Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: hyvoneju - 31.10.2018, 10:28:15
-
Potilas on 2010 V70 2.4D manuaali . Millainen vivusto/vaijeri noissa on vaihdelaatikon ja kepin välissä ? Tuntuu että olisi jossain rasvan puutetta tms ? Onkohan muilla ollut vastaavia ongelmia ?
-
Mulla! Vaikka lyö tonnin rasvaa sinne vaihdekepin palloon niin on liukas ja hyvä vain joku 2päivää riippuen ilmankosteudesta. Voi olla että laakerirasva on väärää sinne ja pitäs keksiä joku mikä toimis.
-
Mulla! Vaikka lyö tonnin rasvaa sinne vaihdekepin palloon niin on liukas ja hyvä vain joku 2päivää riippuen ilmankosteudesta. Voi olla että laakerirasva on väärää sinne ja pitäs keksiä joku mikä toimis.
Mistä olet rasvaillut? Tarviiko nostaa auto ylös. Kai nyt joku rasva täytyy olla mikä kestää.
-
Tänään rasvailin , katsotaan onko pitkäkin ilo
Luukku ylös ihan vetämällä
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105924.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105924.jpg)
Palloon rasvaa
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105855.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105855.jpg)
Ja vaijerin päähän sekä uniballiin
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105909.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105909.jpg)
Laitoin jotain crc:n teflon öljyä saa nähdä pysyykö
-
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105855.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/v70/20181104_105855.jpg)
Laita tuo rikkoutunut silikoniletkun pätkä koko matkaltaan jouseen kunnolla, ettei ole metalli metallia vasten. Alempi näkyy olevan ihan ok.
-
Millä tavalla on nihkeä? Vaikuttaisko tuo letku jotenkin tuntumaan?
En ole omaani (v60, 2013, 5-syl.) vielä tutkinut, mutta siirto on vähän pykäläinen. Esim. kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle tai päinvastoin, tuntuu vapaan kohdalla pykälää, joka ei minusta tunnu ihan normaalilta.
-
Moi,
Mulla oli sama vika aikanaan s80:ssä ja huollossa rasvattiin konehuoneen puolelta vivustoa ja ääni ja kepin nihkeys loppu siihen.
-
Minulla on juuri samankaltaista vaivaa autossa. Satunnaisesti narisee vaihdekeppi todella äänekkäästi ja on kankea käyttää.
Ilmeisesti juuri konehuoneen puolelta tuo rasvaus kannattaisi tehdä, mutta kuinka ne vaijereiden päissä olevat kupit irroitetaan?
Autoni on kaasuversio eli juuri tuohon kohtaan on kasattu hieman ylimääräistä tavaraa eteen.
-
Moi,
Kävin volvon pikahuollossa ja mä heilutin keppiä ja mekaanikko suihkautti vivustoon öljyä. I tarvinu irrottaa mitään ja ne näky sieltä konehuoneesta ylhäältä katsoessa ihan hyvin.
-
Moi,
Mulla oli sama vika aikanaan s80:ssä ja huollossa rasvattiin konehuoneen puolelta vivustoa ja ääni ja kepin nihkeys loppu siihen.
Jännä että ku ton pallon rasvaa nii itellä nihkeys loppuu siihen vähäksi aikaa nii ei voi olla vika konehuoneen puolella. Ja mulla vaihdettu jopa koko toi valkoinen juttu mihin tuo vaihdekkeppi pallon kans tulee kiinni.
-
Laita tuo rikkoutunut silikoniletkun pätkä koko matkaltaan jouseen kunnolla, ettei ole metalli metallia vasten. Alempi näkyy olevan ihan ok.
Joo katellin sitä letkua , mutta kuvittelin ettei tuollainen nyt kauheasti voi mihinkään vaikuttaa ? Täytyy hankkia ehjää letkua joka näyttää olevan 2.5 mm sisäreiällä ? Narina ja nihkeys palasi eilen ... :buck2:
Seuraavaksi täytyy tutkia konehuoneen puolta , mihin rasvaa suhauttelisi ?
-
Seuraavaksi täytyy tutkia konehuoneen puolta , mihin rasvaa suhauttelisi ?
Alkuviikosta kattelin ja suhauttelin rasvaa ???
Eli ilmanputsari irti , ja sieltä alta löytyi nämä
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/IMG_20181126_145658.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/IMG_20181126_145658.jpg)
(https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/1543238311026.jpg/_medium.jpg) (https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/1543238311026.jpg)
Nyt on muutama päivä ajeltu ja pelaa paremmin , vaikka sitä letkua ei olekkaan paikallaan >:(