Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 27.09.2011, 12:05:24
-
Tollainen piirre tullut autosta ilmoille :(
Kun ajelet eri nopeuksia niin auto hytkyy hieman edes takas..
Ensin ajattelin että laatikkohan se siellä luistelee, mutta sama tapahtuu vaikka automaatin laittaa käsivalinnalle ja mille tahansa kierrosalueelle. Kierrosluku mittari on kokoajan vakaa joten tulisko sittenkään laatikosta ?
Moottorin ylätyyny näyttää silmillä hyvältä mutta parkissa autoa puskettaessa moottori heiluu aikas merkittävästi. Tiedä sitten miten paljon tuossa saisi olla pelivaraa ?
Olisko pyöränkulmat pielessä vai jotkin nivelet antautumassa ? Auto kävi hiljan leimalla eikä siellä ollut huomautettavaa. Autossa on alustasarja ja en tiedä onko edellinen omistaja suunnannut sen.
Mistä kummasta tuota pientä hytkymistä lähtis poistelemaan :scare: ??
-
Eikö kellään ole ajatusta mistä hytkyminen voisi johtua ? Voiko moottorin kannatintyynyjen väljyys aiheuttaa tälläistä ?
-
Eikö kellään ole ajatusta mistä hytkyminen voisi johtua ? Voiko moottorin kannatintyynyjen väljyys aiheuttaa tälläistä ?
Tarkennatko? Tarkoitatko hytkymisellä ajosuunnassa tapahtuvaa ajoittaista "hidastumista" vai sivusuunnassa havaittavaa hytkymistä?
-
Ajosuunnassa. Ratti ei tärise eikä heilu.
-
Ajosuunnassa. Ratti ei tärise eikä heilu.
No niin, nyt asiantuntijat tänne kehiin! Itse veikkaisin sähkövikaa mikä liittyy noin miljoonaan eri seikkaan sun autossa, toivon että enempi ammattilaiset kyselevät vielä tarkennuskysymyksiä.
-
Laitan tähän sen ykkös vinkin autossa on liiat lyhyet iskarit tai muuten auton alusta on epätasapainossa tarkista se hommaa ja muutenkin nämä pelle peloton viritykset siellä alustassa helposti tekee ylläreitä.Muut on täytettä tässä viestissä
Paljon sillä autolla on ajettu eli ne kannatinkumit ja kallistuksen vaimentimet jotka pitää koneen kiinni siinä korissa ja estävät sen konee heilumisen ne pitää tarkistaa.Kun kopasta kääntää konettaa niin ei se käsinvoimin minnekään pitäsi kallistua tai sallitaan se 1cm.
Käykö kone tasaisesti eli kierrokaset ei hummaa siinä heilumisen tahdissa?? Onko ne vetoakselit tarkistetteu ja ne vetoakselin nivelet että missään ei ole heittoa sekä ne vanteet suorat ja renkaissa ei ole päittäis heittoa rengas on epäkesko toisella piuolella enemän reunusta kuin toisella.Jos kaikki on kunnossa ja vaihdettu eli kone on tukevasti kiinni samoin vaihdelaatikko ne tukikumit sielläkin ok vetoakselit ja alustan nivelet , laakerit ja jarrut ok .Tiedät että kaikki ok niin vie lopuksi auto nelipyörä suuntaukseen joka on aika haastellinen jos alustaa on muutettu kun tuolla se muutos helposti tuntuu ajo-ominaisuuksissa.
Jos kone käy nätisti ja säännöllisesti huolettu ja lataus on kunnossa sekä ne moniurahihna sekä ne kiristajat ja värinänvaimentaja ok niin eipä tässä muuta tulee mieleen.
-
Ilmastoinnin kompressorin kytkeytyminen voisi olla yksi vaihtoehto.
Kokeile ajaa ilmastointi poissa päältä
-
Ilmastointi pois asennossa. Mites kaksoismassafillari oikuttelee jos on happy end ?
-
Teillä kun ei ole manuaali niin varmaakin sillä saralla on hiljaista jos puhutaan kaksoismassapyörän aiheuttama vapina
Tässä oireet yhdestä jutussa.
"Tyhjäkäynnillä alkoi silloin tällöin kuulumaan kolahtelua ja rapsahtelua, joka muuttui kytkimen asennon mukaan hieman. Ääni hävisi loppusyksyllä kun kelit jäähtyivät, eikä talvella kuulunut mitään. Sitten maaliskuun alussa kun kelit taas lämpenivät, alkoi liikkeelle lähtiessä/kytkintä nostettaessa, juuri kun kytkin ottaa kiinni, kuulua aika voimakas krunk-krunk-krunk-krunk... -ääni."