Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Hosse - 06.10.2018, 19:21:52
-
On projektina tuommonen c kadetti johon on tarkotuksena ollu laittaa 2.0 turbo tekniikka. Nyt sitte tutun pihasta bongasin kansivikaisen s40 ja auto kuulemma joutas mulle. Onko kellään tietoa että mikä vaihdelaatikko sopis vai sopiiko mikään tuon s40 2.0t kaveriksi kadettiin?
-
960 Volvossa vissiin on laatikko joka sopii tinakoneeseen.
-
Meinaatko m90 lootaa mikä on myös 940:ssä?
-
Meinaatko m90 lootaa mikä on myös 940:ssä?
Periaatteessa sama loota, mutta eri moottorin perästä. Ja M90:ssä ei ole kytkinkoppa erikseen vaihdettavissa.
Noista 2.0 turboista on ymmärtääkseni lohkoja halkeillut kun ruvetaan vakiosta piristelemään.
Kilpien väliin tulossa?
-
Vakiokoneena jos pitää ihan ok tuo matalapainekin.
Virinä taas
Vakiona 1.9 T4 kone 96-00 81mm porauksella paras ja 2.0 on siitä 83mm kokoon porattu.. Paras aihio.t4 -00 jossa on kovat nostajat kannessa. 2.0t mitsu 12t pilleri vaihtaa t4 14t sekä softa niin pikkusen enemmän silläkin jo irtoaa.
Voi 2.0 vahvistaa mm kiertokanget jos tehoa haluaa, kova alavääntö nuo vakiot kanget tuhoaa. Muutenkin mm nokat vaihdettava kaikissa 2.0 vaparin sekä esim mitsu t19 ahdin jos edes tuonne 300hv tasoon yrittää. On noita 2.0 koollakin +300hv mutta väännöt suht vakiokoneissa rajattu yleensä 350Nm tasoille.
-
Joo ois tää vielä tarkotus saaha kilpiin. Ei hirveitä piristyksiä oo suunnitelmissa, ainakaan vielä... ::)Meinaatko että m90 laatikko sopis tohon 2.0t:hen? Pitäs jostain metsästää vielä vahvempi perä ja kardaani jostain.
-
Kun katselet sitä konetta niin tsekkaa vvt- pyörän välys ja vuotaako sieltä alta nokan stefa niin pahimmat vaihtojutut on siinä.. Vvt-pyörän solenoidin voi putsata ja on tiiviste alla. Ne evap- hässäkät jätä suosiolla kokonaan pois kun siirrät.
Kestää käytössä noin 0.7bar tasolla jatkuvana kyllä pitää ja t-boost / rajapainevena turvaksi.