Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jen - 12.11.2018, 17:45:05
-
mitä tarkoittaa laturissa akkutunnistin? katselen tossa motonetin latureita ja siellä oli 55a jos on akkutunnistin ja 70 amp ilman akkutunnistinta? mitä ..tun akkutunnistimia ikinä kuullutkaan,mistä mä tien onko tunnistinta vai ei,mun mielestä siinä on bochin 55amp laturi,akkutunnistimesta en sano juuta enkä jaata,liittyykö tämä jotenkin erilliseen säätimeen mitä ennen oli paljon vai mikä on akkutunnistin?
-
Eikö tämä ole se tunnistin akun alla? Mikä liitetään suoraan laturiin, mulla on ollu yhdessä autossa sellainen mikä ei kyllä ollu kytketty, käsitääkseni liittyy turvallisuuteen jos kaataa auton niin lakkaa latamasta??? Eli mun mielestä ihan sama kumpi laturi laitat, molemmat käy
-
Eikö tämä ole se tunnistin akun alla? Mikä liitetään suoraan laturiin, mulla on ollu yhdessä autossa sellainen mikä ei kyllä ollu kytketty, käsitääkseni liittyy turvallisuuteen jos kaataa auton niin lakkaa latamasta??? Eli mun mielestä ihan sama kumpi laturi laitat, molemmat käy
joo mulle oli ihan uus juttu tämä,kiitos!
-
Katselin haulla tuota akkutunnistin asiaa niin ainut mitä aääkiä löysin oli Volvo Amazon -69 topicissa. Oli jotain keskustelua laturin vaihdosta, että
Osaako joku valaista tuossa kytkentä asiassa, kun on nuo S, IG, L -piuhat. Eli meneekö tuo yksinkertaisuudessaan niin että L-piuha vedetään latausvalon piuhaan, ja IG+S vedetään vaan +12V syöttöön (koneen virtavipu) ? Vai pitääkö IG vetää koneen virtakytkimen taakse, ja S vetää jatkuvaan +12V :idiot2:
tuomee:
Juu,
L=Merkkivalon piuhaan
IG=Syttyvirta(koneen virtavipu)
S=Akkutunnistin,suoraan +12v(kuuluisi oikeasti vetää suoraan akulta,eli säätelee tuon johdon tunnistaman jännitteen mukaan latausta).
Sinänsä huvittavaa, että on tullut myytyä volvonkin latureita viime aikoina, mutta ei oo mitään käryä akkutunnistimesta, kun yleensä tulee katottua rekkarilla suoraan startaxiltä, että mikä laturi milloinkin autoon passaa.
-
Katselin haulla tuota akkutunnistin asiaa niin ainut mitä aääkiä löysin oli Volvo Amazon -69 topicissa. Oli jotain keskustelua laturin vaihdosta, että
Osaako joku valaista tuossa kytkentä asiassa, kun on nuo S, IG, L -piuhat. Eli meneekö tuo yksinkertaisuudessaan niin että L-piuha vedetään latausvalon piuhaan, ja IG+S vedetään vaan +12V syöttöön (koneen virtavipu) ? Vai pitääkö IG vetää koneen virtakytkimen taakse, ja S vetää jatkuvaan +12V :idiot2:
tuomee:
Juu,
L=Merkkivalon piuhaan
IG=Syttyvirta(koneen virtavipu)
S=Akkutunnistin,suoraan +12v(kuuluisi oikeasti vetää suoraan akulta,eli säätelee tuon johdon tunnistaman jännitteen mukaan latausta).
Sinänsä huvittavaa, että on tullut myytyä volvonkin latureita viime aikoina, mutta ei oo mitään käryä akkutunnistimesta, kun yleensä tulee katottua rekkarilla suoraan startaxiltä, että mikä laturi milloinkin autoon passaa.
juurikin näin! ;)
-
Ei aukee mulle tuo akkutunnistin juttu. Bolinderin veikkauksesta ei löydy mitään juttua tukemaan väitettä.
-
Ei aukee mulle tuo akkutunnistin juttu. Bolinderin veikkauksesta ei löydy mitään juttua tukemaan väitettä.
ei aukee mullekkaan,ihan vierasjuttu mulle ja kumminkin näitten kanssa pulattu,siksi aattelin et täällä varmasti joku tietää jos oikeasti on jotain tiedettävää.
-
Purkaamolla muinoon sivisti minua, oisko ollu enemmän käytössä ulkomaan autoissa?? Se anturi tulee siihen reikään akkun muovipohjaan, mikä liitetään ilmeisesti suoraan laturiin missä on pistoke tälle. Googlasin vähän ja tuo näyttäisi olevan akun lämpötila anturi, löytyy haulla volvo 240 battery temperature sensor
-
Purkaamolla muinoon sivisti minua, oisko ollu enemmän käytössä ulkomaan autoissa?? Se anturi tulee siihen reikään akkun muovipohjaan, mikä liitetään ilmeisesti suoraan laturiin missä on pistoke tälle. Googlasin vähän ja tuo näyttäisi olevan akun lämpötila anturi, löytyy haulla volvo 240 battery temperature sensor
täytyy tutkia ihan mielenkiinnosta,kiitos!