Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rikuli99 - 10.11.2018, 22:16:28
-
Elikkä Volvoon alkoi tulemaan tärinä ongelmaa. Mitä kauemmin autolla ajaa, sitä pahemmaksi muuttuu. Ite veikkaan että jarrulevyt laajenee ja alkaa täristää. Onko muita vaihtoehtoja ? V70 d5 2007vm 2koppaken. Jarruttaessa ei varsinaisesti ravista vaan kaasua painaessa.
-
Minkä vuotinen volvo kyseessä? Epäilen kyllä jarruja ajossa, ne ravistaa jarruttaessa... Enenmmän vetari vammaa, alatukivarren puslat? Jopa kurapaskaa /jäätä... vanteen sisällä tekee mielenkiintoista väpätystä.
-
Minkä vuotinen volvo kyseessä? Epäilen kyllä jarruja ajossa, ne ravistaa jarruttaessa... Enenmmän vetari vammaa, alatukivarren puslat? Jopa kurapaskaa /jäätä... vanteen sisällä tekee mielenkiintoista väpätystä.
korjasin alkuperäiseen viestiin tiedot . Eli kiihdyttäessä ja ajossa ravistaa.
-
Veikaan alatukivarren puslat tai todellakin vetaria... Etu veto kuitenkin?
-
Veikaan alatukivarren puslat tai todellakin vetaria... Etu veto kuitenkin?
Veit jalat suusta. Ja eiköhän tuo etuvetoinen ole.
Vetari ensisijaisena.
-
Veikaan alatukivarren puslat tai todellakin vetaria... Etu veto kuitenkin?
kyllä on, mutta miten selität sen että mitä pidemmälle ajaa sitä enemmän alkaa tärisemään?
-
Vetarin kannatin kumi/laakerit lämpenee niin vatkaus suurenee, tietysti näkemättä autoa vaikea sanoa.
-
Vetarin kannatin kumi/laakerit lämpenee niin vatkaus suurenee, tietysti näkemättä autoa vaikea sanoa.
onko neuvoja miten asian voisi tutkia
-
No ensimmäinen kun ajat jossain isoa rinkiä asvaltilla kumpikin suunta täys ympyrä, kuuntele naputtaako jompikumpi vetari, sitten tukeva ote vetarista kokeilee onko väljää, noi on hankalia tutkia, ja vituttaa jos hommaa uudet ja vika ei katoa, sitten kannattaa isoruuvari tai sorkka rauta ja kattoo puslat on kovin notkeeta sorttia, ala pallot...
-
No ensimmäinen kun ajat jossain isoa rinkiä asvaltilla kumpikin suunta täys ympyrä, kuuntele naputtaako jompikumpi vetari, sitten tukeva ote vetarista kokeilee onko väljää, noi on hankalia tutkia, ja vituttaa jos hommaa uudet ja vika ei katoa, sitten kannattaa isoruuvari tai sorkka rauta ja kattoo puslat on kovin notkeeta sorttia, ala pallot...
Sellasen huomasin ku kääntää niin "narskuu"
-
Sellasen huomasin ku kääntää niin "narskuu"
Narskuntaa jos esiintyy paikallaan kääntäessä niin kääntölaakerit, ne tosin ei tärinää aiheuta lähinnä vain narinaa/pauketta kun kääntyilevät normaaliin asentoon.
C70 piti pientä tärinää ajoittain ajossa, joka sitten katsastuksessa paljastui rikkinäiseksi iskunvaimentajaksi. Eteen uudet iskarit ja kääntölaakerit niin pääsi parista ongelmasta samalla eroon :P
-
Onhan sulla vanteet kunnolla kiini, ja jos tarvetta niin lailliset soviterenkaalla varustettu? Tuli vaan mieleen.... :P
-
No ensimmäinen kun ajat jossain isoa rinkiä asvaltilla kumpikin suunta täys ympyrä, kuuntele naputtaako jompikumpi vetari, sitten tukeva ote vetarista kokeilee onko väljää, noi on hankalia tutkia, ja vituttaa jos hommaa uudet ja vika ei katoa, sitten kannattaa isoruuvari tai sorkka rauta ja kattoo puslat on kovin notkeeta sorttia, ala pallot...
pitääkö koko vetoakseli vaihtaa vai voiko auttaa pelkkien kumien vaihto?
-
Ja narskunta voi tulla alatukivarren etureunassa olevasta rajoitin palasta kun kääntää ihan ääri päähään.
