Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rusty - 05.11.2018, 20:19:49
-
Tervehdys
-05 vuotisen V70:en kampiakselin tiiviste vuotaa öljyä. Nyt kun joutuu muutenkin enemmän ronkkimaan moottoria niin mitä kannattaa vaihtaa samalla? Rikkinäinen tiiviste toki ja jakopään hihnat, rullat ja vesipumppu. Onko jotain muuta mitä vaihtaa/tarkastaa samalla? VVT pyörät on vaihdettu vuonna 2015/n.65tkm sitten.
-
Itsellä olisi keväämmällä sama projekti edessä.
Ainakin eräässä videossa vaihtoi samalla öljypumpun tiivisteet. Sehän on siinä kampiakselin päässä ja tulee samalla esille kun stefaa vaihtelee.
-
Tervehdys
-05 vuotisen V70:en kampiakselin tiiviste vuotaa öljyä. Nyt kun joutuu muutenkin enemmän ronkkimaan moottoria niin mitä kannattaa vaihtaa samalla? Rikkinäinen tiiviste toki ja jakopään hihnat, rullat ja vesipumppu. Onko jotain muuta mitä vaihtaa/tarkastaa samalla? VVT pyörät on vaihdettu vuonna 2015/n.65tkm sitten.
Eiköhän tuossa ole kaikki, mitä siellä jakopäässä on.
Tuskin VVT-pyörissä mitään vikaa on kun nuin vähän ajettu..
Ainakin eräässä videossa vaihtoi samalla öljypumpun tiivisteet. Sehän on siinä kampiakselin päässä ja tulee samalla esille kun stefaa vaihtelee.
Kannattaa vaihtaa samalla kun on jakopää auki, muuten saattaa nyppiä kun lykkää öljyt pihalle pumpun tiivisteen petettyä..
-
Rikkinäinen vai ulos pullahtanut stefa? Huohottimen tilanne kannattaa varmaan kanssa tarkistaa.
-
Käsittääkseni rikkinäinen. Itse en sitä ollut todistamassa. Moottorilta lähtevä huohotusletku on ainakin ok mutta säiliö/öljyloukko vaikutti olevan melko täynnä keltaista mönjää. Ei varmasti menisi hukkaan vaihtaa sitäkin jahka vain kerkiää.
-
Ainakin eräässä videossa vaihtoi samalla öljypumpun tiivisteet. Sehän on siinä kampiakselin päässä ja tulee samalla esille kun stefaa vaihtelee.
Aika turhaa puuhaa vaihtaa pumpuntiivisteitä jollei ole tarve irrottaa pumppua kampiakselin irrotuksen takia. Tähän mennessä en ole nähnyt vielä yhtään vuotavaa pumpuntiivistettä. Jos paperi alkaisikin tihkumaan jostain syystä, niissä on vielä o-rengas pumpun ja lohkon välissä. Kaikissa purkamissani koneissa sekin väli on ollut aivan kuiva.
-
Niin.. no eipä tuo iso homma näyttänyt olevan irroittaa jos mielenrauhakseen haluaa ne samalla vaihtaa.