Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Einari Lindberg - 14.09.2018, 09:53:47
-
v70 tdi -98 msa 15.7. lämpöisenä käynnistettäessä jengat kiekaisee 2000rpm sekunnin murto osan ja palaa sitten tyhjäkäynnille. kylmänä ei ole ikinä tehnyt. puolilämpöisenäkään ei taida tehdä. raakan kuulonen kun tuota tekee. olisko ideoita?
-
Syökö kone öljyä? Ts. joutuuko lisäilemään paljon vaihtovälillä?
-
en tiedä vielä. kuis se tähän vaikuttaa?
-
auton kun ostin niin siinä jokusen päivän päästä tajusin että moottorin lämpöanturin liitin oli irti. kiinnilaiton jälkeen tuota tapahtuu. jos liittimen irroittaa niin ei ole vielä kertaakaan tuota tehnyt
-
en tiedä vielä. kuis se tähän vaikuttaa?
Tuli vaan mieleen sellainen vaihtoehto, että sinne mäntien päälle pääsisi öljyä esim. venttiilinohjureista ja aiheuttaisi sitten ongelmaa käynnistettäessä. Ihan vaan villinä ideana, ei muuta.
auton kun ostin niin siinä jokusen päivän päästä tajusin että moottorin lämpöanturin liitin oli irti. kiinnilaiton jälkeen tuota tapahtuu. jos liittimen irroittaa niin ei ole vielä kertaakaan tuota tehnyt
Tämä nyt muuttaa hieman asiaa. Onkohan autoon tehty joku boksiviritys? Vastuksella huijataan antureiden arvoja. EVRY tai sitten joku muu.
-
oli tehdastekoinen valmis evry boksi. ei enää. tekee samaa on evry kiinni tai ei.
-
Olisiko vaan se moottorin lämpöanturi rikki ?....dieseli jos ottaa öljyhullut, niin kyllä se vähän enemmän kierroksia ottaisi kuin 2000rpm, eikä sammu kuin vasta isolla vaihteella tai sitten kunnes lentää osia lohkosta pihalle. Kierroksien nousu voisi viitata siihen, että ECU-luulee moottorin olevan kylmempi ja lisää kierroksia väärän lämpötilatiedon takia....
-
en usko että anturissa vikaa. iha normisti se moottorin lämmöt näyttää.
-
nyt saattoi vika löytyä. sain vinkkiä että pumpussa olevassa sammatus venttiilissä vois löytyä ratkaisu tähän. Irroitin kyseisen venttiilin/solenoidin. Yllättävää oli että siitä puuttui sisuskalut kokonaan, elikkä mäntä joka avaa/sulkee polttoainekanavan. Eli on kokoajan auki. Ihmettelen vaan että miten tuo sitten sammuu kun venttiili puuttuu.
-
Olisko sammuminen siitä syystä ilman sähkösolenoidia kun syöttöpumppukin sähköohjattu ECU:lla, niin virtojen katketessa pumpulta menee sähköinen kaasusäädin kiinni, jolloin suuttimille ei tule polttoainetta ja sammuu.
-
sammutus solenoidi vaihdettu. toimii. arvoitukseksi jää miksi joku on sisuskalut irroittanu tai edes ylipäätään irroittanut koko kampetta. vanha runko kuiteski toimi, eli magnetisoitui kun laittoi sähköä. merkkipajalta en kehdannu ees kysyä noin vanhaan osaa sillä jos ois löytyny niin hinta ous ollu taivaallinen. mistään tarvikeliikkeestä ei saanut. Ebay oli onneksi pullollaan noita ja tilasin aidon bosch jäljitelmän pikkurahalla.