Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Big bore - 29.10.2018, 22:51:41
-
Onko tietoa, voiko rengaspaineanturit kytkeä poistoiminnasta? Auto on v60 vm.2014. Järjestelmä herjailee javida ei löydä mitään vikaa.
-
Ohjekirjassa s. 329 oli ohjetta, millä valvonnan voi deaktivoida. Toimisko tuolla:
Rengaspainevalvonta* - aktivointi/
deaktivointi
Rengaspainevalvonta TPMS (Tyre Pressure
Monitoring System) varoittaa kuljettajaa, kun
paine yhdessä tai useammassa auton renkaassa
on liian matala.
HUOM
Moottori ei saa olla käynnissä, kun rengaspainevalvonta
aktivoidaan/suljetaan.
Säätöjä tehdään keskikonsolissa olevalla säätimellä,
ks. MY CAR (s. 102).
1. Valitkaa avaimen asento I tai II.
2. Valitkaa järjestelmä MY CAR rengaspaineiden
valikoiden avaamiseksi.
3. Valitkaa Rengaspainejärjestelmä/Painevalvonta
ja painakaa OK.
> Infonäytössä esitetään X, jos järjestelmä
aktivoidaan. Merkintä häviää, jos
järjestelmä kytketään pois toiminnasta.
Aiheeseen liittyvät tiedot
• Rengaspaineiden valvonta* (s. 328)
-
Ei onnistu tuolla. Ilmoittaa vain,että paineanturit puuttuvat. Ei ole ruutua, jossa voisi deaktivoida anturit. SAH tampereen huollossa ei osattu tehdä mitään ko. ongelmalle.
-
Itsellä sama auto ja sama ongelma. Ei löydy valikosta vaihtoehtoa josta tuon voisi deaktivoida vaikka ohjekirjassa niin sanotaankin.
Kyselin Wetteriltä mutta eivät osanneet ihan varmaa sanoa saako tuota ohjelmoitua pois.
Paras ratkaisu olisi että tuon voisi korvata sillä ABS järjestelmää käyttävällä systeemillä jossa ei ole erillisiä antureita ollenkaan. Luulisi että olisi pelkkä ohjelmistopäivitys. Itselle tosin riittäisi että tuon kojelaudan valon saisi sammumaan.
-
Ei onnistu tuolla. Ilmoittaa vain,että paineanturit puuttuvat. Ei ole ruutua, jossa voisi deaktivoida anturit. SAH tampereen huollossa ei osattu tehdä mitään ko. ongelmalle.
Koska kysyit tuolta SAH tampereen huollosta? Mulla oli auto 12.9 siellä huollossa, niin sanottiin että nykyään saa ohjelmoitua pois. Hintakin oli kohtuulliset 70€.
En otattanut hälyä pois, kun auto on menossa liikkeeseen 8)
-
Pitääpä soittaa tuonne Wetterille uudestaan ja kertoa että SAH:lla tämä onnistuu ;)
-
Minulle sanottiin viikko sitten lielahdessa, että ei tietoa onnistuuko nollaus. Auto oli 120000km huollossa tuolloin
-
Missä malleissa on fyysiset paineanturit? Minulle on sattunut vain Volvoja, joissa on pyörimisnopeuteen perustuva systeemi.
-
Missä malleissa on fyysiset paineanturit? Minulle on sattunut vain Volvoja, joissa on pyörimisnopeuteen perustuva systeemi.
Tätä mäkin mietiskelin. Uudessa XC90:ssä on anturit, mutta olen ollut siinä uskossa, että missään muussa ei olisi. Lienee virheellinen kuvitelma :(
-
Tätä mäkin mietiskelin. Uudessa XC90:ssä on anturit, mutta olen ollut siinä uskossa, että missään muussa ei olisi. Lienee virheellinen kuvitelma :(
Käsittääkseni Volvo on luopunut tuosta aktiivisesta järjestelmästä missä tarvitaa erilliset anturit. Omassa tulevassa XC40 on tuo iTPMS ”passiivinen” järjestyelmä. Tuossa nykyisessä 2015 mallin V60 hybridissä on tuoa aktiivimalli. Tosin antureiden akut on loppu ja ne vain hälyyttää järjestelmän huoltoa.
-
V90:ssä on myös toteutettu ilman paineantureita ja valikoista saa kalibroitua järjestelmän, kun on ensin laittanut paineet kohdilleen. Hyvin pelittää ainakin toistaiseksi.
-
Onkohan uudessa v60 minkälainen paineseuranta, voiko heittää vanteet alle, missä ei ole antureita?
-
Onkohan uudessa v60 minkälainen paineseuranta, voiko heittää vanteet alle, missä ei ole antureita?
Passiivinen järjestelmä. Eli ei tarvi antureita :)
-
Samoin tuossa allekirjoituksen V70:ssä on passiivinen järjestelmä.
-
Pitääpä soittaa tuonne Wetterille uudestaan ja kertoa että SAH:lla tämä onnistuu ;)
Onko kukaan saanut poistettua tuota käytöstä?
-
Onko kukaan saanut poistettua tuota käytöstä?
Pitäisi nykyään onnistua merkkiliikkeessä. Viime syksynä edelliseen autooni asentaja sanoi, että 70€ saisi koodattua tuon pois. Auto oli menossa vaihtoon, niin en sitä enää investoinut 8)
-
Onko kukaan saanut oikeasti koodattua tuon painevalvonnan pois?
-
Ei meinaa kalibroitua sitten millään, välillä kaikki renkaat huutaa paineen tarkistusta. Patterit loppu?
-
Käsittääkseni Volvo on luopunut tuosta aktiivisesta järjestelmästä missä tarvitaa erilliset anturit. Omassa tulevassa XC40 on tuo iTPMS ”passiivinen” järjestyelmä. Tuossa nykyisessä 2015 mallin V60 hybridissä on tuoa aktiivimalli. Tosin antureiden akut on loppu ja ne vain hälyyttää järjestelmän huoltoa.
Mistäs löytyy tieto mitkä on 2012 XC60 T6 Awd autosta? Jotain se herjaa kalibroinnista. Täytyy ajaa huomenna Porvooseen jos se sillä matkalla kalibroituu, tänään paineet laitoin 2.4 joka pyörään.
-
Mistäs löytyy tieto mitkä on 2012 XC60 T6 Awd autosta? Jotain se herjaa kalibroinnista. Täytyy ajaa huomenna Porvooseen jos se sillä matkalla kalibroituu, tänään paineet laitoin 2.4 joka pyörään.
Ei kalibroitunut 100 km aikana
-
Onko tosiaan niin, että.tätä aktiivista painevahtia ei saa pois päältä muuten kuin merkkipajalla? Nyt vaativat sinisellä siitä tempusta jo satasen. Onnistuuko vidalla tms?
Entä nämä halvemmat tarvikeanturit, tekeekö niillä mitään? Miten ne saa itse koodattua autoon..?