Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: rande - 20.11.2018, 23:02:13

Otsikko: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: rande - 20.11.2018, 23:02:13
.
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 23.11.2018, 15:45:58
No, noillahan saat käytännössä toimivan turbovolvon, ei muuta kuin kasaamaan ja kattoo sitten mitä nippeleitä puuttuu.
Öljypohjaan joudut hitsaamaan turbon öljynpaluuputken ja sen on syytä olla noin 20mm halkaisijaltaan.
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: Lays - 23.11.2018, 15:51:29
Tai tekee siihen lohkoon, ymmärtääkseni noissa vapareissakin on paikka sille.
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: sjs - 23.11.2018, 23:37:37
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: -Hans - 24.11.2018, 01:15:55
Mul on jääratapirssissä jo useemman vuoden ollu le-jet+renix orkkispaketti, 0,5-0,6 painetta. Seos pysyy laajakaistan mukaan sopivana, ei nakuta. Orkkis kytkin pitää juuri tuon. Todellinen budjettivaihtoehto siis tämä
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: rande - 25.11.2018, 10:41:39
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D

Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: Elk - 25.11.2018, 11:54:10
Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei ole välttämätön se vesikierto.
Otsikko: Vs: 360 b200f turbotus?
Kirjoitti: sjs - 26.11.2018, 00:04:15
Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei tosiaan ole välttämätön. Jos haluaa kytkeä niin ryöstä joko lohkosta joltain pakopuolen propulta (2/3syl nurkilla on proppu vesitilaan) ja siihen nippa ja toinen letku lämppärin putkeen. Tehtaalta taitaa olla paisarin letkun ja alavesiletkun välissä T-kappaleilla.