Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Adi - 07.10.2018, 23:27:06
-
On tullut aiheelliseksi vaihtaa käyttikseen nokka akseli,hyllystä löytyy joko T tai VX3 malliset kepit tuon vakion pöydänjalan (M) tilalle..Mitä mun nyt pitää ottaa huomioon, kun vaihdan ton akselin? Ja Kumpi sinne kannattaa asetella? Kyseessä kuitenkin vakio B230F.. Uutta M en kehtais lähteä haalimaan,jos sen saa pelaamaan noillakin..
-
VX3. Kuppien alta korpuksi kovettuneet kumit pois, välyksien mittaus ja tarvittaes säätö. Ensimmäisen ja viimesen nokkapukin ulkokulmiin tiivisteliimaa.
Eikai siinä sen kummempaa oo?
-
Nokan perusympyrähän on kaikissa sama? Joten säätöä ei välttis tarvitse edes tehdä,kun toiminut tolla nykyiselläkin. Toki mitatahan ne pitää.. Säätöpaloja varmaan löytää ilman sen suurempia kaiveluita.
Onko kokemusta tosta VX3:sta,miten se vaikuttaa tollaseen? tuleeko hassun kuulone tyhjäkäynti yms,kun on vakiota jyreempi?
-
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.
-
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.
Laittaa sitten samalla toisen lastun sen B230F vakion tilalle, sillä vakiolastu on /C:stä.
M nokallakin vakiokone piristyy sinne +125hv tehoille, kun säädöt on paikoillaan.
Tosin VX:llä päästään oikeilla säädöillä sinne 145-150hv korville säädöillä.
-
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.
Kannessa olevia nokkakuppeja hyödyntäen olen saanu säädettyä kaikki nokat 0.25 - 0.35 välyksiin kuumana. Yleensä on ollu syl 1 ja 2 kupit jotka joutuu laittaan pakopuolelta ristiin. Kun ne on ennen vaihtoa 0.15 ja 0.45
-
Laittaa sitten samalla toisen lastun sen B230F vakion tilalle, sillä vakiolastu on /C:stä.
M nokallakin vakiokone piristyy sinne +125hv tehoille, kun säädöt on paikoillaan.
Tosin VX:llä päästään oikeilla säädöillä sinne 145-150hv korville säädöillä.
Mistä noita lastuja vois alkaa ettimään? kai niitäkin on miljardi erilaista?
-
Tonilta ainakin oman lastun hommasin, kun tuohon B230FD koneeseen vaihdoin vx3 nokan ja olen ollut kyllä tyytyväinen.