-
pitääkö koko vetoakseli vaihtaa vai voiko auttaa pelkkien kumien vaihto?
no vetarissa on ulommat ja sisemmät päät+kumeilla vissiin tarkoitat suoja kumeja? Sitte on muistaakseni toisessa se kannatin kumi tai mikä lie... Kyllä siinä osaa riittää.
-
no vetarissa on ulommat ja sisemmät päät+kumeilla vissiin tarkoitat suoja kumeja? Sitte on muistaakseni toisessa se kannatin kumi tai mikä lie... Kyllä siinä osaa riittää.
myydään jotain nivel sarjoja missä tulee suojakumit ja joku ihme osa. Onko mitään hyötyä vai suosiolla kokonaan uusi?
-
no vetarissa on ulommat ja sisemmät päät+kumeilla vissiin tarkoitat suoja kumeja? Sitte on muistaakseni toisessa se kannatin kumi tai mikä lie... Kyllä siinä osaa riittää.
luin täältä että laakerin pystyisi ite vaihtamaan, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30625.15
Eli voisko joku linkata sopivan kumin ja laakerin tai sanoa mielipiteensä asiasta.
Laakeri ny ei paljoa maksaisi.
-
Pystyy kyllä, ei kun varaosa kauppaan, joku käyttää marmoritiskiä ja joku motonettia ja kaikkee siltä väliltä. Et vissiin huomannu ku kysyin onko sulla vanteet kunnolla kiini, ja soviterenkaat paikallaan?
Mutta ennen kuin rupee urakoimaan niitä osia uusiin, niin koita joku varmuus saada asiaan.. Kokonaisia vetareitakin voi saada sopivasti jopa ehjiä. Täältä, tai avk, netti palstat ym... Kyllä täältä apuja saa asiaan, ite saanu aina jeesiä mikä volvoon liittyy.
-
Kuten Pumba kirjoitti, ennen uusien osien hankkimista yritä saada selvyys ongelmaan. Itse esittämäsi jarrujen laahaus on hyvinkin mahdollinen tärinän aiheuttaja noilla oireilla. Tarkista, etteivät jarrut laahaa. Itse aikoinaan painin saman ongelman kanssa ja aiheuttajaksi paljastui oikean etupyörän jarrusatula.
-
Pystyy kyllä, ei kun varaosa kauppaan, joku käyttää marmoritiskiä ja joku motonettia ja kaikkee siltä väliltä. Et vissiin huomannu ku kysyin onko sulla vanteet kunnolla kiini, ja soviterenkaat paikallaan?
Mutta ennen kuin rupee urakoimaan niitä osia uusiin, niin koita joku varmuus saada asiaan.. Kokonaisia vetareitakin voi saada sopivasti jopa ehjiä. Täältä, tai avk, netti palstat ym... Kyllä täältä apuja saa asiaan, ite saanu aina jeesiä mikä volvoon liittyy.
en jaksa uskoa että vanteisiin vika menee kun kumminkin kun kaasusta päästää niin tärinä loppuu, pääsen tutkimaan loppuviikosta vikaa, jotenkin vahvasti luulen sitä vetaria. Mites lähteekö öljyt pihalle automaattivolvosta kun vetarin vaihtaa?
Ja mites saako tukilaakerin vaihdettua ilman että ottaa vetaria irti" saako keskeltä kahtia helposti "
-
Ei tule öljyt pihalle kun vetaria irroittaa. :)
-
No halvinta noista on kattoa ne vanteet :) mä olen aina nostanu vähän vinossa autoa niin ei ainakaan tuu öljyt pihalle, laakeria en ole erikseen vaihtanu, koko vetarin kerralla yleensä. Kun saa laadukkaita ja vähän ajettuja varaosanakin.
