Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Bommi - 18.10.2018, 10:36:20
-
S40 1.8l vuosimallia 2001 nykii melkeimpä kaikilla vahteilla siinä 1500-2500 kierroksen paikkeilla. Lisäksi käy alhaisilla kierroksilla tyhjäkäynnillä(n.650-850).
Antoi vikakoodin P0302, joka viittaa sylinterin 2 sytytyshäiriöön. Vaihdoin puolat päittäin, jonka jälkeen antoi koodin P0303. Ongelmana on se, että puolat ovat sylintereissä 3 ja 4, joista johdot 3->2 ja 4->1. Eli vikakoodit tulivat sylintereille 3 ja 2 vaikka vaihdoin puolat päittäin. Tulpat vaihdoin (paikalla oli vielä Volvon alkuperäiset), ilmansuodattimen vaihdoin ja laitoin tankkauksen yhteydessä Fuel System Cleaneria.
-
puolat on jollailailla erilaiset ku onko -01 mallissa sama ku 96 että toinen tummalla ja toinen vaalealla liittimellä, päittäin vaihtaminen vain huonontaa , omaan 96 vaihettu pari kertaa uuet puolat
onko imuvuotoja onko se nykiminen sen tapasta, vai onko se selvä pätkiminen joka oisi sytkäpuolen juttua
-
puolat on jollailailla erilaiset ku onko -01 mallissa sama ku 96 että toinen tummalla ja toinen vaalealla liittimellä, päittäin vaihtaminen vain huonontaa , omaan 96 vaihettu pari kertaa uuet puolat
onko imuvuotoja onko se nykiminen sen tapasta, vai onko se selvä pätkiminen joka oisi sytkäpuolen juttua
Puolat on nyt niinpäin kuin alunperin. Ilmeisesti alkaa tehdä tuo Fuel System Cleaner taikojaan, kun nykiminen vähentynyt huomattavasti. Antaa vikavalon parin kymmenen kilometrin välein, mutta en ole huomannut ongelmia ajossa. Pitää varmaan ajaa tankki loppuun ja katella miten toimii sitten. Imuvuodot on tarkistettu
-
Orkkistulppia Volvo logolla moni käyttää vaihtonakin niin ikää ei niistä näe. Itselläkin on nyt Volvolta haetut logotulpat kiinni. Boschit itsellä turbossa toimii myös hyvin..
Liitin puolalle kunnossa eli pinnit liittimessä myös kohdallaan eikä löysät että pääsee liikkuu pois kun puolan nastoihin työntää ja liitin menee kunnolla pohjaan niin että pysyy kiinni myös klipsistä.
Puolista katsoo kumitutin alle niin jos halkeamia siellä näkyy lyö silloin läpi ja uusi vaan tilalle.