Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pakettivolvo - 29.09.2011, 16:54:19
-
Tuli hankittua hetken mielijohteesta 940 pihaan vara-autoksi. Katsastukseen on vielä pari kk, mutta ainakaan käsijarru ei pelaa. Onko tässä samanlainen kuin Volvoissa yleensä, vai onko jotain erityistä kikkaa, jolla saan sen pitämään?
Käyttöjarrussa poljin painuu melko pohjaan, eikä ole samanlainen kuin monessa, että nenä lähenee tuulilasia hipaistessa. Lieneekö rojut lopussa, vai onko näissä minkälainen noin oletuksena poljintuntuma?
2,3 automaagi, -90/91
-
Poljintuntumasta nyt ei voi muuta sanoa kuin että se on "normaali", mikä nyt kellekkin on.
Ei ole ihan uusimpien autojen veroinen nenänmurskaaja, mutta kyllä sen reilusti kuuluisi ottaa
kiinni kun painaa. Kato ne levyt ja palat siitä.
Ja jarrunesteet vaihda, hyvä vaihtaa ennen talvea, ja samalla eliminoituu mahdollisuus
että ilmaa järjestelmässä. Ei kai hävitä nestettä?
Joo näissä on semmonen normi-seksikäs käsijarru. Mulla toiminu aina vaikken edes käytä
koskaan käsijarrua, oli sitten manuaali tai automaatti, ollu vissii vaa hyvä tuuri ;D
-
Kyllä sen käkkärin saa takavedossakin pitämään, nimim. on-off käsijarru 742
Rasvaa asian mukaisella rasvalla kaikki mahdolliset nivelet käsijarrusta, kunnolliset palat ja katsoa ettei "rumpu" ole lasittunut.