-
No halvinta noista on kattoa ne vanteet :) mä olen aina nostanu vähän vinossa autoa niin ei ainakaan tuu öljyt pihalle, laakeria en ole erikseen vaihtanu, koko vetarin kerralla yleensä. Kun saa laadukkaita ja vähän ajettuja varaosanakin.
katselen ne vanteetkin läpi, lauantaina pääsee montulle katsomaan. Jos joku osaisi sen tukilaakerin vaihdosta auttaa niin olisin kiitollinen, meillä on laakeri liike täällä niin saisi nopeasti vaihdettua uuden. Toki jos muuallakin väljää niin koko vetari vaihtoon. Jos sitte koko vetari vaihtoon niin mistä lähden metsästämään täältä palstalta kun olen uusi täällä niin en tiedä :D
-
You tube auttaa siinä laakeri asiassa hyvin, eti nimi englanniksi niin taatutusti on joku kumma tumma sen sinne laittanu.... Palstalla saa apuja vetariin, avk, purkaamot yleensä, akaan auto on hyvä paikka sinne terkkuja raumalta niin esa ettii sulle sellasen. Itse käytän esan palveluita paljon. /purku.net oli muistaakseni osoite... Mutta kannattaa soittaa kaikki ei aina löydy netistä.
-
You tube auttaa siinä laakeri asiassa hyvin, eti nimi englanniksi niin taatutusti on joku kumma tumma sen sinne laittanu.... Palstalla saa apuja vetariin, avk, purkaamot yleensä, akaan auto on hyvä paikka sinne terkkuja raumalta niin esa ettii sulle sellasen. Itse käytän esan palveluita paljon. /purku.net oli muistaakseni osoite... Mutta kannattaa soittaa kaikki ei aina löydy netistä.
mikäköhän on tukilaakeri englanniksi, vähän huono autosanaston kanssa, ja mites onko noita vetareita eri mittaisia tuohon automalliin.. vai onko sillä väliä jo muutaman millin heittää.
-
Kyllä goole löytyy sunkin luurista, ja on väliä jos heitää, sinne sopii vaan se mikä sinne oikeesti kuuluu, jos aikoo volvolla ajaa niin kannattaa käyttää oikeita osia. Koitappa nyt itse pikkasen nähdä vaivaa.... :nohnoh
Moneen paikkaan riittää pelkkä rek.numero niin saat mitä tahansa infoa, vetarista laskee rihlat, onko pultti vai mutteri kiinnitys ym.... Vain tekemällä oppii, sano suutari :2funny:
-
Kyllä goole löytyy sunkin luurista, ja on väliä jos heitää, sinne sopii vaan se mikä sinne oikeesti kuuluu, jos aikoo volvolla ajaa niin kannattaa käyttää oikeita osia. Koitappa nyt itse pikkasen nähdä vaivaa.... :nohnoh
Moneen paikkaan riittää pelkkä rek.numero niin saat mitä tahansa infoa, vetarista laskee rihlat, onko pultti vai mutteri kiinnitys ym.... Vain tekemällä oppii, sano suutari :2funny:
mä pistinkin rekkaria mutta tuli oikeeta ja vasenta kahdella eri pituudella molempia :D
-
Sitten vaan mittaan ja katsoo millä kiinnityksillä, voi olla jopa hyvä varautua paksuus eroihin(en ole varma mutta mittaamalla selviää)
-
Eti you tube kanava robert diy.... Sieltä pitäs löytyy, se on purkanu volvoja jo syntyessään. :2funny:
-
Eti you tube kanava robert diy.... Sieltä pitäs löytyy, se on purkanu volvoja jo syntyessään. :2funny:
jep, huomasin sellasen että tutisee varsinkin ylämäkeen vedettäessä, 70-80 alueella pahin tärinä..., Eiköhän tuo ole selvä vetari. Pelkästään kaasua painaessa d asennossa.
-
volvo v70 cv axle replacement
Ton kun naputa sinne Robert diy kanavalle niin pääsee alkuun.
-
Minulla täristää S80 kiihdytettäessä ... yksi epäilyn kohta olisi joustintuen yläpään laakeri ja kumi. Oikealla puolella kun avaimella pyöritän, niin pyörii valtoimenaan ja vasemman puolen kumi joustaa vain hieman. Nämä ajattelin ensin itse katsoa, voi toki olla muutakin. Ympyrää ajaessa ei oireita, ei taka- eikä etuperin ajettaessa.
-
Sitten vaan mittaan ja katsoo millä kiinnityksillä, voi olla jopa hyvä varautua paksuus eroihin(en ole varma mutta mittaamalla selviää)
noniin, auto tutkittu montussa, siellähän se kuskin puolen vetoakseli heilui kuin mikäkin, toisen puolen nivelessä oli hyvin pieni välys. Eli molemmat vai kuskin puoli vaihtoon?
-
Hyvin pieni välys = puoli vuotta ja taas Monttu kutsuu ?
