Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kardu - 23.09.2018, 19:42:58

Otsikko: Laitetaan juttu ..
Kirjoitti: kardu - 23.09.2018, 19:42:58
V70 2.5T-07 ongelmasta, johon ei keksitä korjausta.
On ollut E85 boksi, teholastulla, ja ei mitään eli vakiona.
Vika tulee takaisin vikakoodin luvun jälkeen -ei tarkkaa kuvausta,
(pitempiaikainen seossuhde) siinä kaikki. Myös vikat saa pois kun irroittaa
akun kengän hetkeksi.
Ajamalla 1km 30km/h tai kuten viikonloppuna 300km jälkeen, ensin syttyy
vikavalo ja hetken päästä auto "tumppaa" itsensä, eli menee tyhjäkäynnille ja
käy hyvin vaikeasti, niinkuin 3 pyttyinen voisi käydä... ravistaa. Kaasuun ei reagoi.
Samoin ennen mitään tapahtumaa auto nykii tasakaasulla hyvin vähän,
niin pieni nykiminen ettei sitä huomaa, ellei jää erityisesti sitä tarkkailemaan.
Esim matkustaja ei huomaa mitään, vaikka tiedusteltu.
Mutta ... kone pyörryksiin - ilmamassamittari irti (on uusi) teki samaa
myös vanhalla,niin kone käy täysin
normaalisti, vikavalo jää palamaan. On ollut parissa pajassa tutkittavana,
mutta selvyyttä ei ole tullut, Ilmamassamittari vois olla vaan eka joka vian
havaitsee, mutta itse vika vois olla "syvemmällä" täm olis yksi selitys.

Tähän kun joku osaisi antaa neuvon, siitä olisi iso apu
Terveisin Kardu
Otsikko: Vs: Laitetaan juttu ..
Kirjoitti: harald - 23.09.2018, 21:04:24
hmmm
Kanattaiskohan palata 98 bensaan,(ja mieluimmin Shellin tavaraan)
saattaapi alkaa masina rokkaamaan uudella lailla.
,,ja tottakai nuo sytystulpat kannattaa vaihtaa ja nuo Bosch 4 kärkiset on oikein hyvät.
Otsikko: Vs: Laitetaan juttu ..
Kirjoitti: Procar - 23.09.2018, 21:25:10
Me9.0 moottorinohjaus kun on niin pa-paineanturi vois mm. aiheuttaa tuon oireen... mitäs ne vikakoodit tarkalleen oli?
Otsikko: Vs: Laitetaan juttu ..
Kirjoitti: kardu - 24.09.2018, 20:17:15
Nelikärkiset ei kait turboon hyvät, laitan tavalliset
Vikakoodia ei ilmoita vain - pitempiaikainen seossuhde -
eli se ei paljon raota ongelmaa.
pa- paineanturi vois tosiaan olla yksi mihin kannattaa
tutustua, ainut että pitää viedä pajalle, itte en niin
ymmärrä näitä juttuja.
Otsikko: Vs: Laitetaan juttu ..
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.09.2018, 21:44:10
Me9.0 moottorinohjaus kun on niin pa-paineanturi vois mm. aiheuttaa tuon oireen... mitäs ne vikakoodit tarkalleen oli?

Missäs kyseisessä moottorissa tuo paineanturi on? Onko -05 2.5T samaa tekniikkaa?