kylkeen. Se tosiaan ohjaa vain starttisuutinta, ja funktio on 1/0, se ei ole siis anturi vaan se on oikeasti kytkin. Huom: kytkimen runko täytyy maadoittaa, muuten ei toimi. Ja mun auto ei alle +15 lähtenyt ensiyrityksellä käymään ilman tuota anturia. +5 oli jo koko lailla mahdottomuus saada käyntiin.
-
Se kytkin toimi mulla vuosia ihan vaan klemmarilla kiinnitettynä siihen lämppärin vesiletkulähtöön ja liitin kylkeen. Se tosiaan ohjaa vain starttisuutinta, ja funktio on 1/0, se ei ole siis anturi vaan se on oikeasti kytkin. Huom: kytkimen runko täytyy maadoittaa, muuten ei toimi. Ja mun auto ei alle +15 lähtenyt ensiyrityksellä käymään ilman tuota anturia. +5 oli jo koko lailla mahdottomuus saada käyntiin.
Aamu lämpötilat kun täällä on jo lähellä kymmentä astetta niin saa oikeesti sahailla pienen ikuisuuden. Eli jos laittaisi anturin liittimeen kiinni ja maadottaisi sen niin kuuluisi pelata jo paljon paremmin?
-
Aamu lämpötilat kun täällä on jo lähellä kymmentä astetta niin saa oikeesti sahailla pienen ikuisuuden. Eli jos laittaisi anturin liittimeen kiinni ja maadottaisi sen niin kuuluisi pelata jo paljon paremmin?
Todennäkösesti toimii ihan hyvin sillai, jos saat sen edes lähelle kantta...
-
Edelleen ongelma jatkuu.
Tein telineen anturille ja laitoin sen imusarjan pulttiin kiinni, sekä kokeilin yleismittarilla että maadotus on kunnossa. Aamulla 15min sahailun jälkeen käyntiin.. :idiot2:
Mitäs tälle nyt enää keksis?
-
Starttisuutin ei saa siis sähköä. On aavistuksen hanurissa paikassa mittailla, mikä siinä on pielessä.