Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Awi - 26.09.2018, 17:22:18

Otsikko: S40 2002 2.0 T4 automaatti ja koodi P0420
Kirjoitti: Awi - 26.09.2018, 17:22:18
Elikkä katti sanoi itsensä irti keväällä ja vaihdettu uuteen toukokuussa sekä taaempi lambda samalla. Kaikki pelitti hienosti kesän yli mutta nyt syttyi moottorin vikavalo ja antaa koodia p0420 katalyyttijärjestelmä-tehokkuus alle kynnysarvojen. Kävin mittauttamassa päästöt ja ovat ”uuden auton tasoa”. Kun vikakoodit nollaa, syttyy se aina uudelleen n. 50 km ajon jälkeen.

Olisko kellään ideoita miten nyt lähtis purkaa tätä murhetta?
Otsikko: Vs: S40 2002 2.0 T4 automaatti ja koodi P0420
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 26.09.2018, 17:25:31
Jos se takalambda on vääränmallinen ?...sehän vaan valvoo katalysaattorin toimintaa, mutta seoksia se ei mielestäni mittaa kuten etummainen lambda.
Otsikko: Vs: S40 2002 2.0 T4 automaatti ja koodi P0420
Kirjoitti: kupari s40 - 26.09.2018, 17:30:44
Jos se takalambda on vääränmallinen ?...sehän vaan valvoo katalysaattorin toimintaa, mutta seoksia se ei mielestäni mittaa kuten etummainen lambda.

Ääni tälle.
Otsikko: Vs: S40 2002 2.0 T4 automaatti ja koodi P0420
Kirjoitti: Awi - 26.09.2018, 17:37:58
Eli lambda vaihtoon? Onko ehdotuksia merkistä, en tiedä mikä tää nykyinen oli?
Otsikko: Vs: S40 2002 2.0 T4 automaatti ja koodi P0420
Kirjoitti: kupari s40 - 26.09.2018, 17:42:38
NTK/NGK on orkkis, saa myös varaosaputkista mm Fixus tai Saksasta, eBay jne.