Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ristus - 14.09.2018, 16:22:13
-
Heps.
Vaihtoivat uudet tukikumit autoon ja nyt moottorin värinät tulee läpi runkoon ihan suoraan entiset oli ihan paskana mutta silti moottorin normaali värinä ei tuntunut korissa ennen kuin kovassa vedossa alkoi rynkyttämään.
Mistä voisi johtua, mikä on alipineen tehtävä tukityynyissä kovettaako se ne vai pehmentääkö se niitä..
-
Tuntus siltä, että vikaa olis jossakin muualla..? Kai siellä kaikki vermeet on paikoillaan ainakin. Tää nyt menee kategoriaan, kun opettas iskää naimaan.. ;)
-
Kyllä nopeasti katsottuna kaikki on paikoillaan... Laatikkohan tuohon rempattiin samalla. Mutta minusta kyse on just moottorin värinästä. Noissa tyynyissä jos oli alipaine vuotoa niin jyrisee? Vai miten se nyt meni ainakin piti jotain häröä koneessa olla ja sitä taas en ole huomannut. Ellei kutina ole sitä.
-
Kokeileppa tulpata tyynyille menevä letku.
On vaihdettu uusia osia paikalleen ja todettu vialliseksi ennenkin.
-
Jos moottorin ylätuki ja alhaalla oleva pieni tukitanko eivät ole olleet löysällä, kun kumityynyjä on uusittu, niin todennäköisesti ne ovat nyt sen verran pännissä, että kone jyristää.
Toimimaton alipainejärjestelmä ei aiheuta häiritsevän suurta tärinää.
-
Jos moottorin ylätuki ja alhaalla oleva pieni tukitanko eivät ole olleet löysällä, kun kumityynyjä on uusittu, niin todennäköisesti ne ovat nyt sen verran pännissä, että kone jyristää.
Toimimaton alipainejärjestelmä ei aiheuta häiritsevän suurta tärinää.
ok autoon uusittiin kaikki 4 alatukea mutta ei ylätukea. Pitää tarkistaa onko siellä jotain vääntöä. moottori oli semmosella moottorikannattimella nostettuna kun osat vaihdettu. alapuolelle... en tiedä missä järjestyksessä kasattu joten viisainta katsoa tuo tukitanko ja yläkiinnike.
-
Juuri kulmamiehen kuvailema tapaus. nostin koneen ilmaan ja säädin alatuen puolisen senttiä niin asettui kone linjaan ja ei juristä mihinkään...
-
Juuri kulmamiehen kuvailema tapaus. nostin koneen ilmaan ja säädin alatuen puolisen senttiä niin asettui kone linjaan ja ei juristä mihinkään...
Ää siis miksi ja kuinka paljon nostit konetta? Eikö riitä jos ylä- ja alatuen käyttää löysällä ja roppaa kiinni siihen asentoon kuin kone jää nostelematta?
Nimim. "Jyristellen"
-
Ää siis miksi ja kuinka paljon nostit konetta? Eikö riitä jos ylä- ja alatuen käyttää löysällä ja roppaa kiinni siihen asentoon kuin kone jää nostelematta?
Nimim. "Jyristellen"
nostin konetta niin että ylätuki oli nätisti keskellä paikkaansa. Ala tangon avasin ja se heilui vapaasti joten vedin sitä taaksepäin ja kiristin siihen eli minulla oli se tuki ihan etureunassa ab ja vedin sen takarenkaan auton pituus suunnassa katsoen. Poistin tuen ja yläkannake oli ihan vapaa.
-
Sama juttu omassa XC70 eli hirveä tärinä etenkin R-päällä alkoi kun nuo kumityynyt vaihdettiin. Pitääkin tutkia onnistuisiko saman tyyppinen korjaus.
-
06/07 faceliftin tukikumit juuri vaihdoin. jälkiviisaana sanoisin että helpoimmalla siinä hommassa pääsee kun nöyrästi tiputtaa kulmavaihteen pois edestä. samalla vaihtui vuotavat stefat siinä vaihteiden välillä. spooriholkki lähti irti kun otti sormilla kiinni ja veti pois, ei pienintäkään kulumisen jälkeä ollut holkissa. 290tkm alla.