Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kartsa68 - 23.10.2018, 19:06:14
-
Autoni kojelautaan ilmestyi tässä tieto, että hiukkassuodatin on täynnä. Viiksen kuitauksella ilmoitus poistui.Tänään korjaamolla yritettiin sitten regeneroida hiukkassuodatin, eli pakkokäynnistää poltto. Sepäs ei kuitenkaan onnistunut, sillä asentajan mukaan testerille tuli ilmoitukset :
586F Konfigurointivirhe, Signaali vireellinen
580F Kommunikaatio<-> vaihteisto-ohjaus , Signaali virheellinen
Mitä nämä koodit tarkoittavat, koska vikataulu ei ilmoita mitään ja auto pelaa normaalisti ja mikä vaihteisto-ohjaus,
kun auto on 5-v manuaali ?
Joku asiaan perehtynyt varmaankin osaa sanoa ja neuvoa mitä pitäisi mahdollisesti tehdä ja pitääkö olla huolissaan,
vai ajellaanko vain menemään ?
-
Voisko olla tästä kyse? (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7103.0) Eli ardicin automaatti käynnistys on otettu pois päältä. Mitä regenerointiin tulee, omassa v70 en saanu regenerointia menemään kertaakaan läpi työpaikan autocomilla, mutta joka kerta herjat täydestä pöntöstä sai pois kun testerillä yrityksen jälkeen kävi antamassa motarilla kenkää
-
Kannattaa esilämmittää syksystä kevääseen ja antaa tosiaan reilusti kenkää aika ajoin että poltto onnistuu. Itsellä oli aiemman D5 kanssa tapana että kun haistoin käryä tai muuten huomasin että poltto käynnissä niin jatkoin ajamista reiluilla kierroksilla jos mahdollista. Kertaakaan ei tullut dpf herjoja ja luovuin autosta jossain 330tkm paikkeilla. Jotkut ajaneet huomattavasti enemmänkin ilman dpf murheita. D5 pöntöt on vissiin harvinaisen pitkäikäisiä
-
Minulla herjasi kans hiukkassuodatinta alkuvuodesta parin viikon ajan. Jossain vaiheessa se sitten lähtikin polttamaan ja sen jälkeen ei ole herjaa tullut, ajettu 350tkm