Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jone35 - 26.09.2011, 12:18:38

Otsikko: V70 98 TDI. Nokka akseli poikki.
Kirjoitti: jone35 - 26.09.2011, 12:18:38
Vähän ehkä liikaa kierroksia (4500), naks nokka akseli poikki. Miten on uskaltaako vaihtaa vain nokka akselin. Voiko olla ventiili / mäntävaurioita. Jos vaihdan vain nokka akselin ja pyöräytän moottorin käyntiin, hajooko kone lopullisesti jos ventiili / mäntäongelmaa.
Otsikko: Vs: V70 98 TDI. Nokka akseli poikki.
Kirjoitti: Kulmamies - 26.09.2011, 15:00:53
Mäntiin tuskin tulee vaurioita, mutta venttiilit saattavat vääntyä.

Oletko varmistanut, ettei ole nokkalaakeripukit murtuneet kannesta. Jos ei ole, niin kannattaa lotota viikonlopuksi :)

Käytetty kokonainen kansi olisi aika näppärä korjauskeino, jos noissa pukeissa on vikaa.
Otsikko: Vs: V70 98 TDI. Nokka akseli poikki.
Kirjoitti: jone35 - 26.09.2011, 15:26:45
Nokkalaakeripukit näyttäs olevan OK. Mites on venttiilien laita, voiko testata jotenkin ilman että avaa koko kannen.
Voiko siis rysäyttää kylminhuulin käyntiin ja kuulostella koliseeko.
Otsikko: Vs: V70 98 TDI. Nokka akseli poikki.
Kirjoitti: Kulmamies - 26.09.2011, 16:30:29
Kannattaa pyörittä moottoria nokan uusinnan jälkeen käsin. Siinä pitäisi kahden kampiakselin kierroksen aikana tuntua viisi ihan selvää puristustahtia, jos kaikki on kunnossa. Jos joku kohta jää välistä, niin venttiilit ovat vääntyneet ja siten vuotavat paineet karkuun.
Otsikko: Vs: V70 98 TDI. Nokka akseli poikki.
Kirjoitti: jone35 - 26.09.2011, 16:52:06
Kiitos arvokkaista tiedoista. Nyt rupee homma pelittämään.