Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 27.09.2011, 14:39:14
-
Video: http://www.youtube.com/watch?v=UvL5lOBqDnY
Onko tuo välys normaalia V70 2007 2.4 D:ssä ?
Jos ei, niin mistä uutta kannatinkumia ?
Moponetissä oli etummaiset ja takimmaiset kumit ja tuo kuuluu kategoriaan takimmainen ?
Monellako kumilla tuo moottori ja aski on ripustettu ?
-
Eikös tuo ole ihan revennyt? Siis entinen. Kai se motonetin kumi on ihan OK.
Tietääkseni tuo menee yleensä ensin, muut ei välttämättä koskaan.
-
;D ;D ;D *tipahdin*******
Kiitti Jorma..
Ihan revennyt ja toinen kyselee vakavalla naamalla että onko vikaa..
-
Joo ihan paskana!,vaihtoon, nimim. kokemusta on. 8)
Korjataas omaa kommenttia ;) , en muistanukkaan >:( että noitahan on tietenkin erillaisia kumeja, sorry :-[ , mutta dieselissä näköjään heiluu kone aika paljon.
-
Mitäs oireilua aiheutti ?
-
Tuohon välykseen en ota kantaa, se on uutenakin aika liikkuvainen, ts. ei ole vulkanoitu tuohon kehykseen kiinni. Se Motonetin kumi ei muuten ymmärtääkseni käy noihin -06 ja uudempiin. Toinen takimaisista kiinnityspulteista noissa uudemmissa leveämmällä. Sitäpaitsi "sinisellä" halvempi, n. 73€! Itsekin sellaisen omaani tilasin, en ole vielä ehtinyt hakea. Omassa pyöri jo kuin hullun M....u mielipuolen P...ssä!
Toivottavasti uusi on jämympi.
-
Kuulin semmosen kokemuksen että imusarjanpultti(t) menny poikki kun ylätuki ollu huono,kovassa kiihytyksessä vääntää konetta vinoon,sitten onkin hankala homma korjata tilanne. ;) . Tämä kokemus oli s60 2001:ssä.
-
Video: http://www.youtube.com/watch?v=UvL5lOBqDnY
Onko tuo välys normaalia V70 2007 2.4 D:ssä ?
Jos ei, niin mistä uutta kannatinkumia ?
Moponetissä oli etummaiset ja takimmaiset kumit ja tuo kuuluu kategoriaan takimmainen ?
Monellako kumilla tuo moottori ja aski on ripustettu ?
Tuossahan on uudemman mallinen kumi, joka ei käytännössä tule ikinä mitenkään repeämäänkään, koska sisäosa on irrallaan ja uudesta saakka tuossa on välystä noin.
Uskoisin (oma usko ja uskonto), että tämä kumimalli on sellainen, jota ei tarvi todennäköisesti koskaan vaihtaa uuteen, toisinkuin se vanha, joka murtui/repesi/hajosi/rikkoutui/särkyi
-
No jos se kumi opn kunnossa niin mistä se kolke kuului tuossa videolla?
Se ähkintä taitaa kuulua siitä kun postimies pitää seuraa vaimolle sillä välin kun isäntä tökkii moottoria ;)
-
Tökkijä ei ole kovakuntoinen ;). Miksi noin suuri pelivara kumilla ? Eikö tollainen heiluminen ole jo haitaksi ?
-
No jos se kumi opn kunnossa niin mistä se kolke kuului tuossa videolla?
Se ähkintä taitaa kuulua siitä kun postimies pitää seuraa vaimolle sillä välin kun isäntä tökkii moottoria ;)
eikohän se ääni tule siitä että laatikko on parkilla tai manuaalissa vaihde päällä ja välitys yms lonksuu kun työntelee edes takaisin
yllättävän paljon ne kumit antaa perik ihan ehjänäkin
itse vaihdoin sen oikean alakumin mikä yleensä repee kun tuntui niin pirun pehmeeltä kun pienellä sorkkaraudalla nosteli sitä koneen nurkkaa
ostin siniseltä uuden ja tuntuu vaihdon jälkeen ihan yhtä pehmeeltä
-
No jos se kumi opn kunnossa niin mistä se kolke kuului tuossa videolla?
Se ähkintä taitaa kuulua siitä kun postimies pitää seuraa vaimolle sillä välin kun isäntä tökkii moottoria ;)
En kuunnellut ääniä videolta, mutta puheista päätellen auto sammutettuna ja vaihdetta vasten lykitty käsivoimin, klapinaa kyllä silloin kuuluu ja tosiaan, varmaankin vaihteistosta sekä kaksoismassavauhtipyörästä tulee ne äänet silloin.
Tökkijä ei ole kovakuntoinen ;). Miksi noin suuri pelivara kumilla ? Eikö tollainen heiluminen ole jo haitaksi ?
Ilman tuota ylätuentaa se heiluu huomattavasti enemmän, joten rajoittettuahan tuo koneen heilunta on.
Mutta siis, nähdäkseni tuo ei tuosta vaihtamalla parane.
-
Nyt on tuo kannatinkumi sitten vaihdettu. Vanhassa välystä siis n. 1cm enemmän kuin uudessa, joten on tuo ero kuitenkin huomattava. Se onkin sitten jo toinen juttu että huomaako tuon myös ajossa. Ehkäpä resonointi on todellakin nyt vähäisempää. Siis rikkihän nuo eivät varsinaisesti mene mutta näköjään kuluvat ja väsyvät ajan saatossa.
Eli kyllä se kuitenkin vaihtamalla paranee.
Vaihtokin on varsin helppo homma, sen poikittaisen tukiputken kun irroittelee, niin pääsee jo kopeloimaan millaisessa kunnossa se vanha on.
-
Oliko kumin vaihdosta jotain hyötyä ? ?
-
Kuten jo edellä kirjoitin tuntuisi että resonointi väheni, mutta eihän se kokonaan lakannut (287000 ajettu). Pitäisi varmaaan vaihtaa muitakin moottorin tukityynyjä jos täysin resonoimattoman vedätyksissä tuosta haluaisi. Mutta en siis mielestäni tuota turhaan vaihtanut.
Tuo uusi ylätuki ei päästä konetta kiertymään ihan niin paljoa kuin se edellinen, väsynyt tuki.
-
Hei.
Sama juttu, Skruvat toimitti kapean MOOTTORIN TUKI, TAKANA, KESKELLÄ, se ei käy. Alkuperäisessä on pitempi kannatin kiinnitykseen. Mistä oikeita saa?
Volvo V70 2.4D, 2007, MK2-viimeinen.
-
nää oli ainakin ihan merkkiliikkeessä halvempia kun esim motonetissä, luulis jopa sopivankin