Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: laatikkovika - 03.11.2018, 14:33:41
-
Kaveri soitteli reissusta ja kehui ettei ahda, muuten toimii normaalisti ihan huippukierroksille mutta ahto ei vaan nouse.
Neuvoin että imuletku irti ahtimesta ja kokeilee pyöriikö ahdin sormin, jos pyörii niin ehdotin vuotoa turbolta eteenpäin olevassa putkistossa tai välijäähdyttimessä.
Ei kyllä luulisi posahtavan kun on vakiopaineet 0.3 bar.
Jos paineensäädin risoo eikä ohjaa hukkaporttia, luulisi ahtavan liikaakin..
Mikseipä voisi olla myös bypassin kalvo kosahtanut.
Autolla jo ikää mutta ajettu alle 200 000 km ja huollettu aina hyvin ja etuajassa.
Toimii siis ilman röpötyksiä tai savutuksia niinkuin olisi vapari.
Onko muita ehdotuksia mahd. vikaan?
-
Noh, letkut ehjät ja uudella ap-säätimellä kokeiltu, ahtaa 0.15 bar ja kokeilun jälkeen ahtaa vanhallakin sen 0.15bar...
Ehdotuksia vikaan?
Aina mulle nämä oudot tapaukset... :idiot2:
-99 c70 menee kierrätyskeskukseen jos ei ala pelaamaan, onhan noita kilsojakin jo varmaan yli 190 000.
-
Bypassin kalvos reikä?
-
Turbon pakopesä halki? Downpipe irti ja sitten peilin ja lampun kanssa katselemaan
-
Hukkaportin tanko irti?
-
Aikoinaan lähti hukkaportista kellon tanko irti 460 turbossakin ja lakkasi ahtamasta. Kulku oli sen jälkeen kuin vaparikoneella. Voihan tässäkin olla lukitus-sokka tippunut ja tanko lähtenyt sen takia irti.
-
Portin tanko tsekattiin kyllä heti ja oli hyvin paikallan.
Täytyy jatkaa harjoituksia kun ehtii ja jaksaa.
Vikahan tuli yhdessä yössä, illalla toimi, aamulla ei enää ahtanut.
-
pässin ohut letku irti imusarjan nipasta.