Imho, molemmat vaihtoon, kilsojahan niillä on kuitenkin yhtä paljon
-
Hyvin pieni välys = puoli vuotta ja taas Monttu kutsuu ?
Imho, molemmat vaihtoon, kilsojahan niillä on kuitenkin yhtä paljon
selvä ostan molemmat, nehän vetoakselit ei vissiin saisi heilua mihkää?.
-
Ei, pienestä värinästä kasvaa äkkiä kunnon vatkaus
-
noniin, auto tutkittu montussa, siellähän se kuskin puolen vetoakseli heilui kuin mikäkin, toisen puolen nivelessä oli hyvin pieni välys. Eli molemmat vai kuskin puoli vaihtoon?
Kyllä, hyvä että vika löyty, kummatkin vaihtoon vaan. ::)
-
Ei, pienestä värinästä kasvaa äkkiä kunnon vatkaus
Onko siis niin että ei saa liikkua yhtään kun voimakkaasti heiluttelee. Ei siis pitkittäin, eikä poikittain.
-
Onko siis niin että ei saa liikkua yhtään kun voimakkaasti heiluttelee. Ei siis pitkittäin, eikä poikittain.
mulla heilui ihan kevyesti toinen :D
-
Kyllä, hyvä että vika löyty, kummatkin vaihtoon vaan. ::)
kiitos paljon vinkeistä, nyt vetoakselia ettimään, http://autio.net täältä kuulema kannattaa kysyä. Onko kokemuksia?
-
Jos käytetty kelpaa niin www.varaosahaku.fi löytyy myös vaihtoehtoja. Mutta miten noiden kunnon sitten selvittää kun on paikallaankin hankalaa. ???
-
Jos käytetty kelpaa niin www.varaosahaku.fi löytyy myös vaihtoehtoja. Mutta miten noiden kunnon sitten selvittää kun on paikallaankin hankalaa. ???
löysin halvalla 2kpl alkuperäiset vähän ajetut vetarit toimivuus takuulla. (150€)
-
Jos käytetty kelpaa niin www.varaosahaku.fi löytyy myös vaihtoehtoja. Mutta miten noiden kunnon sitten selvittää kun on paikallaankin hankalaa. ???
voi perhana olikin nelivetoinen, ne ei vissiin tähän etuvetoon käy?
-
Kyllä, hyvä että vika löyty, kummatkin vaihtoon vaan. ::)
nyt on hakusessa vetarit, mietin että kun myydään niveliä pelkästään, kun vetari on aivan ehjä muuten ja hyvä kuntoinen, että onko järkeä edes hommata toista vetaria, tuttu autokorjaaja kyllä löytyy joka voisi vaihtaa nivelet .
-
nyt on hakusessa vetarit, mietin että kun myydään niveliä pelkästään, kun vetari on aivan ehjä muuten ja hyvä kuntoinen, että onko järkeä edes hommata toista vetaria
Mitä sitä ehjää korjaamaan...
-
nyt on hakusessa vetarit, mietin että kun myydään niveliä pelkästään, kun vetari on aivan ehjä muuten ja hyvä kuntoinen, että onko järkeä edes hommata toista vetaria, tuttu autokorjaaja kyllä löytyy joka voisi vaihtaa nivelet .
Niin, onhan siinä hommaa jos kummatkin päät vaihtaa, ja laakerit ym.... Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, mä pidän autoni itse siinä kunnossa että voi lähteä vaikka heti mailman ympäri 99 vm dieselillä. Joten jäävi kommentoimaan, itse lätki uutta osaa aina kun se on mahdollista.
-
Moi,
onko V70 tärinään löytynyt syytä?
Itsellä V70 D5 -07, tärisee varsinkin uraisella tiellä.
Vaihdettu oikea vetari, tukivarren puslat, jarrulevyt, jarrusatulat, jarrukengät, renkaat ja orkkis vanteet. Koristeena kakun päällä rempattu automaattilaatikko.
Sinisen liikkeen mekaanikko sanoi että vastaavaa vikaa saatu kuntoon vaihtelevalla menestyksellä.
Auto käynyt 8 eri korjaamolla, mutta tärinää ei ole saatu aisoihin.
Välillä tärinä on lievää, toisinaan tuntuu samanlaista tutinaa kuin luistattaisi manuvaihteisella autolla kytkintä mäkilähdössä.
