Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: KariL - 29.09.2018, 20:27:58
-
Halusin V70 D3:n, mutta en ollut uskoa todeksi, että siinä ei kerrota kuskille mitään moottorin lämpötilasta, vaikka dieselin lämpöjen ylläpito on ainakin talvella konstikasta. Jostain luin, että esim hiukkaspoltto ei käynnisty ennen kuin lämpötila on 76C. Olen kädellä tunnustellut ylävesiletkua ja se on yleensä noin 40-50C nollan keleissä. Pitää alkaa peittämään maskeja, mutta kuinka paljon?.
Mitä keinoja olisi tuoda moottorin lämpötila kuskin näkökenttään?
-erillinen mittari? Löytyykö anturille paikkaa?
-OBD2? Millaisia vaihtoehtoja löytyy (en tunne niitä lainkaan)?
-laitanko vain keulan umpeen ja odotan ylilämpöhälytystä? Onko sellaista?
-
Mulla on parinkympin ELM377 bluetuut lukija ja puhelimessa torgue ohjelma jolla näkee lämmöt ja vähä muutakin
-
Mulla on Motonetista lukija ja OBD Plus-ohjelma joka näyttää mm. moottorin lämmöt.
-
Moon pitänyt alamaskia nyt pari vuotta, kun lämpötilat putoaa nollan tietämiin.
Pitääkin muistaa laittaa se taas.
Sinisellä sanoivat, että eipä tuo haittaakaan. Tiedä sitten sen tarkemmin.
Mikä on ylilämpöhälytys? Onko semmoinenkin?
-
Mikä on ylilämpöhälytys? Onko semmoinenkin?
Tulee ilmoitus näyttöön, jos moottorilla on liian kuuma.
-
Alamaski ajellen ei ylilämpövaroitusta ole tullut nähtyä.
Ajelu on tollasta ostoksille kaupuntiin 40 km ja takas.
Ylämaskia tullut käytettyä, kun pakkanen pysyy 15 asteessa tai alle ja pakkasesta riippumatta, jos lunta/räntää tms. tulee vaakana.
Varoituksia ei ole ollut.