Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kantti740 - 19.09.2018, 16:19:05
-
Heipp
Kävin näyttämässä -95 turbofarkkua leimalla ja inssin kanssa tutkailtiin mistä johtuu, että saa liikaa ilmaa kierroksilla. Turbon pakopuolen liitos vähän sipsuttaa, ei se taida koskaan pysyäkään kireellä, muutaman kerran kiristänyt mutta taas löysä. Putkisto oli muutoin tiiviin tuntuinen. Sekoaako egr-venttiili ja työntää hulluna happee sekaan vai mikä on. Viime katsastuksessa oli kaikki arvot OK vaikka turbon liitos vähän vuotikin.
Ei saanut mitattua, kun tosiaan liikaa happea. Putkesta ei pöllyttele mitään ylimääräistä eikä haise pakokaasut, ainoastaan tuo liiallinen happiarvo askarruttaa. :(
-
EGR kierrättää pakokaasuja, joten siitä tuskin johtuu. Se DP:n kartioliitos löystyi kyllä mullakin helposti.
-
Putkisto vuotaa jostain ilmaa melko suurella todennäkösyydellä.