Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tuomsd - 16.10.2018, 13:19:20
-
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas
Kiitän vastauksista.
-
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas
Kiitän vastauksista.
Ei tuo 17000€ käytetyssä autossa ole mikään "laadukkuuden" merkki. ) 7v vanha auto 140tkm ajettu, niin veikkaan että edessä on alustajumppaa ja jakoremmikin pitää kohta vaihtaa.
-
Ei tuo 17000€ käytetyssä autossa ole mikään "laadukkuuden" merkki. ) 7v vanha auto 140tkm ajettu, niin veikkaan että edessä on alustajumppaa ja jakoremmikin pitää kohta vaihtaa.
Olet kyllä oikeassa, alustava hintaha tämä on liikkeestä aina pitää tinkiä. Mutta onko mahdollista, että turbo voisi hajota nyt ku se on ilmeisesti liikaa paineitaan pitänyt ? Ja voitko tarkentaa alusta jumppaa, en ole autotietäjä
-
Onkohan tuon ikäisessä autossa hukkaporttia kun vanhemmissakaan ei ole ollut kun on muuttuvasiipinen turbo. Vika kuulostaa samalta kuin omassa 2008 mallisessa jossa muuttuvasiipinen on välillä juuttuva siipinen. Omassa menossa vaihtoon siipiä säätävä sähkömoottori.
-
Olet kyllä oikeassa, alustava hintaha tämä on liikkeestä aina pitää tinkiä. Mutta onko mahdollista, että turbo voisi hajota nyt ku se on ilmeisesti liikaa paineitaan pitänyt ? Ja voitko tarkentaa alusta jumppaa, en ole autotietäjä
Veikkan että ennen 200tkm menee iskaria/jousta vaihtoon. Jostain päästä sitä alkaa kuulumaan kolinaa tai väljyyttä, eikä koske pelkästään V60:stä.
-
Veikkan että ennen 200tkm menee iskaria/jousta vaihtoon. Jostain päästä sitä alkaa kuulumaan kolinaa tai väljyyttä, eikä koske pelkästään V60:stä.
Noniin onkin no ei se 200 tkm niin nopeaa tuu. Ja oliko se hihna 150 tkm kohdilla vaihto? itse asiassa löyty 116 TKM ajettu nii sillä hän ajelis pitkään, nuita kilometrejä nyt kerry vuoden aikana kuin 10 tkm.
-
Noniin onkin no ei se 200 tkm niin nopeaa tuu. Ja oliko se hihna 150 tkm kohdilla vaihto? itse asiassa löyty 116 TKM ajettu nii sillä hän ajelis pitkään, nuita kilometrejä nyt kerry vuoden aikana kuin 10 tkm.
Virallinen 180tkm/10v. Suositus meillä on että 5v välein joten tuossa voi olla sen puolesta jo vaihdettukin.
-
Onkohan tuon ikäisessä autossa hukkaporttia kun vanhemmissakaan ei ole ollut kun on muuttuvasiipinen turbo. Vika kuulostaa samalta kuin omassa 2008 mallisessa jossa muuttuvasiipinen on välillä juuttuva siipinen. Omassa menossa vaihtoon siipiä säätävä sähkömoottori.
No en kyllä itse osaa siihen sanoa, mutta myyjä kertoi sen näi, että siihen vaihdettiin hukkaporttia ohjaava magneettiventtiili.
Toimi ennenkin sitä niin kuin piti kuuleman, mutta kuului hieman ralliauton vihellystä liikaa vaihtaessa ja että kyseinen venttiili ilmeisesti hieman jumitti. Että onkohan se riski turbolle?
-
Tietysti auttaisi, jos kerrottaisiin moottorityyppi. Näitä kun on dieselinä 16. litraisesta ford/PSA dieselistä aina volvon omaan kaksoisahdettuun D5 koneeseen asti. Vai onko kyseessä bensaturbo? 1.6 l, 2.0 vai 3.0 litraisena?
-
Tietysti auttaisi, jos kerrottaisiin moottorityyppi. Näitä kun on dieselinä 16. litraisesta ford/PSA dieselistä aina volvon omaan kaksoisahdettuun D5 koneeseen asti. Vai onko kyseessä bensaturbo? 1.6 l, 2.0 vai 3.0 litraisena?
Tosiaan sori, mutta bensa 1.6 l T3
-
Hei olen tässä ostamassa vm 2011 V60 Volvoa, jolla ajettu 140 tkm ja myyjänä autoliike.
Myyjä kertoi, että autosta olisi turbo pitänyt ääntä kiihdyttäessä, kuin ralliauto kun vaihtaa vaihdetta "vihellyksiä".
Mutta vika oli kuuleman ollut turbon magneettisen hukkaportin jumiminen, joka korjattiin ja ääntäminen loppui.
Joten onko tämä uhka vai mahdollisuus ostos?
Kumminkin puhutaan melkein 17 000 € hintaisesta autosta, jonka pitäisi olla laadukas
Kiitän vastauksista.
Minä olen tähän vähän huono vastaamaan, mutta itse ostaisin omien kokemusten perusteella. Minulla tuollainen samanlainen 1.6 bensaturbo T3. Näissä turbona Borg Warnerin KP39. Omani lastutettu ja torquen mukaan maksimiahdot olisi 1.6 baria. Normi 1.0 bar. En saa tuota 1.6 baria muuten näytölle muuten kuin pitkässä täyskaasukiihdytyksessä. Eli hukkaportti toiminut hyvin todennäköisesti käytännössä sietorajojen sisällä