Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kasikymppi - 20.11.2018, 11:35:33
-
eli missä sijaitsee? Kuskin jalkatilassa oleva cmi12 rele ei vaikuttanut ainakaan mitenkään, vaikka nykäisi käynnissä irti.
Auto pätkii toisinaan, eli katkaisee virrat n. sekunnin ajaksi ja palautuu takaisin. Merkkivalot vilahtaa taulussa ja vakkari lopettaa toiminnan. Vikakoodeja ei ole.
-
Kannattaa epäillä myös virtalukonpohjaa ja CEMiä ja vetää moottorista koriin ylimääräinen maadoituspiuha.
-
eli missä sijaitsee? Kuskin jalkatilassa oleva cmi12 rele ei vaikuttanut ainakaan mitenkään, vaikka nykäisi käynnissä irti.
Auto pätkii toisinaan, eli katkaisee virrat n. sekunnin ajaksi ja palautuu takaisin. Merkkivalot vilahtaa taulussa ja vakkari lopettaa toiminnan. Vikakoodeja ei ole.
Pumppu käy startin jälkeen noin 10 sek eli tämän jälkeen moottori imee polttoaineen tankista eikä releen irtiotto vaikuta. Tuohon pätkimiseen en osaa arvailla mitään.
-
Ratkesko vika koskaan? Itsellä kanssa samanlaisia oireita omassa 163hp d5 moottorissa. Sun oireiden lisäksi saattaa satunnaisesti pienessä nopeudessa/tyhjäkäynnillä. Avaimesta silloin käymään takaisin normaalisti.
-
vähän myöhässä vastaus... Kyllä vika korjaantui kun vaihdoin moottorinohjausyksikön releen . on moottoritilassa olevassa sulakeboxissa.
-
Mulla kanssa sama vaiva. Välillä toimii viikon oireetta ja toisinaan sammuu useita kertoja päivässä. Mainittu mootorinohjausyksikön rele vaihdettu mutta ei vaikutusta asiaan... Kenellekään ehdotuksia?
-
Mulla kanssa sama vaiva. Välillä toimii viikon oireetta ja toisinaan sammuu useita kertoja päivässä. Mainittu mootorinohjausyksikön rele vaihdettu mutta ei vaikutusta asiaan... Kenellekään ehdotuksia?
Ootko kokeillut vaikuttaako jos tankki on ihan täynnä tai ainakin yli puolenvälin?
-
Ootko kokeillut vaikuttaako jos tankki on ihan täynnä tai ainakin yli puolenvälin?
Eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota... Millähän mekanismillä se asiaan vaikuttaisi?
-
Eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota... Millähän mekanismillä se asiaan vaikuttaisi?
Noissa on ollut ongelmaa, ettei "satulan" mallisen tankin puoliskojen p-ainepinnat pysy samalla tasolla joten vaikka ainetta onkin mittarin mukaan niin polttoainetta ei välttämättä tule moottorille asti kun toinen tankinpuolisko on tyhjä. Sammuu siis dieselin puutteeseen kun auto vähän heiluu.
Ongelma loppuu kun tankkia pitää melko täynnä ja jos näin käy, diagnoosin perusteella voi asian korjata.
-
Noissa on ollut ongelmaa, ettei "satulan" mallisen tankin puoliskojen p-ainepinnat pysy samalla tasolla joten vaikka ainetta onkin mittarin mukaan niin polttoainetta ei välttämättä tule moottorille asti kun toinen tankinpuolisko on tyhjä. Sammuu siis dieselin puutteeseen kun auto vähän heiluu.
Ongelma loppuu kun tankkia pitää melko täynnä ja jos näin käy, diagnoosin perusteella voi asian korjata.
Ok. Kiitos. Pitää ajella hetki täysin tankein.
-
Kts tarkkaan konetilan sulakerasian iso liitin. Siinä punanen piuha ja siihen liittyvät pinnit.
Kosketushäiriö sammuttaa koneen välillä sen verran, että valot vaan vilahtaa. Vikakoodia ei jää.