Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jehvetti - 07.11.2018, 20:20:06
-
Otsikon mukaiset ongelmat ilmestyneet, tyhjäkäynti seilaa 100-1200rpm ja välillä käy oikein nätisti ja tasaisesti, toisinaan nykii ajaessa ja välillä toimii kuin junan vessa. Mutta silti p0171 tulee aina takaisin kiusaamaan. Toista maffia kokeiltu(-98vm t4 maffi, onko väliä??), tyhjäkäyntimoottori on putsattu ja kaasuläppä ois seuraavana vuorossa. OBD:n kautta luettuna ahdotkin ois luokkaa 0,3 bar vaikka 0,9 näissä vissiin vakiona kuuluis olla ??? Tänään ilmestyi sellainen vika vielä kylkeen että puutuu ku kaasun painaa pohjaan, eli alkaa ahtamaan normaalisti mutta ihan kuin jarrua vasten ajaisi. pintakaasulla kyllä kulkee iloisesti mutta ku kaasun pohjaan painaa niin kulku huononee :o. Vapaalla myös nostaa kierrokset todella hitaasti vaikka kaasun painaa pohjaan. Ja tosiaan ennen viimeiseksi mainittua vikaa on kyllä kulkupuoli ollut ihan pirteä vaikka vikavalo onkin mittaristossa palanut.
-
Kannattaisi mitata bensapaineet. Voi olla bensapumppu tai paineensäädin rikki.
-
Pitää kiinni obd- palikka niin seuraa dataa ajaessakin. -01 näkee jo paljonkin antureista verraten mun -00 niin voi hahmottaa mitkä arvot siellä alkaa heittää kun temppuilee.
Painesäätimestä voi kunnon siis mitata tai sen alipaineletku irti imusarjasta ja jos letkun päässä bensa haisee tai jopa vuotaa letkusta on säätimen kalvot sököt. Tuo yleensä starttauttaakin pitempään kun linjan paine seisoessa hävinnyt ja pöllähtää voimakaskin bensahaju kun lähtee käyntiin
Omaan uusin juuri pelkän bensapumpun, toimii auto kyllä kaikin puolin paremmin kuin sillä viimeisiä vetäneellä.
Bypassilta letkun päästä imemällä ei pitäs ilman kulkea jos kalvo ehjä, letkun väriä en muista nyt mutta ahtopainesäätimelle tulee.
-
Pitää kiinni obd- palikka niin seuraa dataa ajaessakin. -01 näkee jo paljonkin antureista verraten mun -00 niin voi hahmottaa mitkä arvot siellä alkaa heittää kun temppuilee.
Painesäätimestä voi kunnon siis mitata tai sen alipaineletku irti imusarjasta ja jos letkun päässä bensa haisee tai jopa vuotaa letkusta on säätimen kalvot sököt. Tuo yleensä starttauttaakin pitempään kun linjan paine seisoessa hävinnyt ja pöllähtää voimakaskin bensahaju kun lähtee käyntiin
Omaan uusin juuri pelkän bensapumpun, toimii auto kyllä kaikin puolin paremmin kuin sillä viimeisiä vetäneellä.
Bypassilta letkun päästä imemällä ei pitäs ilman kulkea jos kalvo ehjä, letkun väriä en muista nyt mutta ahtopainesäätimelle tulee.
Starttaa kyllä ihan normaalisti eikä pitkiä startteja, torquella oon katellu arvoja ajaessa mutta niistä ei ymmärrä kyllä mitään ;D ja bypassilta menee suoraan imusarjalle letku mutta hukkikselta keltanen menee säätimelle, kokeiltu myös irroittaa koko letku jolloin pitäisi ahtaa kaikki mitä ahdin vaan tuottaa. Bensapumppukin normaalisti kyllä surisee ??? Bensapaineet olisi varmaan hyvä mitata mutta ei itsellä vehkeitä siihen.
-
Ei kai se pumpun surina välttämättä koko totuutta kerro tai että onko bensapaineensäädin ehjä. Ne bensapaineet voi mitata ihan rengaspainemittarilla suutintukissa olevasta venttiilistä.
-
Ei kai se pumpun surina välttämättä koko totuutta kerro tai että onko bensapaineensäädin ehjä. Ne bensapaineet voi mitata ihan rengaspainemittarilla suutintukissa olevasta venttiilistä.
Joo eihän se kerrokkaan. Pitänee jostain sellainen kaivaa.