Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: arimek - 03.10.2018, 19:00:28
-
Moro. Kumman kätinen kierre ohjaustehostimen pumpun hihnapyörässä? Katkesi apulaitehihna ja särki hihnapyörän. Yritin vääntään kumpaanki suuntaa mutta ei löysänny. Onkohan ees mahollista saaha tuota hihnapyörää varaosana? Miten muuten sen irrottaminen....tarviiko ulosvetäjää?
Kyseessä V70 2006 diesel automaatti.
-
Ohjaustehostimen pumppu ei mahottomia maksa, siihen saa kyllä sen hihnapyörän erillisenä ostettua, jos vika vaan siinä.
Sitä en tiedä miten se irtoaa.
-
Kannatan kans koko pumpun vaihtoa, koska eihän ole selvää jos vaikka on akselikin taipunut. Joutuu ostamaan sitten kuitenkin sen pumpun.
-
Kiitti vastauksista. Mistähän tuon hihnapyörän löytäs? Oon katellu netistä ja kyselly tarvikkeena.... Onkohan normi kierre? Ettei väärän kätinen.
-
Kiitti vastauksista. Mistähän tuon hihnapyörän löytäs? Oon katellu netistä ja kyselly tarvikkeena.... Onkohan normi kierre? Ettei väärän kätinen.
Tuolta löytyy edullisesti: https://www.autodoc.fi/autonosat/ohjaustehostimen-pumppu-13258/volvo/v70/v70-ii-sw/19402-2-4-d5
-
Voiskohan olla että lähtee pyörittämällä. Joutuu kai purkamaan pumpun ensin että voi pitää kiinni akselista. Ihan mutuna heitin. Ellei ole puristussovite, joka irtoaa prässillä.
-
Korjausoppaan mukaan hihnapyörä on irrotettavissa. Valitettavasti siinä ei kuvata, miten se työ tehdään. Löytyy ainoastaan maininta, että irrottaminen vaatii erikoistyökalun ja on näin ollen teetettävä korjaamolla. Pumppu itsessään ei ole korjattava osa.
-
Se kuusiokolo siinä akselin päässä on tosiaan vain siinä akselin päässä. Hihnapyörä on puristussovitteella, eli periaatteessa ei millään kiinni. Siinä hihnapyörän keskiössä on sellainen kaulus, mistä sen saa työhön tarkoitetulla ulsovetäjällä irti.
-
Kiitos vastauksista. Hommasin pumpun purkaamolta.Oli helppo vaihtaa...kerranki ;)
-
Se kuusiokolo siinä akselin päässä on tosiaan vain siinä akselin päässä. Hihnapyörä on puristussovitteella, eli periaatteessa ei millään kiinni. Siinä hihnapyörän keskiössä on sellainen kaulus, mistä sen saa työhön tarkoitetulla ulsovetäjällä irti.
Jep.
Ongelma on että teuraana on 2002 D5 ja tämä pitäisi saada käymään 2004 2,4D peltoautoon Ovat pirut keksineet muuttaa tuon hihnapyörän halkaisijaa vajaalla sentillä eli D5:n pumppu hihnapyörineen ei käy suoraan. H
Pumpun halkaisu ei auta, koska vika on akselin tiivisteellä.
-
Se kuusiokolo siinä akselin päässä on tosiaan vain siinä akselin päässä. Hihnapyörä on puristussovitteella, eli periaatteessa ei millään kiinni. Siinä hihnapyörän keskiössä on sellainen kaulus, mistä sen saa työhön tarkoitetulla ulsovetäjällä irti.
Jep.
Ongelma on että teuraana on 2002 D5 ja tämän tehostimen pumppu pitäisi saada käymään 2004 2,4D peltoautoon Ovat pirut keksineet muuttaa tuon hihnapyörän halkaisijaa vajaalla sentillä eli D5:n pumppu hihnapyörineen ei käy suoraan. :peetu:
Pumpun halkaisu ei auta, koska vika on akselin tiivisteellä, joka vuotaa isosti. Olisi ilmainen osa joka ei käy. Ehkä pidempi hihna (D5:n mallia) auttaisi ?