Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: nahis - 27.09.2011, 23:05:51
-
Mätänet myy kahden kokoisia jarrulevyjä yllä mainittuun.
Kummatkohan tuola on 286 vai 305 milliset?
Yritin ruotsin puolelta etsiä ja sielä väittivät että 286mm ja että noi isommat olisivat xc 70..
osaako joku sanoa?
-
Riippuu mitkä sinne on tehtaalla laitettu :). D5:sta on myyty molemman kokoisilla jarruilla. Tainnu vaikuttaa se että tuliko auto tehtaalta 16" vai 15" kokoisilla vanteilla.
-
Kysymys vähän OT mutta onko kukaan laittanut alle näitä Motonetin reiitettyjä etulevyjä? Hinta parille muistaakseni 150,- luokka.
Ovatko hintansa arvoiset ja parantako tämä reiitys jarruominaisuuksia?
-
Jos on Suomi-auto, niin on pienemmät levyt. Tuontiauton kohdalla asia pitää varmistaa. Isommissa levyissä itse levyosan ja navan kulmakohdassa näkyy levyn läpi asti kulkevat jäähdytysreiät. Pienemmissä levyissä tämä kyseinen kulmakohta on umpinainen. Helppo tarkistaa vannetta irrottamatta.
-
Kysymys vähän OT mutta onko kukaan laittanut alle näitä Motonetin reiitettyjä etulevyjä? Hinta parille muistaakseni 150,- luokka.
Ovatko hintansa arvoiset ja parantako tämä reiitys jarruominaisuuksia?
eteen tuli laitettua, samalla vaihdoin levyt isommiksi.
nyt ainakin sade kelillä reagoivat nopeammin, tosin en ole varma oliko aikaisemmin nesteiden vaihdon takia jäänyt ilmaa jarruihin josta saattoi johtua inhottava viive jarruissa sadekelillä.
en tiedä pääsisikö hyvillä jarrupaloilla samaan toimivuuteen, nyt on jotku tarvike AD palat?
-
eteen tuli laitettua, samalla vaihdoin levyt isommiksi.
nyt ainakin sade kelillä reagoivat nopeammin, tosin en ole varma oliko aikaisemmin nesteiden vaihdon takia jäänyt ilmaa jarruihin josta saattoi johtua inhottava viive jarruissa sadekelillä.
en tiedä pääsisikö hyvillä jarrupaloilla samaan toimivuuteen, nyt on jotku tarvike AD palat?
Jos jarruihin on jäänyt ilmaa niin eikai toiminta keliä katso? Eikös ilma jarruissa ilmene pehmeänä polkimena? ???
-
Jos jarruihin on jäänyt ilmaa niin eikai toiminta keliä katso? Eikös ilma jarruissa ilmene pehmeänä polkimena? ???
totta, ajattelin että ilma aikaansai ettei jarruissa paine noussut niin nopeasti koska ilma aluksi puristu kasaan.
omistamassani T5:ssa kun oli jäänyt ilmaa järjestelmään, jarrua painaessa tuntui nopea nykäisy ratissa.
ilmeisesti tähän polkimen pehmeyteen vaikuttaa kuinka paljon sitä ilmaa siellä on, jos vähän niin ei välttämättä huomaa polkimessa mutta jarrujen poikkeavassa käyttäytymisessä taas huomaa. muistelisin ainakin T5:n kohdalta että uudelleen ilmauksen jälkeen ei ole ollut ongelmia jarruissa.
kertokaan vaan jos nämä päätelmät on täysin metsässä.
-
Mätänet myy kahden kokoisia jarrulevyjä yllä mainittuun.
Kummatkohan tuola on 286 vai 305 milliset?
Yritin ruotsin puolelta etsiä ja sielä väittivät että 286mm ja että noi isommat olisivat xc 70..
osaako joku sanoa?
kuten nimi merkki kulmamies aikaisemmin totesi, 305 mm jäähdytys rivat näkyvät selvästi kuten kuvassa merkattuna, laitoin kuvan jotta helpompi havaita mistä kyse.
(http://i214.photobucket.com/albums/cc258/virkpe/RSjarrutrajattu.jpg)
-
Mätänet myy kahden kokoisia jarrulevyjä yllä mainittuun.
Kummatkohan tuola on 286 vai 305 milliset?
Yritin ruotsin puolelta etsiä ja sielä väittivät että 286mm ja että noi isommat olisivat xc 70..
osaako joku sanoa?
Varaosa liikkeessä jo osaavat kertoa, kun annat rekisterinumeron, mikä osa on alkuperäisesti laitettu, ja mikä varaosana sopii, ei se sen kummempaa ole ::)
No, Motonetistä en tosin ole varma,,,,,,,,
-
Itsellä -07 vuotisessa deefemma tuontipelissä nuo pienemmät. Joutu oikein renkaan keväällä irrottaan ja mittaileen kun en tiennyt tuota yllä olevaa vinkkiä levyjen rakenteista.
-
Mulla taas -03 mallin D5:ssa oli isommat levyt.
-
vm04 ja EX taksi on 286, mut vaihdoin 305 uritetut/reijitetyt kunnon paloilla... En laita edes TRW levyjä ikinä jos ei ole pakko, ero on valtava!!!
-
vm04 ja EX taksi on 286, mut vaihdoin 305 uritetut/reijitetyt kunnon paloilla... En laita edes TRW levyjä ikinä jos ei ole pakko, ero on valtava!!!
Jotain joutuu mulkkaan että saa nuo isommat levyt? Onko uritetut/reijitetyt kestäny hyvin käytössä?
Edit: Jee eka satanen täyteen :idiot2:
-
Jotain joutuu mulkkaan että saa nuo isommat levyt? Onko uritetut/reijitetyt kestäny hyvin käytössä?
Edit: Jee eka satanen täyteen :idiot2:
k
jarrusatulan kiinnitys raudat 305mm jarruista romikselta. ainakin vielä ovat reijitetyt kestäneet, olisiko n.10tkm takana.
on kokeiltu täys jarrutuksia satasesta, mutta ei mitään rata-ajoa.
-
Jotain joutuu mulkkaan että saa nuo isommat levyt? Onko uritetut/reijitetyt kestäny hyvin käytössä?
Edit: Jee eka satanen täyteen :idiot2:
Itsekkin ostin romikselta vaan jarrusatulan kiinnitys raudat (maksoikohan 50e yht)... Kuluu aivan saanan paljon tasaisemmin, ja ei lämpene samalla tavalla kuin normi levyt jos tykkää "kouhastella" tuolla liikenteessä aina välillä' ;) :idiot2: muuta ei esim täydessä jarrutuksessä niin lähde puskemaan polin tunnottomana vastaan niinkuin normaali jarrut...