Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kantti740 - 19.09.2018, 16:19:05

Otsikko: B230FK turbon päästöarvot, kierroksilla liikaa happea, hylkäys
Kirjoitti: Kantti740 - 19.09.2018, 16:19:05
Heipp
Kävin näyttämässä -95 turbofarkkua leimalla ja inssin kanssa tutkailtiin mistä johtuu, että saa liikaa ilmaa kierroksilla. Turbon pakopuolen liitos vähän sipsuttaa, ei se taida koskaan pysyäkään kireellä, muutaman kerran kiristänyt mutta taas löysä. Putkisto oli muutoin tiiviin tuntuinen. Sekoaako egr-venttiili ja työntää hulluna happee sekaan vai mikä on. Viime katsastuksessa oli kaikki arvot OK vaikka turbon liitos vähän vuotikin.

Ei saanut mitattua, kun tosiaan liikaa happea. Putkesta ei pöllyttele mitään ylimääräistä eikä haise pakokaasut, ainoastaan tuo liiallinen happiarvo askarruttaa. :(
Otsikko: Vs: B230FK turbon päästöarvot, kierroksilla liikaa happea, hylkäys
Kirjoitti: Acke - 19.09.2018, 21:38:54
EGR kierrättää pakokaasuja, joten siitä tuskin johtuu. Se DP:n kartioliitos löystyi kyllä mullakin helposti.
Otsikko: Vs: B230FK turbon päästöarvot, kierroksilla liikaa happea, hylkäys
Kirjoitti: TVS - 19.09.2018, 23:18:43
Putkisto vuotaa jostain ilmaa melko suurella todennäkösyydellä.