Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Daiffi - 23.10.2018, 23:14:12
-
Otsikon mukainen ongelma löytyy tällä hetkellä volvosta... Auton ollessa tyhjäkäynnillä ja kun alkaa öljykiertää turbossakin alkaa tihuttaa öljynpaluuputken tienoilta.
Öljynpaluuseen pistetty laippaan uusi tiiviste mutta silti vuotaa. Voiko vuotaa pannan välistä öljyä ?
Ohjuri tapin tienoilla oli vähän öljyä kun halkasin paketin. Kuuluuko väliin tulla mitään tiivistettä kun lyöpaketin kasaan vai tiukentaako panta paketin niin hyvin yhteen ?
Vielä toinen kysymys, kuuluuko 2. kuvassa hyrrän alapuolella olevan osan liikkua pitkittäin ?
(https://preview.ibb.co/nkZJyA/Turbo-1.jpg) (https://ibb.co/crR95q)
(https://preview.ibb.co/n9UU5q/Turbo-2.jpg) (https://ibb.co/mOChQq)
-
Ei saa olla akselissa klappia pitkittäin yhtään, eikä saa vuotaa pakopesän välistä öljyä, siiven alla oleva pelti kiristyy samalla kun pakopesän ja keskiosan liittää pannalla. Taitaa olla ahtimessa laakerointi ja tiivisterenkaat loppu. Keskiosan ja pakopesän pinnat pitää olla täysin puhtaat kun kappaleet liitetään pannalla, niin siitä tulee tiivis.