Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: 855T5 - 08.10.2018, 18:24:16
-
Autoni on Volvo V60 1.6d drive vuosimallia 11. Auto antaa välillä vikakoodiksi 2 sylinterin ja 3 sylinterin suuttimen menevän yli Max toimintarajan. Kävin Bosch Servicessä mittauttamassa korjausarvot ja ne oli 1. 0,91mg 2. 1.09mg 3. 0,92mg ja 4. 1,06mg. Sanoivat että nuo ovat hyvät arvot. Ihmettelen vaan että eikös niiden yhteenlaskettu summa pitänyt olla 0. Tässä nämä kaikki arvot ovat plussan puolella. Pitäisikö viedä siniselle testerin päähän ?
(https://thumb.ibb.co/dpJHR9/IMG_20181004_152745.jpg) (https://ibb.co/dpJHR9)
(https://thumb.ibb.co/gFoOzU/IMG_20180927_195617.jpg) (https://ibb.co/gFoOzU)
(https://thumb.ibb.co/kJwMm9/IMG_20180904_162921.jpg) (https://ibb.co/kJwMm9)
-
Omassa vastaavassa oli hyvin samanlaisia korjausarvoja eli niiden puolesta on ok. Miten auto oireilee? Meneekö vikatilaan?
-
Ei oireile mitenkään, käynti on tasainen. Ei mene vikatilaan. Käyntiääni oli kuumana n. 1900-2300 kierroksilla aika äänekäs, kuulosti ohjaamoon sisälle aika traktorilta, mutta ei enää niinkään kun laitoin forten suutinpuhdistus ainetta.
-
100tkm antanut välillä noita offset learning at max vikakoodeja. En ole huomannut koko aikana mitään vaikutusta ajoon