Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: zalama - 28.09.2011, 13:01:54

Otsikko: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: zalama - 28.09.2011, 13:01:54
no tällänen manuaali, 4vaihde ei kytkeydy.lyö vain hammasta.ja sitten kannentiiviste palanut. käykö pelkkä vaihto ,vai täytyykö kansi työstää.   malli 850 2.4 10v -96  . ml.300 000
Otsikko: Vs: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: sukka - 28.09.2011, 20:47:13
oisko nelosen ratas paskana,tai sit joissain takavetojen laatikoissa oli ainakin jotain vikaa että syncro irtoaa jolloin vaihde katoaa,korjaus tapahtui hitsaamalla.

kansi koneistamon kautta,alumiini kannessa usein tulee heittoa jos keittää ja jopa pelkässä kiinnityksessä/irrotuksessa voi tulla jos tehdään väärin
Otsikko: Vs: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: Koo Pee - 28.09.2011, 23:57:52
no tällänen manuaali, 4vaihde ei kytkeydy.lyö vain hammasta.ja sitten kannentiiviste palanut. käykö pelkkä vaihto ,vai täytyykö kansi työstää.   malli 850 2.4 10v -96  . ml.300 000

Minkähän takia se tiiviste paloi?
vedet vähissä,kansi haljennut vai jokin muu?
Kansi varmaan koneistamon ja koeponnistuksen tarpeessa>ja laatikon vaihtaisin kokonaan jos enemmänkin ääntelee ajossa ja metallia öljyssä?>samalla tsekkaisin kytkinasetelman ja vaihtasin takapään stefankin kampiakselille jos kerran aukasemaan joutuu...
Tuo pakin päälle saaminen yleinen ongelma 850 manuaaleissa> johtuu niistä vaijereista/kulumisesta säätöineen useimmiten. 4-pykälästä ei ole havaintoa, kuulostaa kyllä laatikon sisäpuoliselta ongelmalta?
Otsikko: Vs: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: zalama - 29.09.2011, 11:29:17
No ,kannentiiviste meni tänä kesänä nesteiden vähyydestä.(letku vuoto). edellinen omistaja ajanut vuodesta 2005 ilman 4vaihdetta, jolloin ostanut auton.kytkin remppa tehty 2009.  Saksan tuonti
Otsikko: Vs: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: Koo Pee - 29.09.2011, 19:04:52
No hyvällä tuurilla pääset tiivisteen uusimisella>varmanpäälle pelatessa tietenkin järkevää tuo suoruus tarkistuttaa vaikkapa koneistamolla jossa hinnat kohallaan.

Hyvä ,jotta kytkin jo läpi käytykin>Laatikon osalta herää kysymys kannattaako ostaa vähän käytetty vai korjata entinen>selvinnee vain purkamalla ja tutkimalla
mikä vaivaa? >tulee tuntilaskuna nopeesti se käytetyn takuulaatikon hinta kun alkaa purkamaan ja kasaamaan vanhaa>jos itse harrastaa voikin jo mennä päinvastoin esim. syncro renkaan/vaihdevivun tms.  vivuston säädön>kaksi vaihetta yrittää mennä yhtäaikaa päälle jne.. ollessa ajankohtainen syyseuraus.

Tsemppiä vaan koitoksiin>odotan mielenkiinnolla mikä siinä nelosessa mättää?
Meneekös pykälä päälle jos moottori sammutettuna hiukan autoa liikuttelee ja houkuttelee 4 silmään? tai kytkin pohjassa paikallaan sammutettuna?
Otsikko: Vs: 850, 4vaihde/kannen tiiviste
Kirjoitti: jari75 - 29.09.2011, 21:06:38
No ,kannentiiviste meni tänä kesänä nesteiden vähyydestä.(letku vuoto). edellinen omistaja ajanut vuodesta 2005 ilman 4vaihdetta, jolloin ostanut auton.kytkin remppa tehty 2009.  Saksan tuonti

Saako nelosvaihdetta päälle pysähdyksissä olessa moottori käynnissä/sammuksissa?
Vaijerit ja vivut liikkuvat ja pelaavat niinkuin pitääkin?