Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ralliantti - 31.10.2018, 20:23:23
-
Aivan mahtavaan autoon ilmestyi ensimmäinen vika :'(
Yllättäen vedot lakkasi reilusti ja mittaristoon teksti.. Tuli ihan normi kiihdytyksessä. Auto kyllä kulkee, mutta puhti on pois. Moottorin sammutus ja uudelleen käyntiin "korjaa" vian, eli sen jälkeen toimii täysin. Saattaa toimia muutamankin päivän ihan normaalisti mutta sitten tulee uudestaan. Yhtenä päivänä teki uudestaan heti jos ei varovasti kiihdyttänyt.
Vikamuistit tulee heti kun tuo tilanne päällä. Siis kiroaa alhaista rail-painetta ja samalla liian korkeaa rail-painetta. Siis samaan aikaan tulleet.
Kysymys lähinnä kummassa vika, rail-paineanturi vai määränsäädin vai joku muu mikä?
Mistä kannattaa ostaa nuo osat, ovat kuitenkin suht hintavat? Autosalpa(anturi 308e ja säädin 225e)
-
Ks. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=102563.0
-
Vuotaako sielä rail-putken kohdalta mistään dieseliä? Ne tehdas klemmarit jouduin itse keväällä vaihtamaan, fuskasi dieseliä läpi.
Yksi vaihtoehto kannattaa varmistaa niiden alipaineella toimivien tyynyjen kunto, en sano että on välttämättä vian aiheuttaja, mutta home-limb mode tuli itelläni kun vuoti ne tyynyt kun polkasi enempi kaasua, ja meni vikatila päälle. Tulppasin tyynylle menevän alipaineletkun, nyt on saanu poletella rauhassa.
-
Polttoainesuodatin vaihtoon, mulla oli samat oireet ja koodit ja uudella suodattimella korjaantui
-
Ekana tosiaan polttoainesuodatin vaihtoon niin eliminoidaan halvat viat, mulla oli sama aikoinaan muka just huolletussa autossa kun tuli ekat puolikovat pakkaset ja kunnon kiihdytys.
-
Täälläkin korjattu vastaava ongelma uudella pa-suodattimella.
-
Sehän noin vanhassa on tosiaan vaan kierretään auki(letkun voi puristaa jos pelkää polttoainevuotoa) ja uusi purkki kierretään paikalleen, ei tartte edes nostaa autoa.
-
Tuota, pa-suodatin on vaihdettu n.30tkm sitten. Aika vähän ajettu jos siitä olis kiinni. Mutta kyllä sen voi vaihtaa, sittenhän on sekin pois suljettu.
Mutta kun loogisesti ajattelee, niin sen kyllä ymmärtää että valittaa alhaisesta railin paineesta. Mutta liian korkeasta on epäloogista.
-
..oli maininta tuosta alipaineletkusta. Juu etutyyny vuotaa mutta letkun tulppauksella se on korjattu. On tarkoitus kyllä vaihtaa, mutta ei ole saanut vielä aikaiseksi.
-
Reilu vuosi ja noin 30tkm oli ajettu mullakin kun alkoi hyytymään. Nykysin vaihdan joka syksy.
-
Nyt on ajettu muutama tankillinen uudella PA-suodattimella ja ei ole kyllä tullut vikamuistia / oiretta em.rail-paineista.
Kai se on sitten niin tarkka tuosta vaihdosta, siltikin ihmetyttää kun ei entisellä ollut ajettu kuin 30tkm. Ja se kun vikam.oli alhaisesta ja korkeasta rail-paineesta. Miten tuo aiheuttaa korkean railin.. :idiot2:
-
Näillä keleillä, kun vähän vettä polttoaineen seassa, niin tukkii suodatinta. Kilometreillä ei silloin väliä. Monesti tulkitaan tuo ecm 2502 vikakoodi rail paine liian suuri, mutta olen kuullut myös tulkintana väärä tai vaihteleva paine.