Tyhjäkäynnillä parkissa tärinää ei tunnu normaalista poikkeavasti. Moottorin tyynykumeja ei ole vaihdettu, muissa keskusteluissa niillä näyttäisi olevan aika vähäinen merkitys vaikka alipainevuotoa esiintyisi..?
Yksi asentaja neuvoi että anna ravistaa niin kauan kunnes vikakohta leipoo itsensä esille...
Löytyiskö siis vinkkejä?
-
Moi,
onko V70 tärinään löytynyt syytä?
Itsellä V70 D5 -07, tärisee varsinkin uraisella tiellä.
Vaihdettu oikea vetari, tukivarren puslat, jarrulevyt, jarrusatulat, jarrukengät, renkaat ja orkkis vanteet. Koristeena kakun päällä rempattu automaattilaatikko.
Sinisen liikkeen mekaanikko sanoi että vastaavaa vikaa saatu kuntoon vaihtelevalla menestyksellä.
Auto käynyt 8 eri korjaamolla, mutta tärinää ei ole saatu aisoihin.
Välillä tärinä on lievää, toisinaan tuntuu samanlaista tutinaa kuin luistattaisi manuvaihteisella autolla kytkintä mäkilähdössä.
Tyhjäkäynnillä parkissa tärinää ei tunnu normaalista poikkeavasti. Moottorin tyynykumeja ei ole vaihdettu, muissa keskusteluissa niillä näyttäisi olevan aika vähäinen merkitys vaikka alipainevuotoa esiintyisi..?
Yksi asentaja neuvoi että anna ravistaa niin kauan kunnes vikakohta leipoo itsensä esille...
Löytyiskö siis vinkkejä?
Onko vasen vetari varmasti ehjä? Jos oikea kuitenkin vaihdettu.
-
Moi,
onko V70 tärinään löytynyt syytä?
Itsellä V70 D5 -07, tärisee varsinkin uraisella tiellä.
Vaihdettu oikea vetari, tukivarren puslat, jarrulevyt, jarrusatulat, jarrukengät, renkaat ja orkkis vanteet. Koristeena kakun päällä rempattu automaattilaatikko.
Sinisen liikkeen mekaanikko sanoi että vastaavaa vikaa saatu kuntoon vaihtelevalla menestyksellä.
Auto käynyt 8 eri korjaamolla, mutta tärinää ei ole saatu aisoihin.
Välillä tärinä on lievää, toisinaan tuntuu samanlaista tutinaa kuin luistattaisi manuvaihteisella autolla kytkintä mäkilähdössä.
Tyhjäkäynnillä parkissa tärinää ei tunnu normaalista poikkeavasti. Moottorin tyynykumeja ei ole vaihdettu, muissa keskusteluissa niillä näyttäisi olevan aika vähäinen merkitys vaikka alipainevuotoa esiintyisi..?
Yksi asentaja neuvoi että anna ravistaa niin kauan kunnes vikakohta leipoo itsensä esille...
Löytyiskö siis vinkkejä?
mulla se on selvästi vasen vetari koska heiluu joka suuntaan. Sen vaihdan ja katson uudestaan.
-
Vasen vetari otettiin pöydälle tarkasteluun eikä siinä näyttänyt olevan ihmeitä kulumajälkiä. Putsattiin ja laitettiin uudet rasvat. Tuntuu siinä laatikon päässä välys, mutta eikös siinä pidä pieni välys ollakin.
Tuota vasenta vetaria taitaa olla yhtä vaikea saada tarvikkeena kuin oikean puoleistakin. Marmoritiskillä oikea puoli maksoi 660e vaihto-osana (sis tukilaakerin), ja suureksi ihmeeksi vasen, joka on paljon lyhyempi maksaa kolmisen kymppiä vähempi eli ihan tolkuttoman kallis. Siksipä metsästän tällä palstalla jos sattuisi löytymään referenssiä samasta murheesta, ennen kuin käyn sinisellä tiskillä.
Jos tuo vetari olisi väljä, niin eikö ravistus pitäisi tuntua lähinnä kiihdytyksessä?
Muuten, vaihdekepin kun laittaa pakille, niin ravistaa jarrua vasten selvästi varsinkin auton ollessa hieman alamäkeen. Tekee tuon siis tyhjäkäynnillä, ymmärtäisin jos kierroksia olisi reilusti.
Voisikohan olla jotain häikkää automaattilaatikon venttiilikoneistossa...ja yhteyttä tuohon ravistukseen?
