Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Breezi - 04.11.2018, 01:39:22
-
Morjesta vaan. Tuli tuossa hommattua käyntiongelmainen manuaali 850 vm 97 Alunperin jako oli pielessä ja se laitettiin ajoitustyökaluilla kohdalleen. Ongelmaksi on silti muotoutunut nyt kummoinen ongelma käyntiin lähtemisen kanssa.
Lähestyn nyt teitä viisaampia asian suhteen jospa saisi tuon tötterön käyntiin.
Tässä litaniaa jo tehdyistä asioista.
-Nokka-akselit ajoitettu lukitustyökaluilla ja kammen hammaspyörä 0-asennossa.
-puristukset ok
-bensanpaineet ok
-kipinä ok
-suutinkuviot ok
-ei vikakoodeja ledillä/autocomilla/launchilla.
-annettu lisämaadoitusta
-testattu anturit ja puolat.
-uusi virranjakaja ja pyörijä
Kiitoksia ja kumarrus.
-
Jos kipinä ja bensa on niin pitäisi käydä. B-paineet ok, no aukeaako suuttimet?
Suutinrele?
-
Jos kipinä ja bensa on niin pitäisi käydä. B-paineet ok, no aukeaako suuttimet?
Suutinrele?
Kyllähän ne suuttimet aukeaa.
Bensanpaineet nousee yli 3bar pelkässä starttauksesta. Kipinääkin tulee.
Sellainen juttu unohtui mainita että kun yhdeltä pytyltä ottaa tulpan irti, niin kone käynnistyy, pysyy käynnissä mutta luonnollisesti ei kestä kaasua yhtään.
-
Onko sytytysjärjestys oikein.
-
Tuota itekin ajattelin mutta saako niitä edes vääriin paikkoihin kun johdot on eri pituiset?
Jaa mutta kun on virranjakajaakin roplattu niin jos ne johdot onkin siellä vj-kannessa väärin? :)
Pitää muistaa että kuskinpuolelta kun katsoo jakajaa niin sehän pyörii vastapäivään..
Siis jos aletaan johtoja laittamaan jakajaan niin ylhäältä vastapäivään 3-1-2-4-5.
-
Tuota itekin ajattelin mutta saako niitä edes vääriin paikkoihin kun johdot on eri pituiset?
Jaa mutta kun on virranjakajaakin roplattu niin jos ne johdot onkin siellä vj-kannessa väärin? :)
Pitää muistaa että kuskinpuolelta kun katsoo jakajaa niin sehän pyörii vastapäivään..
Siis jos aletaan johtoja laittamaan jakajaan niin ylhäältä vastapäivään 3-1-2-4-5.
Kyllä tuota järjestystä tuli katsottua ja kyllä ne oikein ovat.
Mitä mieltä arvon raati on:
Onko näissä ollut moottorin lpt-tunnistimissa vikaa ja kuinka ne oireilee?
-
Tänään kokeiltu uudemman kerran laitetta käyntiin ja hankittu Puola, tulpat ja Lpt-anturi. Ei vaikutusta. Eli ei käynnisty vieläkään.
-
Mulla menee nyt vähän ohi, en ole tottunut 10 tappiseen.
Mikä siinä on lpt anturi?
En tiedä kuin imuilman lämpöanturin(IAT) joka on imuputkessa ja imusarjan paineanturin(MAP) joka löytyy jäähdyttimen päältä.
Jos jako on kohdallaan, suuttimet sumuttaa ja kipinä tulee niin pitäisihän sen käydä ellei tankissa ole pelkkää vettä tai dieseliä. :D
-
Sellainen juttu unohtui mainita että kun yhdeltä pytyltä ottaa tulpan irti, niin kone käynnistyy, pysyy käynnissä mutta luonnollisesti ei kestä kaasua yhtään.
Onko joku tietty pytty mistä ottaa tulpan irti, niin käynnistyy? Vai käynnistyy kunhan vain jostain ottaa tulpan irti?
Niin ja onkos tulpanjohdot missä kunnossa?
-
Onko joku tietty pytty mistä ottaa tulpan irti, niin käynnistyy? Vai käynnistyy kunhan vain jostain ottaa tulpan irti?
Niin ja onkos tulpanjohdot missä kunnossa?
Kyseessä oli mikä tahansa pytty.
Ongelma saatiin ratkaistua ja auto käy nyt. Viaksi osoittautui tukkeutunut pakoputki. Kiitoksia kaikille avusta