Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Teinipajero - 03.11.2018, 13:03:44
-
Ensiksi haluan pyytää, että tästä ei tule keskustelua siitä, tehdäkkö vaihto merkkiliikkeessä vai ei ja miksi Suomessa vaihtoväli on vuosissa 5v. jne - niille väittelyille lienee oma topicinsa...
Eli, onko kokemuksia paljonko jakohihnan + apulaitehihnan vaihto (ilman vesipumppua) on tullut maksamaan merkkiliikkeessä näiden vuonna 2014 tulleiden D4-moottorien osalta (VEA)? Ja V70 tosiaan kyseessä, jos sillä on merkitystä.
Tähän mennessä hinnat on olleet 550 ja 650 euroa alustavien tiedustelujen perusteella. 100 euron ero on jo mielestäni aika paljon valtuutettujen liikkeiden välillä.
-
Katsoitko tuolta mitä maksaa ja mitä sisältää.
http://palveluhintalaskuri.myvolvocars.fi/
-
Eikö tuo kysytty kombo ole vähän poikkeava, kun yleensä se vesipumppu taidetaan vaihtaa samalla? Eli harvoilla lienee tuosta kokemusta. Tuo Volvon laskuri ei taida kertoa oikeastaan mitään. Ilmeisesti jakohihna on mukana tuossa 240tkm huollossa, eli tuo on "ruotsin ohjelman" mukainen.
Itse kysyin hintaa paikallisesta merkkihuollosta jakohihnalle ja vesipumpulle, ja se oli 750e. Tämä ei tosin aloittajaa paljon auta.
E: Katsoin näköjään väärin tuota Volvon laskuria.. 2014 mallille näyttää isoa huoltoa 180tkm kohdalla, mutta 2015 vasta 240tkm. Liekö tuo 2014 sitten VEA vai ei.
-
Eikö tuo kysytty kombo ole vähän poikkeava, kun yleensä se vesipumppu taidetaan vaihtaa samalla? Eli harvoilla lienee tuosta kokemusta. Tuo Volvon laskuri ei taida kertoa oikeastaan mitään. Ilmeisesti jakohihna on mukana tuossa 240tkm huollossa, eli tuo on "ruotsin ohjelman" mukainen.
Itse kysyin hintaa paikallisesta merkkihuollosta jakohihnalle ja vesipumpulle, ja se oli 750e. Tämä ei tosin aloittajaa paljon auta.
Ei kiinnosta laskurit joo, vaan ihan todelliset kustannukset. Mulle ilmoitettiin tuossa kalliimmassa vaihtoehdossa (650e) hinnaksi vesipumpun kanssa 950e. Eli sun tapaukseen verrattuna jo 200e lisää. Tohditko sanoa mistä sait tuon 750e tarjouksen vesipumppuineen?
Edit: ja nuo 100-200 euron erot jo osoittaa, että laskuri on tosiaan suuntaa antava.
-
Ei kiinnosta laskurit joo, vaan ihan todelliset kustannukset. Mulle ilmoitettiin tuossa kalliimmassa vaihtoehdossa (650e) hinnaksi vesipumpun kanssa 950e. Eli sun tapaukseen verrattuna jo 200e lisää. Tohditko sanoa mistä sait tuon 750e tarjouksen vesipumppuineen?
Edit: ja nuo 100-200 euron erot jo osoittaa, että laskuri on tosiaan suuntaa antava.
Lappeenrannan autokilta, tuo oli suullisesti kysytty hinta muun keskustelun lomassa. Tuossa ei ollut apulaitehihnaa mukana.
-
Lappeenrannan autokilta, tuo oli suullisesti kysytty hinta muun keskustelun lomassa. Tuossa ei ollut apulaitehihnaa mukana.
Ok, kiitos. Noissa mun saamissa 550 ja 650e hinnoissa oli tosiaan molemmat, jakohihna ja apulaitehihna.
-
Päivitellään vähän tätä topiccia.
Paras tarjous merkkiliikkeestä oli vajaa 460€ sisältäen jako- ja apulaitehihnan vaihdot osineen ja töineen. Kuitenkin jos haluaa vaihtaa myös apuhihnan kiristimen, joka kuuluu huolto-ohjelmassa 180tkm tehtävään jakopään huoltoon, on se noin 120-130€ lisää tuohon.
Enää en ole varma kuuluiko noihin aiempiin 550-650€ tarjouksiin tuo kiristin, ilmeisesti ei, kun ei vielä 180tkm ajettu auto.
Eli eroja on merkkiliikkeissäkin. Tosin kun ilmoittaa, mitä toinen on tarjonnut, saattaa hinta aleta :)
-
Päivitellään vähän tätä topiccia.
Paras tarjous merkkiliikkeestä oli vajaa 460€ sisältäen jako- ja apulaitehihnan vaihdot osineen ja töineen.
Tuo kuulostaa kyllä hurjan halvalta, kun ei tuota halvemmalla taida tuota työtä tehdä mikään paja. Tietysti Volvolla pitäisi olla paras tietotaito tehdä homma mahdollisimman "tehokkaasti".
Outoa sinällään, että merkkihuoltojen hinnoittelua ei ole "sementoitu". Jos minä ylläpitäisin oman brändini huoltoverkostoa, perustuisi hinnoittelu töihin speksattuihin tuntimääriin, tuntihintaan ja keskitetysti hoidettuihin kampanjoihin, jolloin asiakkaan ei tarvitsisi koskaan jäädä miettimään sitä, maksoiko hommasta ns. "ylihintaa". Nyt jos minä asiakkaana olisin maksanut juuri tuosta hommasta 750 euroa ja kuulisin heti netistä, että viereinen merkkihuolto teki saman toiselle asiakkaalle 460 eurolla, jäisi minulle aika paska maku suuhun. Periaatteessahan palvelutason pitäisi olla identtinen eri merkkihuoltojen välillä.
-
Juttelin Lahden Autosalvan myyntipäällikön kanssa, kun asia oli edellisen kerran itselleni ajankohtainen. Tuo edullinen hinta perustuu rutiiniin eli työaika on saatu minimoitua kun asentajalla on kokemusta samasta tehtävästä. Minusta se oli uskottava selitys.
-
Kilpailu on aina tervettä ja sitä ei pidä rajoittaa. Monopolissahan on hinnat sovittuja( eikä varmaan halvimman mukaan)
-
740 euroa tuo sitten minulle lopulta maksoi (v70 D4 2015). Jakohihna, vesipumppu ja apulaitehihna (ei kiristintä). Eipä noita merkkihuoltoja ole joka nurkalla, joten hirveästi ei pysty kilpailuttamaan.
Sikäli kun Autojerryn tarjoukset pitävät kutinsa, olisi tuossa sen 250 euroa saattanut säästää teettämällä työn muualla kuin merkkihuollossa. Löytyyköhän esim. vesipumppua tarvikeosana? Se varmaan selittää osittain.
Vesipumpun osuus ainakin laskulla on itse asiassa aika suuri. Itse pumppusarja 145 euroa, työ 85 euroa ja jäähdytysneste 30 euroa. Eli yhteensä 260 euroa. Eli eipä tuo Teinipajeron saama tarjous lopulta paljoa tästä eroa.
-
Tuo edullinen hinta perustuu rutiiniin eli työaika on saatu minimoitua kun asentajalla on kokemusta samasta tehtävästä.
Taitaa olla suosittu tuo kyseinen asentaja ;D Mutta vakavasti puhuen niin oisivat kyllä voineet suoraan sanoa että special tarjous hyvälle asiakkaalle.