Laatikon rempassa vaihdettiin turbiini, momentinmuunnin, lukko ja suodatin. Venttiilikoneisto puhdistettiin ja totesivat toimivaksi. Rempan jälkeen vaihtanut tosi nätisti. Tuo ravistusefekti pakilla vaan mietityttää.
-
Vasen vetari otettiin pöydälle tarkasteluun eikä siinä näyttänyt olevan ihmeitä kulumajälkiä. Putsattiin ja laitettiin uudet rasvat. Tuntuu siinä laatikon päässä välys, mutta eikös siinä pidä pieni välys ollakin.
Tuota vasenta vetaria taitaa olla yhtä vaikea saada tarvikkeena kuin oikean puoleistakin. Marmoritiskillä oikea puoli maksoi 660e vaihto-osana (sis tukilaakerin), ja suureksi ihmeeksi vasen, joka on paljon lyhyempi maksaa kolmisen kymppiä vähempi eli ihan tolkuttoman kallis. Siksipä metsästän tällä palstalla jos sattuisi löytymään referenssiä samasta murheesta, ennen kuin käyn sinisellä tiskillä.
Jos tuo vetari olisi väljä, niin eikö ravistus pitäisi tuntua lähinnä kiihdytyksessä?
Muuten, vaihdekepin kun laittaa pakille, niin ravistaa jarrua vasten selvästi varsinkin auton ollessa hieman alamäkeen. Tekee tuon siis tyhjäkäynnillä, ymmärtäisin jos kierroksia olisi reilusti.
Voisikohan olla jotain häikkää automaattilaatikon venttiilikoneistossa...ja yhteyttä tuohon ravistukseen?
Laatikon rempassa vaihdettiin turbiini, momentinmuunnin, lukko ja suodatin. Venttiilikoneisto puhdistettiin ja totesivat toimivaksi. Rempan jälkeen vaihtanut tosi nätisti. Tuo ravistusefekti pakilla vaan mietityttää.
tuo tärinä ongelma on monessa 5pyttyisessä autossa. Yleensä selvitty moottorin tukikumien vaihdoilla.
Ja tarvikkeena kohtuu helppo löytää, itse tilasin juuri Saksasta ja ensiviikolla pitäis olla perillä.
-
Varaosa24.fi. Taitaa olla samoja merkkejä, mitä VOLVO käyttää.
-
Varaosa24.fi. Taitaa olla samoja merkkejä, mitä VOLVO käyttää.
tuolta ei harmi vain saa vetareita, kysytty on.
-
http://www.ebaystores.co.uk/jrcvjointsdriveshafts
Tuota saanee. Orkkisvetarista valmistenumero tarrasta ylös ja vertaamaan.
-
tuolta ei harmi vain saa vetareita, kysytty on.
Ok, omaan tilasin, tänään tulee. Jos tarkoitit vetoakselia? Hinta oli posti maksuineen n.100e.
-
Ok, omaan tilasin, tänään tulee. Jos tarkoitit vetoakselia? Hinta oli posti maksuineen n.100e.
kyllä vetoakselia, itse tilasin Saksasta 130€ posteineen, tulee jo ehkä perjantaina. Postilta ilmoitus että tulossa lähipäivinä.
-
http://www.ebaystores.co.uk/jrcvjointsdriveshafts
Tuota saanee. Orkkisvetarista valmistenumero tarrasta ylös ja vertaamaan.
itse en tuolta uskaltanut ostaa, kuulema paljon huonoja kokemuksia noista vetareista.
-
http://www.ebaystores.co.uk/jrcvjointsdriveshafts
Tuota saanee. Orkkisvetarista valmistenumero tarrasta ylös ja vertaamaan.
Onpas halpoja. Onkohan noi jotain kiinalaisia?
-
Onpas halpoja. Onkohan noi jotain kiinalaisia?
kyllä kiinalaisia ovat, mutta joku väitti että Volvon omatkin tehdään kiinassa.
-
Niin, onhan siinä hommaa jos kummatkin päät vaihtaa, ja laakerit ym.... Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, mä pidän autoni itse siinä kunnossa että voi lähteä vaikka heti mailman ympäri 99 vm dieselillä. Joten jäävi kommentoimaan, itse lätki uutta osaa aina kun se on mahdollista.
nyt on vasen vetari vaihdettu, osa sopi täydellisesti minkä ostin Saksasta.